Gå til innhold

"Plystring" fra klimaanlegg i E-39


E39-523
 Share

Anbefalte innlegg

Et noe snodig problem det her, som jeg håper noen kan hjelpe meg med å få bukt med... Jeg har en irriterende plystrelyd fra klimaanlegget på min '97 523. Det som er veldig rart er at plystrelyden er svak ved kjøring rett fram. Med rattutslag til høyre forsterkes den, og med rattutslag til venstre forsvinner lyden.... :shock: Jeg VET at det er fra klimaanlegget, for når jeg skrur av dette, forsvinner også lyden! Hva i all verden er dette? Jeg hadde forøvrig bilen på service hos Autozentrum for et par uker siden, og nevnte problemet for dem. Når jeg kom for å hente bilen, sa de at de hadde luftet anlegget, og håpte det skulle bli bedre. Det har det ikke blitt.... På meg høres det ikke ut som støy fra vifta (lyden er uavhengig av viftehastigheten, med unntak av når den er skrudd helt av). Det KAN minne om lyd fra strømmende væske i et rørbend eller lignende, men jeg er ikke sikker. Forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har også fått en liten undulat i dashbordet mitt.... :evil:

Plystrer svakt når ventilasjonen står på. Så vidt jeg hører, øker den i takt med viftehastigheten. Når vifta er av, er det stille...

Noen tips på "undulat-likvidering"?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet jeg også... Hos meg var det bare ventilasjonsspjeldet til dysen døren foran på førersiden som ikke var helt 100%.

Jeg har så langt bare omgått hele problemet de gangene undulaten kommer ved å åpne spjeldet helt opp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...