Gå til innhold

Monterte Angel Eyes i dag! (E36 Compact)


Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg omsider angels eyes på bilen min jeg også.

Kjøpte de på eBay

av en kar som kaller seg "BMW-Home"

Her er en link til produktet: Angels Eyes kit

Betalte 109$ og posten ringte etter 7 dager og skulle levere pakken på døren til meg. Syntest PayPal virket som en grei løsning i forbindelse med handel på eBay så en slik konto ble opprettet.

Jeg hadde lyktene mine istykker i fjor for rengjøring og slik de er bygget opp på compacten (løst innerglass) regnet jeg med at det skulle bli en grei jobb å montere ringene. På øvrige modeller av E36 henger ytterglass og innerglass sammen (såvidt jeg har forstått) men det betyr ikke noe i denne sammenheng i og med at ringene blir limt på innsiden av innerglasset.

Et før-bilde:

IMG_2411.sized.jpg

Lykten ble forsiktig demontert. Det er greit å passe på at festene som lykten er skrudd fast i ikke går rundt når du skal skru løs selve lykten, da slipper du å justere den inn etterpå og det kan spare deg for mye arbeid. Jeg brukte en nebbtang til å holde igjen med.

Et litt dårlig bilde av denne operasjonen:

IMG_2414.sized.jpg

Slik ser compact-lykten ut når den er åpnet:

IMG_2418.sized.jpg

Jeg limte ringene med Plastic Padding Super Epoxy 2-komponent lim. Denne limen er blank og fargeløs slik at den ikke er synlig. Jeg limte kun to punkter i øvre kant av ringene. Her var det et flatt parti som passet akkurat i lykteglasset. Får håpe denne tåler varmen, det sto 100 grader på pakken:

IMG_2419.sized.jpg

Så var lykten satt i sammen igjen. Det er viktig ved montering å rengjøre alle pakninger godt slik at det ikke blir lekkasje i lykten. E36 er som alle vet kjente for å ha dugg i lykteglasset:

IMG_2422.sized.jpg

En liten test når den ene siden var ferdig koblet. Mitt gamle kamera gjorde ikke noen god jobb her..:

IMG_2423.sized.jpg

Nærbilde:

IMG_2428.sized.jpg

Og til slutt et etter-bilde. Det er mer blåskjær i lyset enn bildet viser men ikke så mye at det gjør noe. Ringene er godt synlige i dagslys.:

IMG_2431.sized.jpg

Det hele var gjort på ca. 3 timer + herdetiden til limen. Selve jobben er som nevnt litt tidligere litt annerledes på E36 men i grove trekk er det nesten samme operasjonen. Det følger med to strømforsyninger til ringene, en til hver side. Jeg klippet av ledningen til parklyset og loddet denne til strømforsyningene. Det fulgte med strømtyver i settet som sikkert hadde gjort jobben like godt.

Alt i alt er jeg storfornøyd med både passform og lysstyrke/farge og det ser ut som om de er litt sterkere enn E39 ringene i lysstyrke. De lyser iallefall helt greit i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pent!

Har vært litt skeptisk til disse CCFL-ringene, synes de ser *for* sterke ut på bildene jeg har sett på Ebay og slikt, men det så ganske bra ut på din.

Misunner dere med E36 når det gjelder montering av angel eyes! Makan til enkle greier. Har fortsatt mine liggende, og gruer meg som bare juling til jeg skal prøve å få de på bilen min. Må vel putte lyktene i stekovnen for å få av glassene, som jeg senere må få limt på igjen med et eller annet som holder bra. Kjipt om glassene bare ramler av.

La forøvrig link til denne på "Gjør det selv". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det samme, men hvordan koblet du disse?

Ble forøvrig et bra resultat! :)

Jeg gjorde det enkelt og klippet av kontakten til parklyset og loddet ledningene fra angel eyes'ene rett på parklysledningen. Den orginale parklyspæren skal ikke brukes alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt skeptisk til disse CCFL-ringene, synes de ser *for* sterke ut på bildene jeg har sett på Ebay og slikt, men det så ganske bra ut på din.

De skulle ikke vært så mye sterkere disse heller før det hadde blitt for mye men slik de er nå lyser de iallefall greit i dagslys. Ser jeg må prøve å få tak i noen hvitere pærer til grøftelysene slik at det ikke blir så stor forskjell mellom ringene og grøftelysene når jeg skal råne i sommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg må prøve å få tak i noen hvitere pærer til grøftelysene slik at det ikke blir så stor forskjell mellom ringene og grøftelysene når jeg skal råne i sommer. :)

Kjøp grøftelys med klare glass, det blir noe helt annet enn de originale, mye hvitere lys :) men de lyser ikke så bra som de originale da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...