Gå til innhold

Sprekk i Radiatoren


sdfdsfds
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en sprekk i radiatoren på min E30 rett under der returslangen til vann påfyllingstanken går ut fra radiatoren. Det er ikke store sprekken men det spruter ut en tynn stråle når det kommer trykk i anlegget, så vannet forsvinner jo fort. Har vært rundt å hørt på hoggere her i Kristiansand men er ingen som har, ny pris er 2500,- på Bang Og Folkestad i Kristiansand. Jeg skulle gjerne hatt dette iorden ganske fort, noen som vet om det er mulighet får å fikse dette? Kansje bruke en loddebolt og smelte det sammen, eller bruke et lim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med kjemisk metall. Det er genialt. Men det må være et sted det kan få tak, slik at det henger fast..

Et annet alternativ er å få noen til å sveise det. Vet om en som tar 360,- timen for alusveising (enkeltmannsfirma), men er ikke i Krsandsområdet. Trenger med andre ord ikke nødvendigvis bli så dyrt.

Men du kan jo prøve brukt fra høggere andre steder i landet. De sender som regel. Trenger ikke koste allverdens det. Kryr helt sikkert av radiatorer fra E30. Prøv et søk på http://www.nbfbildeler.no/Default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke er det samme radiator til disse også:

E30 320i SEDAN, Euro

E30 320i CONVERTIBLE, Euro

E30 320i COUPE, Euro

E30 320i TOURING, Euro

E30 325i SEDAN, Euro

E30 325i CONVERTIBLE, Euro

E30 325i COUPE, Euro

E30 325i TOURING, Euro

E30 325ix TOURING, Euro

E30 325ix SEDAN, Euro

E30 325ix COUPE, Euro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med kanel,ja det er faktisk sånn kanel du har på grøten :)

Ha på en spiseskje på kjølesystemet og la motoren gå litt,kanel har den egenskapen at den trekker dit det er lekk. Det er i alle fall billig,men holdbarheten er jeg usikker på.Men ble vist dette på bilmekanikkerlinja for noen år siden,fungerte i alle fall da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får også kjøpt "flytende kork" det er kork som er i toppen av vinflaskene, bare knust i små biter og tillsatt en veske. dette fungerer også bra.

kanel har jeg også brukt den er bra på små lekasjer. da kornene er noe mindre en kork.

husk å etter fylle med kjøleveske!

så slipper du overoppheting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...