Gå til innhold

Vibrasjon i E39


BlueM
 Share

Anbefalte innlegg

På langtur med "hjertebarnet" i forbindelse med jobb. Etter en stopp hos en kunde i Drammen (på vei ned til det blide sørland) legger jeg plutselig merke til at bilen vibrerer ganske kraftig fra 60 km/t og oppover. Trår jeg inn bremsen blir vibrasjonene ENDA verre.

Dette oppsto ganske plutselig (etter kjøring på grusvei). Vet at tidlige E39 har problemer med at de "liker" å plukke opp stein og legge de i bremsene. Har fått litt subbelyd i bremsene. Men rygging for å få evt. stein ut av f...skapet har ikke ført frem. Noen som har forslag om hva som kan være problemet? Kunne virke som om det er en eller flere bremseskiver som er problemet, men dette skal da ikke oppstå sånn plutselig?

Nå er jeg 400 km hjemmefra og langt fra garasjen hjemme. ¤snufs¤ Men vibrasjonene ved oppbremsning ble svakere og svakere etterhvert. Gode tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Det har jeg aldri hørt om før...

Vel - det er verdt å prøve. Uansett - setter på nye skiver og klosser i morgen, hjelper ikke det så får vi se på hjulbolter, foringer og annet snask... Skivene som sitter på synger uansett på siste verset, så noe tap er det uansett ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...