Gå til innhold

Hvilken olje er best?


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Eller du kan ta den helt ut og kjøpe Castrol TWS 10w/60. Da har du olje som tåler juling!

Ehm.. Jeg personlig ville IKKE valgt 60 som varmeverdi på olja mi.. Olja blir jo da tynnere enn vann når den er varm.. Tror ikke dette gir noen god smøreffekt for biler som har gått en del.. I tillegg til dette koster det sikkert dyrt og.. 10W/60 = Racing olje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din bil ikke svetter olje under motor og bruker lite olje så bruk helsyntetisk av god kvalitet mobil1 castrol etc for bedre smøring av ventiler og bedre hodbarhet,ett tips er å kjøre 50 mil med biltema eller felleskjøpets billige syntetiske olje for å rense motoren,så skifter du til ett dyrere merke etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E28 528i går fint når den er kald, men den begynner å tikke når den blir varm. Noen sier dette skyldes gammel/tynn olje (oljen er 2 år gammel :oops: ) Derfor skal jeg nå bytte og lurer på hvilken dere vil anbefale meg. Har tenkt på å kjøpe Valvoline sin olje til biler som har passert 100.000 km. Den brune kartongen. Er denne bra? Vil ha noe tyktflytende som gir god beskyttelse.
'

Kjørt på samme olja i to år?? ville prøvd å bytte så kanskje det hjelper, olja mister smøreegenskapene med tiden! :wink:

Jeg har ikke kjørt på samme oljen i to år. For oljen ble byttet på bilen et halvt år før den ble satt vekk i en garasje i ett år. Nå har jeg hatt bilen i et halv år, så du kan si at oljen snart er to år, men den har bare gått i ett år.

Det er enda verre når oljen ikke har blitt brukt i ett år. Men kommer ann på om bilen har stått ute eller inne. Har den stått ute er ikke oljen bra for da tar den opp fuktighet fra luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan ta den helt ut og kjøpe Castrol TWS 10w/60. Da har du olje som tåler juling!

Ehm.. Jeg personlig ville IKKE valgt 60 som varmeverdi på olja mi.. Olja blir jo da tynnere enn vann når den er varm.. Tror ikke dette gir noen god smøreffekt for biler som har gått en del.. I tillegg til dette koster det sikkert dyrt og.. 10W/60 = Racing olje..

60 betyr at den er tykk, ikke tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din bil ikke svetter olje under motor og bruker lite olje så bruk helsyntetisk av god kvalitet mobil1 castrol etc for bedre smøring av ventiler og bedre hodbarhet,ett tips er å kjøre 50 mil med biltema eller felleskjøpets billige syntetiske olje for å rense motoren,så skifter du til ett dyrere merke etter dette.

Du kan like gjerne rense motoren med Mobil1 og Castrol ettersom de oljene du nevner der har like god kvalitet.

I føle American Petrolium Institute, eneste seriøse og uavhengige som tester oljer så er de like gode. Står det API SL på olje flaska så er det sinnsyk bra olje uansett hvilke merke det er. Er noe som heter rebranding. DVS at billigoljer egentlig er dyre oljer som er fylt på andre flasker for å selges billigere i større kvanta. Biltema olje er Statoil olje så er ikke akkurat noe billig shit.

Ikke se på merke på olje se på API verdien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting kan jeg skrive under på, hold dere unna shell sin olje, den knekker vippearmer i ett sett! esso ultron/ultra har jeg bra erfaring med, kan ikke si jeg kjører pent heller, så det virker som den olja virkelig takler litt hardt bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting kan jeg skrive under på, hold dere unna shell sin olje, den knekker vippearmer i ett sett! quote

Det var merkelig.

Jeg har kjørt over 600.000 km de siste årene med Shell Helix Ultra (helsyntetisk), og jeg har aldri hatt noe motortrøbbel på noen av bilene........og jeg sparer heller ikke alltid på konfekten når jeg kjører. ;-)

Så at Shell kun er noe drittolje, det er tull.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...