Gå til innhold

VIKTIG! termostatfestene knekt og forsvunnet


DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skiftet termostat og termostathus på en e39 og då oppdaget jeg at festene som holder termostaten fast inni termostathuset på den gamle vart knukke og jeg fant dem ikkje. Noen som kan tenke seg hvor de er blitt av. Ligger de inni systemet nå? Er det farlig for motoren? Tørr ikkje å kjøre før jeg har funnet ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostatfester? Er ikke noe fester der... Den sitter løst innenfor termostathuset til du setter huset på igjen.

Det er hvertfall to plast stenger som går opp langs termostatet og de ser jeg at er knekt uten tvil. Hva kan det være da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte bmw- verksted idag og de sa at det var normalt når termostaten røk og at små deler av festene bare forvant inn i systemet men det var ikkje skadelig for motoren. Det var en 2000 modell 520 jeg har byttet på og etter jeg har sett på noen bilder så ser jeg at de eldre ikkje har dette festet men ellers er nesten helt lik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmedlegemer i kjølekanaler kan være uheldig og kan forårsake at motoren går varm. Lurer litt på vilke fester du snakker om, er det deler fra selve termostaten eller er det fra motoren ? Sjekket ut på BMW TIS Delekatalog som jeg har på datamaskinen min, men den hadde ikke tegninger av E39 nyere enn 99.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmedlegemer i kjølekanaler kan være uheldig og kan forårsake at motoren går varm. Lurer litt på vilke fester du snakker om, er det deler fra selve termostaten eller er det fra motoren ? Sjekket ut på BMW TIS Delekatalog som jeg har på datamaskinen min, men den hadde ikke tegninger av E39 nyere enn 99.

Det er litt av de 2 festene som holder termostaten fast i termostathuset. Festene er på termostathuset. Det er veldig vanskelig å forklare bedre hvordan den ser ut og digital-kameraet mitt er på reperasjon så ingen bilder foreløpig. Men som sagt så snakket jeg me jæger og de så at det var normalt....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...