Gå til innhold

BMW E30 320i- prosjekt 325 turbo


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

begge festene er bøyd den veien, syntes det så litt sjukt ut når tokk av bakfangeren men skal nok være sånn foralt jeg veit?

og hvis noen lurer på hvorfor det står stille her nå er det grunnet at jeg rydder noen garasjer så jeg får skrudd bil i vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er det på tide det skjer noe igjen her. har brukt mye tid på å rydde og fikse her hjemme før vinteren og hjelpet en kamerat med bilen hans så han har bil når han får igjen lappen (folk i ford kjører girs dem og men blir faen ikke like mye styr i media grrrr) men nå er det på'n igjen med prosjektet

men det blir det litt endrig i planene om hvem ting som skal gjøres først.

vill ikke rekke å lage ny oppkjørsel og flytte porten osv ¨på den garasjen jeg skulle ha e30'n i vinter så den blir kjørt opp på oppkjørsel og gjemt under pressening føreløpig i vinter.

men fremm gang vill det bli da jeg skal bruke tid og penger på¨å bygge motoren i vinter.noe som vill ta tid å koste penger skal dra å hente motoren nå til onsdag torsdag hvis alt går etter planene som jeg håper. og ellers blir det å kjøpe inn nytt understell osv og lagre delene så jeg har det meste når våren nermer seg.

bilder av motorene vill komme når jeg har hentet den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv overhale/dekompe en samme motor i vinter, skal klargjøres for turbo.

Har tenkt å bytte alt av foringer/pakninger og lager i motoren + slipesett til toppen,

Disse delene er iogforseg greie nok, de bestiller jeg bare fra schmiedmann, men stempelringene er smådyre derfra, blir tett uppunder 2000,- kroner for ringene, du veit ikke om noen billigere?

Eventuelt hva har du tenkt å bytte?

Hvor skal du handle fra?

Lykke til videre.

mvh Lars Olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vell å bytte det meste tror jeg, men alt av lagre osv skal jo byttes og det meste i toppen skal byttes osv skal hente ut litt extra i alle deler som jeg kan hente ut litt extra fra så. blir mye arbeid i vinter.

har ikke begynt å leite ettet hvor ting er billigst ennå da jeg føst skal demontere alt og pusse og lakke opp osv. men blir vell noen store bestillinger fra www.koed.no. og div andre steder. har ikke tengt å leite meg ihjel for å få ting billig da jeg skal bruke den tid og penger det trenger for å få det til å holde. har jo planer om å få ut minst 350+ hester hvis jeg ikke klarer å finne på noe lurt da. men første ting som står på handle listen nå er motorbukk. talje/motorjekk så sitter å venter på lønning så jeg får begynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

endelig så ser det ut som det skjer noe her igjen ja,

har hjulpet en kamerat med sierra is turbo bygget hans så har ikke hatt mye tid til mitt eget men nå er endelig motoren min i garasjen så blir å starte å plukke den ned å pusse på den nå i løpet av uka.

her er det noen bilder

DSC00399.jpg

DSC00400.jpg

DSC00401.jpg

DSC00402.jpg

2 knekte vippe armer men lalt skal jo byttes ut så det går greit

DSC00403.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann... driver med det samme som deg/dere... er litt usikker på hvor jeg skal handle stempler/ råder osv.... prøvde å gå inn på koed.no uten hell.... noen andre steder å handle fra?

hold oss oppdatert om hvordan det går da...

mvh: 9co

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann... driver med det samme som deg/dere... er litt usikker på hvor jeg skal handle stempler/ råder osv.... prøvde å gå inn på koed.no uten hell.... noen andre steder å handle fra?

hold oss oppdatert om hvordan det går da...

mvh: 9co

www.koed.dk funker sikkert litt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann... driver med det samme som deg/dere... er litt usikker på hvor jeg skal handle stempler/ råder osv.... prøvde å gå inn på koed.no uten hell.... noen andre steder å handle fra?

hold oss oppdatert om hvordan det går da...

mvh: 9co

jeg bygger helt aleine. blir vell å få noe hjelp av en kamerat da det trengs å være to man på jobben som jeg hjalp han med men ellers så går detta kun med arbeids kraft fra meg. stempler og råder er jeg ikke sikker på hvor jeg skal kjøpe ennå da jeg blir nødt til å leite litt rundt så jeg finner noe som holder. da jeg skal komme til å få mest mulig ut av motoren og den skal holde mere en 1 runde på rudskoen feks.

http://www.pure-pf.com/

www.koed.dk

www.schmiedmann.no

www.gsbildeler.no

www.osbildeler.no

er noen fine sider når deler skal bestilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER ER DAGEN OPDATERING

har startet å ribbe ned motoren. i rein frustasjon klarte jeg å skru to av mutteren på ekos manifoilen til helvete så må få fikset litt der samtnoen av reim hlulene ikke er av ennå og toppen da. da jeg ikke har klart å kjøpe men inn torks ennå,

og her kommer bildene fra dagens arbeid?

DSC00414.jpg

DSC00413.jpg

DSC00412.jpg

DSC00411.jpg

DSC00410.jpg

DSC00407.jpg

DSC00406.jpg

DSC00405.jpg

DSC00404.jpg

og den som klager på bilder nå får hilse på hagla mi. eller vi kan hvertfall late som da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var nesteopdatering her ja. deilig å kunne skru litt igjen etter en liten dø tid.

i dag er følgende gjort.

kjøpt inn nytt scralle sett da mitt gamle var monga. får mye fint billig på biltema hehe. måtte bare ha noe billig nå.

eksos manifoleneer tatt av.

toppen er tatt av

stempler/råder er tatt ut.

kostet/ vasket av all dritt

begynt å pusse bort restrerende dritt

og her er bildene fra dagens instats.

scralle settet jeg kjøpte

DSC00423.jpg

og bildene fra dagen jobb

DSC00415.jpg

DSC00416.jpg

DSC00417.jpg

DSC00418.jpg

DSC00419.jpg

DSC00420.jpg

DSC00422.jpg

DSC00424.jpg

så nesten som står på arbeids planen min nå er å få tatt ut veiva av med svinghul pusse ned blokka å lakke den opp

sitter å lurer på hvem farge jeg skal ha på blokka.

farge valgene går på

sølv

grå

svart

hvit

gull

toppen skal bli sløv farget og samme med bunpanne toplokket vill få samme farge som blokka men rillene og BMW skriften skal pusses og poleres blanke så dem syntes.

bilen kommer til å bli farget noe alla gull/gul/ noe i samme farge som den nye opel astra cupe gull fargen bare med litt mørkere toning.

så hvis noen av dere har noen forslag på farge på blokka så kom gjerne med inspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...