Gå til innhold

hvilken profil på 17" felger?


Frank S.
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og skal handle meg nye 17" felger.

Ser ut som jeg handler rondell 58. 17x8

Men skal jeg handle 215/40-17 eller 215/45-17? Vet ikke helt hvot mye bilener senka, men er vel kanskje 60/40.

Betaler lik pris for dekka så det har ikke noe å si.

Blir 40 profil for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 215 er den mest brukbare størrelsen. 225 får litt større rulleomkrets, og da mister man litt aksellerasjon, og bilen kan teoretisk sett spore litt mer. Jeg har selv 215/45-17 på det ene felgsettet mitt. Det er utmerket å kjøre med. Det er også det hjulsettet jeg kjører fortest med på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 215 er den mest brukbare størrelsen. 225 får litt større rulleomkrets, og da mister man litt aksellerasjon, og bilen kan teoretisk sett spore litt mer. Jeg har selv 215/45-17 på det ene felgsettet mitt. Det er utmerket å kjøre med. Det er også det hjulsettet jeg kjører fortest med på bane.

Hva er bredden på dette hjulsettet? Jeg synest 215 på 8" felg blir litt smalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 215 er den mest brukbare størrelsen. 225 får litt større rulleomkrets, og da mister man litt aksellerasjon, og bilen kan teoretisk sett spore litt mer. Jeg har selv 215/45-17 på det ene felgsettet mitt. Det er utmerket å kjøre med. Det er også det hjulsettet jeg kjører fortest med på bane.

Hva er bredden på dette hjulsettet? Jeg synest 215 på 8" felg blir litt smalt.

Det ble jeg plutselig litt usikker på.... Det er de hjuene jeg har brukt når jeg har kjørt AS. Du har vel noen bilder av bilen med dem på, tror jeg. Skal sjekke det i kveld.

1833.jpg

2004-09-13-autoslalom%20004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...