Gå til innhold

BMW E30 320i- prosjekt 325 turbo


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig startet på mitt e30 prosjekt.

fikk en 87mod 320i gratis av en kamerat av fattern da han skulle sende den på huggeren.

motoren er litt kranglete men tenkte ført å ha den som vinterbil men da jeg moset diffen så fant jeg like så godt ut at jeg skulle starte på et prosjekt..

dette vil også bli et langtids prosjekt da jeg ikke har noe garasje å skru i.

Planene:

-m20b25 motor som skal bygges om til 2.7l turbo motor

-bur

-4 punkts belter

-2 bøtte stoler

-maximal lettelse (innen for en rimelig pris klasse)

-noe moderat styling

- fjerning av rust å sveise der det trengs

- lakering ( farge uvist ennå men tar gjerne imot forslag)

-opgradering av understell og bremser

Har gjort.

- tatt ut alt intreør

- fjernet asfalt matter.

- begynt å demotere fangere og front

-begynt på rust fjerning

DSC00350.jpg

DSC00349.jpg

DSC00340.jpg

Etter demotering:

DSC00338.jpg

DSC00337.jpg

DSC00336.jpg

DSC00348.jpg

litt rust og rust hull

DSC00347.jpg

DSC00346.jpg

DSC00343.jpg

DSC00342.jpg

orginal felga.

DSC00351.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har endret litt i første post og fått ut noen bilder til.

men til nå er det blitt noen oppdateringer. har begynt å demontere front. og pusse og kappe ut der rust hullene er. støtte på bare problemer da vinkel sliper og dremmel og alt av pusse utstyr klikket santidig. så ble nødt til å gunne over der jeg fikk pusset å ta alt på nytt bilder av dette vill komme etter hvert.

etter noe motgang fikk jeg i dag en glad melding.

som det står i første post her så hadde jeg ikke garasje å skru i. dette har nå muligens blitt forandret da han jeg fikk bilen av har en garasje å låne meg. denne er full av søppel og må ha litt fiks i oppkjørsel og ny port ved veien og litt fiks i oppkjørselen.

skal høyst sansynelig ned ditt i morgen å se om garasjen er stor nok til å brukes til å skru i.

bilder av garasje og vidre jobb på bilen kommer fortløpende. da jeg må uninstallere netverket for å få lagt inn bilder og instalere det etter på så må jeg ha meg unskylt med bilder noen dager etter arbeidet er gjort.

men skal prøve å få mye bilder ut her da tråder som dette er verdiløse uten biler. og det er jo bilder folk vill ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nei har blitt litt lite arbeid denne uka. har hjulpet en kamerat med motor bygget hanns. men skal se om jeg får ryddet ut av garasjen jeg har ¨ått til helga osv. og driver å leiter etter en m20b25 motor

men bra at andre driver med samme prosjekt da.

har man mulighet for for å får litt hjelp her og der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt. Blir nok et lignende prosjekt på meg i framtida også. Men nå trur jeg at jeg desverre må selge min E30 325i pga kjøp av arbeidsbil (varebil) Men om et år eller 2 så kanskje. Må si at du er heldig, når du får en bil som du kan bruke som prosjekt, også får du kanskje en garasje og stå i i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmepistol og sparkelspade er tingen. bare varmer litt over (merker når det er nok varme) så glir asfvalt mattene av uten noen prob.

har plander for b25'n ja. blir å bygge om til en 2,7 lavkompet motor og sette på en fin koselig turbo. hele motoren skal ned i minste del og shinnes opp igjen da. den skal bli helt som ny. og kun toppers deler. blir ikke noe toppakning fra biltema eller noe sånt. så setter ikke noe tid på prosjektet. da det får ta så lang tid det trenger for å få alt 100%

men vill bli lagt ut bilder hver gang det har skjedd noe nytt har noen bilder som skal legges inn bare jeg får opp den andre pc'n min igjen.

sitter for øyeblikket på en elendig laptop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...