Gå til innhold

hjelp, bulk i tanken!


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

hei, jeg har bulk i tanken min. jeg prøvde å blåse den ut med trykkluft, men det gikk ikke pga luftinger og slikt. "tanken" var å å ta ned tanken, så holde den helt tett og blåse med trykkluft da. er det noen her som har tatt ned tanken på en e30 før? bilder? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også minst en bulk i mon tank på E30en, men er ikke direkte farlig. Spørs hvor stor bulken din er, og om den er rett under måleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å borre hull i tanken, slik at du får ut gassen/lufta som lager bulken. Og så tetter du det igjen etterpå?

...eller åpne tanklokket??

Ja, åpne tanklokket er selvsagt det enkleste, men hvorfor blir dette problemet tatt opp her da, når det bare er til å "lufte" tanken innimellom?

:?: Hø? Er det luft/gass som lager den bulken altså? Fikk inntrykk av at her har tanken fått seg en smell på noe vis, slik at den har blitt 20-30 liter mindre..? Hvis det var trykk inni tanken som lagde bulken så ville det vel sluppet ut ved bensinpåfylling..og bulken blitt borte.. Tviler på at det hadde kommet en tråd om det her da altså.. :roll: Hvor stor er tanken på en E30 da? 50 liter? Rimelig kraftig bulk da ja..en brukt tank er sikkert greit å oppdrive.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt tanken hvis det plager deg eller bilen,de vokser jo på trær på hogger'n.Fatter ikke hvor dette med luft i tanken og borre hull i den hadde med saken å gjøre,du har kjørt nerratt ett sted å fått seg en smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tanken var trykt opp såpass mye at måleren hadde hoppet ut av sporet sitt. jeg fikk blåst den litt på plass. skal på huggern å hente en senere. er det noen her som vet om jeg må av med eksosanlegget for å bytte tank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte tank på e30 er no dritt!! hehe.. ta ut baksetet slik at du kommer til alle koblinger og tankmåler`n! skru av bensinslangene og luftinga til tanken! alt skal løsnes!så heiser du opp bilen, legger deg under og skrur av klemma som holder slangen fra tankpåfyllinga. Skru av slangen som går fra tanken til bensinpumpa. Skru så av eksos og mellomaksel. Så må du begynne på morroa, sett en jekk eller noe annet massivt under tanken så du ikke får den i trynet når du løsner den(snakker av erfaring :wink: ) Så skrur du løs alle skruene, 1 skrue er jævli ekkel og komme til, men resten går greit med skralle og forlenger! Tror det er 13mm skruer!

Når alle disse er ute så er det bare å løfte tanken ned, ikkeno hokus pokus! og montere ny.

Når du kjøper tank fra hoggern så pass på at det ikke er rusta rundt tankpåfyllinga, dette er et vanlig problem og resulterer i at du ALDRI får mer enn 30 liter eller no på tanken, resten forsvinner! (snakker også her av erfaring :wink: )

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...