Gå til innhold

Prosjekt: 1996 325i kompressor facelift!


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

10 Juni 2005.

Kjære landsmenn, ja det er vel på tide å skrive litt om "prosjektet" jeg har gående.

Jeg byttet til meg en 96` modell 325i kompressor for ca 1,5 mnd siden. Når jeg kjøpte bilen var det sliten stylingen og ødelagte 18"..ene døren og ene forskjermen var heller ikke særlig pen i tillegg har noen prøvd å valse ene bakskjermen med hammer :( MEN det tekniske var strøkent, det samme gjaldt interiøret. Bilen var eu godkjent dagen før jeg kjøpte så det slipper jeg å tenke på :)

Siden prestandaen var god nok har jeg foreløbig ingen planer om mer trim, men mye vil ha mer har jeg hørt...for tiden lader jeg 0,6 bar og drar ut ca 300hk++...det burde holde..(?)Bilen hadde også Trimchip og komplett Supersprint effektannlegg montert (inkl grenrør).

Motoren er nesten ny fra fabrikk så i motorommet er alt strøkent, igjen et bra utgangspunkt for "billig" showeffekt med hjelp av stabstag, blå slanger, nytt luftfilter og litt regelmessig stell og tørk.Understell består av gulejusterbare koni og Eibach 60-60 fjører, bremser blir oppgradert om ikke så lenge.

Utseendemessig var bilen en utfording for en som har sett for mange pene bmw`er og selv alltid ønsket seg en skikkelig rå E36, Bilen hadde dog, m3 speil, og bakrute senker og sotede baklykter, E46 m3 front, m3 sideskjørt og m3 hekkinnsats, men kun bakrutesenkeren, m3 speilene og baklyktene kommer til å fortsette partnerskap med bmw`n..

Bilen var så å si et perfekt utgangspunkt! relativt ny, lav km (170 000km), bra med utstyr, pen farge og velholdt teknisk sett, det kosmetiske er lettere å fikkse og mer gøy enn å måtte pjuske med mye tekniske feil..!

Bilen ble hentet i mosjøen og med det samme jeg så bilen skjønnte jeg fort at dette var et skikkelig grunnlag for en grombil og muligheten for å tjene en slant etter litt kose-påkostinger var også tilstede..:)

Ting som skal gjøres eller er gjort! Jeg oppdaterer fortløpende som prosjektet (og pengene) får ben å gå på!

- Ny frontfanger, Custom made. (montert)

- Nye sideskjørt,Rieger infinity. (bestillt)

- Ny bakfanger,Rieger E46 look. (bestillt)

- Øvre øyelokk,Rieger E46 Look. (bestillt)

- Nytt Sportsluftfilter. (ikke bestillt enda)

- Stabstad i chrome. (ikke bestillt enda)

- Ess tuning og protech-styling dekor. (bestillt)

- Nye felger. (Montert)

- Nytt ratt. (Mtech, montert)

- Ny girkule. (Mtech, montert)

- Nye gulvmatter. (MOMO, montert)

- Ny turbotrykks måler. (Sandtler, montert)

- Emblemer "325i Kompressor". (ikke bestillt)

- Nye skilt. (ikke bestillt)

- Black diamond skiver og større calippere og nye oppgraderte bremseklosser. (ikke besillt, men når jeg bestiller slår jeg på stortromma)

Kommer sikkert på flere ting som jeg bare "MÅ HA" underveis, men slenger foreløbig ut bilder forfra med den nye fronten. Akk, bildet viser det kanskje ikke, men har ca 3,5 cm klaring forann...dritfett, men fy så upraktisk...:| Bildet er tatt i sorthvitt fordi fronten er Burgunder og skal lakkeres når resten av stylinga kommer..

a8325a18.jpg

bf19f377.jpg

Håper prosjektet mitt er gledelig for andre BMW entusiaster:)

Bilen blir mest sannsynelig solgt før vinteren kommer, så folkens stay tuned!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

15.06.2005 Update!

Ja, her sitter jeg, har fått beskjed om at felgene kommer i morgen tidlig, GJETT om jeg gleder meg til å kaste de helvettes felgene som står på nå! kommer tilbake med bilder av felger når de er trygt i havn! ellers er ny dekor også på vei, styling kommer i neste uke...bilen er snart gjenfødd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.06.2005, fikk felgene i dag, litt forsinket men men, slenger ut noen bilder jeg :)

ee2eacf4.jpg

4344bc21.jpg

e49f7ef7.jpg

AC schnitzer Type 2 look, Brilliant Silver, 8,5x17, 225x45x17 Federal Steel 595.

Synes det ble rimelig heftig, nå venter jeg utseendemessig kun på øyelokk, hekk og sideskjørt... :| kommer i slutten av neste uke! stay tuned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagenisse, jeg ville ha i 18" da jeg synes det er litt lite bak...men hadde kun i 17 og fikk så bra pris at jeg slo til...maze, han jeg kjøpte den fra var fra de traktene ja...takk igjen hagenisse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...