Gå til innhold

Risting i rattet....?


Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei ! :D

har et problem med risting i rattet. Men det er ikke pga felgene fordi de er nylig avballansert ! Kan det være bremseskivene/klossene, eller noe annet ?

Og et par små til,

Hvilken olje (vet at det er mange emner om dette) skal anbefaller dere å bruke til en bmw 318i 94 mod ? Den eg har brukt nå er nesten bare vann !

Hvordan får man bort asfaltstøv ? Har kommet et lite belegg av den driten, kjørte på en nyasfaltert veg isted...

Skal kjøpe nye spredere, blinklys, full m-tech styling og effenktanlegg nå snart. Hvilke butikker/nettbutikker anbefaller dere (noen seriøse folk)....

Hvor ligger tomgangsskruen ? (ikke den på wire'n men den andre) Går litt fort på tomgang...

Tror det var alt :lol: Vår/sommer pussing nå ser du hehe....

Mvh Ola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast i bremseskivene ja. Kanskje loddet på felgen har falt av? Det med asfaltstøv så anbefaller jeg lampeolje. Blir meget ren, men bør ikke brukes for ofte. spray på lampeolje og la det stå et par minutter. Vask deretter av med såpevann og svamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe ute på en båt, hvis du kommer fra traktene der så har du kanskje hørt om det skipsvraket som ligger i en gass/olje trasè der ? Skal ihvertfall jobbe ombord der nå neste uke.... Driver å tar offshore-kurs i Horten akkurat nå for å dra på båt neste uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ormen Lange feltet? Hm, ikke hørt det, men er ca 30min kjøring fra Molde til Bud. Så du får helt sikkert gode tilbud om du sier hvor du er fra. hehe Ikke nevne at du er på jobb, bare at du kjørte en tur oppover for å se på Gs. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ormen Lange feltet? Hm, ikke hørt det, men er ca 30min kjøring fra Molde til Bud. Så du får helt sikkert gode tilbud om du sier hvor du er fra. hehe Ikke nevne at du er på jobb, bare at du kjørte en tur oppover for å se på Gs. hehe

Ormen Lange feltet ja, skal kjøre/styre en ROV (Remote Operated Viechle) letter sagt en miniubåt som man styrer fra båten hvis du skjønner, skal hente opp verdifulle/affeksjonsverdige ting fra vraket så skal de begynne å legge rørene...

Skal det ja hehe, må godsnakke med de litt... Men på en annen side så er det jo ikke småting jeg skal handle av de, blir ting til ca 25-30 000 nesten så må vel få rabatt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ormen Lange feltet? Hm, ikke hørt det, men er ca 30min kjøring fra Molde til Bud. Så du får helt sikkert gode tilbud om du sier hvor du er fra. hehe Ikke nevne at du er på jobb, bare at du kjørte en tur oppover for å se på Gs. hehe

Ormen Lange feltet ja, skal kjøre/styre en ROV (Remote Operated Viechle) letter sagt en miniubåt som man styrer fra båten hvis du skjønner, skal hente opp verdifulle/affeksjonsverdige ting fra vraket så skal de begynne å legge rørene...

Skal det ja hehe, må godsnakke med de litt... Men på en annen side så er det jo ikke småting jeg skal handle av de, blir ting til ca 25-30 000 nesten så må vel få rabatt !

Vi har en ROV supply båt. Ocean Commander, hørt om den? Det andre skipet kjørte inn i Ekofisk C 2. juni. Du har kanskje fått det med deg.

Det kan også være høydekast i felg eller hjul. Det har jeg slitt veldig med. Noe skikkelig dritt som er vanskelig å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ormen Lange feltet? Hm, ikke hørt det, men er ca 30min kjøring fra Molde til Bud. Så du får helt sikkert gode tilbud om du sier hvor du er fra. hehe Ikke nevne at du er på jobb, bare at du kjørte en tur oppover for å se på Gs. hehe

Ormen Lange feltet ja, skal kjøre/styre en ROV (Remote Operated Viechle) letter sagt en miniubåt som man styrer fra båten hvis du skjønner, skal hente opp verdifulle/affeksjonsverdige ting fra vraket så skal de begynne å legge rørene...

Skal det ja hehe, må godsnakke med de litt... Men på en annen side så er det jo ikke småting jeg skal handle av de, blir ting til ca 25-30 000 nesten så må vel få rabatt !

Vi har en ROV supply båt. Ocean Commander, hørt om den? Det andre skipet kjørte inn i Ekofisk C 2. juni. Du har kanskje fått det med deg.

Det kan også være høydekast i felg eller hjul. Det har jeg slitt veldig med. Noe skikkelig dritt som er vanskelig å finne ut av.

Har hørt noe om den ja, men er ganske ny i denne jobben, jobbet av og til i snart to år nå, skal først nå begynne for fullt og gleder meg ! Utfordrende og spennende jobb, nye ting hver dag. Har før vert med på oppdrag fra politiet, tinnsjøfergen/Tinnsjøen i Telemark, div søk av druknede mennesker og rør innspeksjoner, kan få alt mulig mellom havbunn og havoverfalte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over forstillinga...

Sjekk opp endeledd, bærekuler, hjullager, mål om det er no enormt me kast i skiver.. osv.. bare å leite!!

Hadde tenkt meg dette i nærmeste framtid.. Men har altfor mye å gjøre nå, i morgen er siste dagen av offshore-kurset så bærer reisen videre til Molde og så kommer jeg hjem to uker sener, skal mest sannsynlig begynne å gjøre det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden bremsene er rengjort,ta ut klosser og gå over caliper med en stålbørste,rengjør bremseskivene og klossene med rødsprit,smør kobberpasta bak og på armene på bremseklossen,mye arbeid men må gjøres 1 gang i året for å unngå problem,du unngår skjeve bremseskiver når bremser virker som de skal.Ellers kan det jo være ledd og foringer som nevnt andre steder her.

Når det gjelder deler så er schiedmann i skien å anbefale,rimlige og rask levering av pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiven er uansett kalr for utbytting egentlig, jeg har ikek gjort noe og vet ikke når det evt ble gjort. Bremseklossene hadde en anelse til slitasje i juletider men gjorde ikke noe så kan nok hende det er det som er feilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...