Gå til innhold

Oppussing av E30 325i - bilder og info;)


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg et brukergalleri og noen bilder av bilen er lagt ut..som dere ser på de første bildene er det litt rust her og der.. men har lagt ut litt bilder av bilen sånn den ser ut pr.dags dato..ser ihvertfall litt bedre ut..

Før bilder:http://www.bimmers.no/modules.php?set_albumName=b0rre&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Etter:http://www.bimmers.no/modules.php?set_albumName=album361&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Det som venter nå er å pusse den ferdig og lakkere den i orginal fargen Royal Blue Metallic. alt av lakk og tilbehør er innkjøpt så venter igrunn bare på orken med å begynne å pusse det som er igjen..

Ellers er bilen en 325i som er laget 04/87 og er kjøpt ny av forrige eier, da hun bodde i usa. ble tatt med til norge som flyttegods i 1989 og er førstegangs registrert i norge da. er service hefte fra 33000km (fra da bilen kom til norge) og fram til rundt 136000km. ved 158000km ble det bytta topp og alt innvendig i toppen er nytt. grunnen til at det ble bytta topp og alt inni er pga noen oljerør hadde gått tett og derfor kjørt alt til helvete inni toppen.Toppen ble samtidig porta og plana;)Skal ta bilen på service så fort jeg får lappen igjen så jeg får alt innført i service-heftet. Alt arbeid som er gjort på motoren ble gjort på sylinderservice avd. Oslo. jeg tok over bilen i fjor høst og har etter dette pussa endel rust som var og begynt å gjort den klar til jeg får igjen lappen i desember 2005. Så med andre ord er ikke bilen ungdomskjørt pr dags dato:)

Det som er påmontert pr.dags dato er:

-KN Filter

-Superchip (Viper 2)

Det som ventes av forbedringer på bilen er:

-Sota baklykter (smoked)

-Sota DE-linselykter framme

-Senkesett

-Alu felger (med kant;)

-Lett soting på sideruter og bakrute (dette blir ikke mye sotet.)

-Muligens noe m-tech styling (er usikkert enda,vurderer orginal look)

-Sportseksos

-Grenrør

-Trimkam (med tilbehør som trengs;)

-Tårnstag fram/bak

-Stab-stag

-interiør blir kanskje aktuelt(skinn evt stoff såfremst det er sport stoler)

Vil benytte anledningen til å takke for at dere tok dere tid til å se innom hva jeg har gjort og har tenkt å gjøre med bilen min:)

PS. den er kanskje ikke så mye å se på nå men den kommer til å bli så fin atte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er klar over at sparklet trekker til seg vann..men dette er pussa så det er så tynt at det skal ikke ha noe å si. men bilen skal stå i en ganske varm garasje noen dager før jeg lakkerer den og pusser den ferdig for å være sikker på at det ikke er noe vann noe sted.

Ellers er jeg godt fornøyd med arbeidet som er gjort til nå, bytting av hjulbuer var ikke så vanskelig som jeg først hadde trodd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg la først inntil den skjermen som kom i posten for å markere hva jeg skulle kutte i bilen..så kutta jeg først i den løse skjermen før jeg la den inntil bilsiden og rissa rundt med en spiker jeg fant på bakken:P tok fram vinkelsliperen og kappa det som var av rust + litt til så jeg var sikker på at jeg fikk med alt..klemte så fast den nye skjermen med tvinner før jeg fyrte opp sveisen og punkta hele skjermen..

Var egentlig ikke så vanskelig som jeg først hadde trodd..

husker ikke hvor lang tid jeg brukte på begge sidene men gikk ganske fort igrunn:)

PS. pass på at du fjerner alt som er av brennbart materiale rundt hjulbuene, for jeg fikk meg en overraskelse når jeg begynte å sveise:P tok fyr i noe mattegreier som tydligvis lå litt for nærme der jeg sveisa så måtte hente hageslangen:P ingen skade skjedd, men kunne vel endt mye verre...hehehe

Lykke til med byttinga;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

ja vær skikkelig smart nå og sparkle igjend bmw emblemene.... da skal jeg love deg att du komer til og hate deg selv innen 3 uker etterpå att bilen er lakkert. for d er da du får problemer. ;) ikke og anbefale.

jeg sveisa inn på min der embleme var jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...