Gå til innhold

C_West: Lite E30 prosjekt. kom med ideer.


C_West
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en BMW E30 320i (førstebil).

Har litt små planer framover for den, ikke store greiene i og med at jeg går på skole.

Om ett år blir jeg lærling (bilmekaniker) og da blir det mye mer penger og koste på bilen.

Men tilbake til tema så har jeg altså ikke så mye penger og bruke på den nå og derfor trenger jeg deres hjelp til ting jeg kan gjøre med den som er BILLIG eller helst gratis.

Bilen er foreløbig helt org, men holder nå på og fjerner rust og "cleaner" bakluka.

Planer:

-Går for noen senkefjerer i starten bare. altså ikke noe dempere eller slikt.

Men justerbart senkesett vil komme en god stund fram i tid.

-Også skal jeg få tak i Bakaksel fra 325. den har vel org diff?

.og 325 bremser forran regner jeg med. dette finner jeg nok på skroten til en ikke så dyr penge.

-Også trenger jeg en ny førerdør fordi den jeg har er sånn halveis oppspist. dette skulle de ha en 1000 lapp for på skroten.

-Bakpotte (japsestil) fra brl regner jeg med at jeg kjøper. regner med at flere her kommer til og være imot dette, men men.

-Porte toppen

-så håper jeg og få sveise meg ett nytt eksosrør.

-skal også få tak i støtfangere forran og bak fra og med 88 mod(faceliftversjonen) for og så kjøpe breyton bakfanger og frontfanger fra koed.dk men dette blir vel litt senere i tid regner jeg med. (om ingen har dette superbillig til meg da :wink: )

-Noen brukte Borbet eller noen andre tøffe felger til E30 med kant til en billig penge.

-Også blir det jo seff turbo osv lengere fram i tid.

Så om noen har noen ideer til hva jeg kan gjøre som ikke koster noe særlig er jeg åpen for det meste.

Og om noen Bedrifter eller privatpersoner har lyst til og sponse ett E30 prosjekt mot noen stickers på bilen eller lignende så er jeg bare evig takknemlig for det.

Så kom med alt fra linker til sider osv.

Dette er ikke noen ren prosjekt tråd men også en sånn kom med ideer tråd siden jeg ikke har så mye penger og derfor ikke så mye og lage noe stort prosjekt ut av.

Her er ett par bilder av bilen:

HPIM0416.jpg

HPIM0425.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 325 har ikke org sperre (regner med det var det du mente) dette var ekstra utsyr, så om du finner en er den dyr....desverre..... M3klokke er heller ikke lett å oppdrive, så vet du det. kjennerr fler som leiter.....

Bytte til 88> fangere er litt knoting, men det går bra med litt tolmodighet, tror faktisk det finnes en DIY på bmwe30.dk

Lykke til med prosjektet, følger med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. var det jeg var redd for.

Noen som vet om en billig og bra måte og få diff på da a?

Trur ikke jeg satser på noe sveising. er jo ikke så holdbart. også blir det jo like mye trekk på begge hjula.

Og tusen takk for at du sa det at det var det på den siden. GULL

menne det blir vel ikke like mye knot om jeg bare skal ha støtfangerene fra den nye modellen?

For den stylingen jeg skal ha fra koed krever at jeg har den støtfangeren, eller monteres den over den org. fronten? så jeg må bygge om hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig me 100% men litt slitsomt i lengden he he , luke parkering er spesielt morro + mann må være litt obs når det er vått :)

Hvordan er det med dekkslitasje? Tenkte å sveise diffen min, men skal ha litt gromme dekk på den, så er så kjipt hvis de blir konstant spist opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter vel ikke noe mer på dekka enn vanelig?

er ikke sikker jeg, men skulle jo ikke tru det. måtte jo i så fall bare være når den slipper.

Når bilen har en difFerensial, så gjør den at innerhjulet går fortere enn ytterhjulet i sving, men med sveisa så går begge like fort hele tiden, det vil si at bilen på en måte vil "sprette" til siden, og det må jo slite dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter vel ikke noe mer på dekka enn vanelig?

er ikke sikker jeg, men skulle jo ikke tru det. måtte jo i så fall bare være når den slipper.

Når bilen har en difFerensial, så gjør den at innerhjulet går fortere enn ytterhjulet i sving, men med sveisa så går begge like fort hele tiden, det vil si at bilen på en måte vil "sprette" til siden, og det må jo slite dekk?

jojo det er klart, er vel bare i de litt med krappe svingene som den begynner sånn?

så det sliter sikkert en del i lengden, men har jo ikke hørt om noen som har hatt noe problem med det. ikke jeg i alle fall.

ser at folk hele tiden snakker om turbo i bilene sine, men det blir nesten alltid til at de ikke setter i den turboen...pris og tid er vel det som gjelder..men dem så gjør det, de gjør det bra(nesten?!) :wink:

Ja vet det er mange som sier de skal ha turbo men aldri får det, men jeg skal faktisk ha turbo i denne bilen så sant den ikke blir spiker før det.

Som jeg sa så blir jo ikke det før om en god stund, får jeg må få meg noe faste inntekter først. Tro meg denne bilen skal få turbo.

Pga turbo og kompressor er noe jeg alltid synes har vært interesant.

Det koster mye penger ja og er mye jobb, men det er nok verdt det. Det finnes jo de litt billigere løsningene enn og kjøpe ett helt nytt kit til 50k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte bmw`en min var det sveist diffsperre på den, (altså 100% sperre)

Dekkene på den bilen var totalt oppspiste og skjevslitte! var rett og slett GRUSOMT å kjøre den, for når man svingte så måtte jo det ene hjulet dras bortover asfalten, og som regel så hoppet det hjulet som var ytterst i en sving, noe som IKKE er kult!

men 100% sperre er bra å ha på bane og slikt og er spesielt bra når man drifter/burner, men det skal jo være en hverdagsbil, så hold deg unna sveising av diff, få deg heller 50% sperre!! MYE BEDRE!!

Jeg for min del har bytta den sperra mot en annen orginal diff så nå er det SÅÅÅÅ mye bedre å kjøre med den!!! :wink::D

Som sagt så er 100% sperre kun egnet for banekjøring og drifting...

Litt enig med han som skrev det med lukeparkering, skal nok ikke være lett å lukeparkere med en slik bil nei!! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg tenkte derfor jeg ikke har særlig lyst på sveisesperre.

Drar vel snart til brl eller noe og kjøper en sånn japse bakpotte.

Er vel det jeg for mest morro av for litt over 1k nå.

Noen som vet om ett sted hvor de selger det billig? håpet på og få råd til både potte og powerfilter på en gang. Noe jeg ikke får om jeg kjøper det på brl.

BTW: passer denne: http://maxam-tuning.com/catalog/product ... cts_id=124

frontleppa på den gammle E30 fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...