Gå til innhold

Godkjenning av cosworth motor i e30?


apriliamann
 Share

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som vet hvordan man må gå frem for å godkjenne en orginal cosworth motor (205hk) i e30? Hva slags understell? m3, alpina .. ? Godkjenningspapirer osv? Det er godkjenningsdelen jeg lurer på.. ikke montering av motor osv.

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bevare meg vel, nå måtte jeg holde på øya så de ikke spratt ut. Du har vel kanskje tilfeldigvis den motoren liggende da, men er det ikke da bedre å selge den og kjøpe en 2,5 eller 2,8 BMW motor. Hvem vil kjøpe bilen din med en gammel Taunus motor..hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorbyttene dine sier vel mye mer om deg /tidl eiere enn om motoren. Med den behandlingen din bil har hatt hadde aldri cosworth motoren holdt heller, men lykke til for de som vil prøve..

Min 535iA 280.000 km, samme motor enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossi er faktisk veldi bra motorer. tåler mye mer trimming enn bmw greiene. min e30 har hatt ca 3-4 motor bytter og den har rullet 250000km. tyder jo på at det ikke tåler å bli kjørt hart da.

Spør du meg så tyder det heller på at du eller de som har eid bilen din før deg ikke aner hva vedlikehold og oljeskift er for noe, eller så har de satt i motorer som har vært i dårlig stand og gått langt.

Men for all del, cossie-motorene er bra de..

Og til trådstarter, jeg tror jeg ville kontaktet Biltilsynet og hørt hva de har å si ang. turboen. Det er ikke bare lett å få godkjent bensin-BMW med turbo. Henter du alt av eksosanlegg og greier fra en cosworth kan du kanskje komme deg gjennom nåløyet på den måten?

Ellers har du jo M3 å plukke fra, de har tross alt kommet med en del mer hk enn 205, så det burde holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossi er faktisk veldi bra motorer. tåler mye mer trimming enn bmw greiene. min e30 har hatt ca 3-4 motor bytter og den har rullet 250000km. tyder jo på at det ikke tåler å bli kjørt hart da.

det er stygt og si d men vist d du sier her er tilfelle må jeg nok skuffe deg og si att d er du som ikke kan og kjøre bmw. biler trenger pleie dem vist du ikke har fått med deg d. jeg har hatt en del bmwer og jeg kan med hånden på hjerte si att jeg har kun byttet 1 motor pga att den er ødelakt og d var en 318 motor som hadde runnet 400000 og som termostaten ikke åpnet seg på så den ble varm og stempelet sprkk. temp målern i bilen var fucka. og ikke kom og si att cossi motorene er sterke vist du trimmer dem. d er bare bullshit for d er dem faktisk ikke. har mange kompiser som driver med cossi og aller klager over hvor dåli d er og d ryker hele tiden. han ble så fasinert attn troddn sku svime av når jeg fortalte att jeg kjørte 400hk på orginal veiv og råder og vist d stemte skulle han straks bytte ut cossi motoren med en bmw motor. her er forøvrig salgsannonsen til hans bil.....

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=589201

så sorry ass men detta er bare piss.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå kjørt alfa romeo i et par år. den var nå rullet over 300000, ikke noe prob med motoren der i allefall. vett nå koss eg skal passe på kjøretøy, har jobbet et 2 år på bilverksted. så service på biler + ++ er nema problema,

tror nok heller eg bare har vore jævli uheldig med bmw greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig mye klaging her da!! er vel ikkeno vits å knekke lysta hans helt her?!?!?!

Ring biltilsynet og hør hva som må til! Har sett flere som har gjort dette med, og disse motorene tåler faktisk endel! Siden det er originalt med turbo på disse motorene er det mye lettere å ha denne som utgangspunkt hvis man skal lage en rå motor og hvis den skal være original så er jo alt dimensjonert for dette så da holder den hvertfall så lenge alle slitedeler byttes tidsnok og motoren blir passet på, med tanke på oljeskift og filterbytter o.l.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa har i alle fall aldri vært i nærheten av kvaliteten til hverken BMW eller Mercedes på listene som utgis hvert år over antall feil på biler . Toyota er jo vanligvis på topp, de er veldig dyktige på kvalitet, men de kjører jo en veldig safe linje med bare utprøvede (av andre) løsninger og da... Veldig bra for de som skal kjøre bare fra A til B, men om alle var som toyota ville bilene hatt forgasser enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossi er faktisk veldi bra motorer. tåler mye mer trimming enn bmw greiene. min e30 har hatt ca 3-4 motor bytter og den har rullet 250000km. tyder jo på at det ikke tåler å bli kjørt hart da.

har ikke inntrykket av at motorene til cossie er så mye bedre akkurat, har tilbringet litt for mange timer under en viss sedan de siste året...

de er lette å trimme, mange muligheter på chip å div annet og ok priser, men de er humørsjuke motorer og det koster flesk når de raser sammen de også...

rasa motoren på Våler banen i fjor ca 40k..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...