Gå til innhold

Prosjekt #1: BMW 325i E36 91 mod.


Zenix
 Share

Anbefalte innlegg

Vell, jeg velger å slenge meg på bølgen, så jeg tenkte herved å hive ut ymse bilder og såkallt 'info' om hva som skal bli gjort/har blitt gjort med mitt lille glis. Foreløpig har jeg kun bilder av bilen fra ett par dager etter at jeg kjøpte den, dvs ingen styling at all. Må allikevell si meg fornøyd med bilen, det er tross alt min første! :D

bilen27mh.th.jpg

bilen30ne.th.jpg

img00891sa.th.gif

Bilen, en 91mod 325i E36, ble kjøpt ifjor sommer. Som dere ser, så er bilen helt original fra 'scratch' av, om man ser bort fra hvite blinklys fremme og felger.

Det som har blitt gjort til nå er;

- Rieger E46-look M3 fanger

- Lyktelister oppe + nede

- M3 speil i chrome

- Rieger bakrutespoiler

- Hvite sideblink m/ chromeramme

Ting & tang som har blitt bestilt:

- Senking 60/30 (Bilstein dempere + H&R fjører)

- Cupwings (skal lakkes i sølv)

- Lexus BlackChrome baklykter

- Sotfilm til bakvinduer

- Chromenyrer

Bilen er pr idag meget pen, selv om det faktisk 'ødelegger' bilen at den er original høyde. Gleder meg derfor som en unge til jeg får den igjen i slutten av uka, ferdig senket :P

Håper bilen er av interesse, og at resultatet av mange, mange tusenlapper med ben gir ett resultat mange vil drømme om :D

Skal faktisk talt selges neste vår/sommer, ettersom jeg skal inn i militærtjeneste, så kom gjerne med 'bud'! De originale delene som naturlig nok må av for å få plass til styling, er selvsagt til salgs! Dette er da org. frontfanger, speil, baklykter, sideblink, dempere + fjører (demper fremme til høyre er for slitt til å komme gjennom EU-kontroll) samt org. luftfilter.

To be continued!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PS: Sier gjerne ja takk til tips om hvordan jeg får bildene direkte på innlegget, istedenfor simple linker :|

Da kan du merke linken, for deretter å trykke på "Img" knappen litt over selve denne ruten du skriver i.

Legger dem opp jeg :D

bilen2.JPG

bilen3.JPG

IMG_0089.JPG

Bilen så forresten pen ut, men jeg personlig ville ikke satt på cup-winger, sølv film på rutene og chrome nyrer på en slik bil. Fysj æsj :puppydogeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk, sparte meg for det lille arbeidet i det minste :P Hørte først en kommentar fra en kamerat om at jeg aldri måtte finne på å investere i chrommede M3-speil, ettersom det ville bli for harry. Men etter å ha sett bilen med de påmontert, så er jeg ikke i tvil. Har egentlig ett 'motto' som sier at 'alt' som kan fåes i chrome på bilen, skal være i chrome, så det gjenstår å se hvordan det blir seende ut. Tipper du kommer til å måtte svelge dine egne ord :twisted:

Har dessverre ingen bilder av bilen sånn som den står pr. idag, men lover å døtte ut noen når den kommer tilbake fra senking. Senkingen vil ta ørlitegranne tid, ettersom de første demperne jeg fikk selvsagt var feil. Regner med jeg har bilen klar iløpet av neste uke, ettersom leveringstiden på demperne skal være denne uken her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- M3 speil i chrome

- (Hvite sideblink) m/ chromeramme

- Senking 60/40 (H&R senkesett)

- Cupwings (skal lakkes i sølv)

- Lexus BlackChrome baklykter

- Chromenyrer

- Sølvfilm til bakvinduer

Kutt ut det som er understreket! :D

Sølvfilm på rutene er noe av det mest harry´e som finns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De chromede M3 speilene kledde bilen utrolig godt, til tross for at jeg var smånervøs selv for hvordan det ville se ut. Chrome passer den diamantsvarte fargen på bilen utrolig godt, så jeg har stor tro på at ymse ting å tang som er bestilt vil se bra ut. Felger var lenge planen, men ettersom jeg kun er lærling, og i tillegg skal til Roskilde i sommer, så har jeg ikke råd til å kjøpe nye felger enda. Felger blir det nok ikke før slutten av Juni/begynnelsen av Juli. Felgene som står på er faktisk ganske ok når en ser bilen in real life! Men som sagt; Nye felger vil mest sannsynlig komme iløpet av sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør mange fine mods på bilen :)

men for all del pliiiiz, ikke tenk på å sette på sølv film på bakvinduene.

det er så stygt! sot dem heller ned med mørkeste sotfilm.

Corner splitters i sølv kan bli bra, vil stå i stil med speilene.

Sleng opp noen bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødlegg bilen da :cry: , behold den orginal !!

Helt enig!

Tror faktisk den blir penere om du setter på gule blinklys forran også. Eneste du trenger da er bittlittegrann senkning. Felgene er fine syns jeg...

Bruk penger og tid på noe viktigere enn en jævla bil. :P

Hvorfor må BMW'er være offer for harry styling? Noen som ser Alfa Romeo'er eller Ferrarier som er styla? Er designet til BMW så misslykka at folk må rette på utseendet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons, samt 'tips' til hva jeg ikke bør gjøre/bør gjøre osv :D

Bilen blei som sagt pen med M3 speil i chrome, de piffer den virkelig opp litt. Grunnen til at jeg vil ha cupwings i sølv er for å få sammenhengen med speilene, samt ymse andre chromedetaljer på bilen. Chromenyrer er pent, har sett det på f.eks den svarte cabrioleten som Kenth Auto bygget.

Poenget med å bygge opp en bimmer har vell intet å gjøre med at den ikke er pen nok fra før. Det har vell mer med at bimmere blir ekstremt lekkre om man investerer noen lapper i de. Samtidig syns jeg det er kjekt å kunne dulle litt med bilen. Dette på lik linje med folk som investerer mange lapper i hjemmekino, stereo, pc, fiskeutstyr osv.

Bilder vil som sagt bli slengt opp når jeg får bilen tilbake fra senking (som nevnt kan dette ta litt tid ettersom førstesending med dempere var feil, og nye dempere kommer iløpet av uken).

:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med å bygge opp en bimmer har vell intet å gjøre med at den ikke er pen nok fra før. Det har vell mer med at bimmere blir ekstremt lekkre om man investerer noen lapper i de. Samtidig syns jeg det er kjekt å kunne dulle litt med bilen. Dette på lik linje med folk som investerer mange lapper i hjemmekino, stereo, pc, fiskeutstyr osv.

Jeg liker også å "dulle" med min BMW, men jeg kjøper ikke et tonn med krom til den. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...