Gå til innhold

E30 323/325i Renovering. (Nye bilder 05/08-2006)


sledoholic
 Share

Anbefalte innlegg

Startet i dag på mitt langtidsprosjekt.

Har en -84 323i med motor fra en 325i.

Det var meningen jeg skulle selge bilen da jeg kjøpte meg ny bil i sommer, men så begynte jeg å gå over bilen.......

Fant da veldig mye rust. Da ble plutselig bilen ikke verdt noe i kroner og øre. Så jeg bestemte meg for å ta en totalrenovering av bilen og muligens en god del trim.(etter lange diskusjoner med samboeren.....)

Jeg skal bruke denne vinteren til hovedsakelig rustsveising og styling av karosseriet. Trim og interiør får vente litt.

Jeg leier et lagerbygg ca 500m fra der jeg bor. har montert lakkboks og løftebukk. Noe som er kjekt å ha.

Fargevalg er allerede tatt. Fargen blir Kosmosort metallic med shadowflames over fronten.

Har tatt ett par bilder......

Hær er bilen før jeg startet:

bmw013web.jpg

bmw011web.jpg

bmw007web.jpg

Begynte i dag på bakluka. fant en god del rust. har i tillegg sveiset igjen "logoen":

02020011web.jpg

02020012web.jpg

02020014web.jpg

02020010web.jpg

02020018web.jpg

Flere bilder og oppdateringer kommer så snart jeg har gjort noe.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forholdsvis bra prosjekt det der du! :P

Er et godt utgangspunkt synes jeg, så hvis du bare står på så kan det dær komme til å bli en frholdsvis strøken og fin bil :)

Hvordan form for styling og trim har du tenkt å koste på bilen?

(Litt spennt her jeg sitter, for jeg har tenkt å restaurere en 3-serie selv en gang når mitt nåværende prosjekt blir ferdig) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg blir å bruke fangerne som står på nå. M-tech1. syns de passer bra til bilen.

Jeg har tenkt en del på turbokonvertering. Men da jeg vil gjøre dette skikkelig hvis jeg først gjør det så blir det dyrt. må vente til neste vinter. Det blir nok bare kvasskam og grenrør i år.

Lakken blir noe slik som på bildet under.... bare i sort med en mørk sølvfarge for å tegne flammene. blir litt diskret, det synes ikke fra alle vinkler.

signature.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fjernet du identiteten til bilen?? (logoen på bakluken)

for å få en mer "cleen" look.

Jeg har sparklet/sveist igjen ALL form for emblemer, antenner og slikt på min bmw også, men jeg synes ærlig talt at bmw`emblemene burde få stått i fred der de stod for de har nemlig JEG latt være igjen på min bmw da jeg drev med akkurat det, det skal jo vises at det er en BMW for BMW er jo en kraftig maskin vettu :) ... :bmw:

Men forøvrig så er det jo din bil så skal ikke gå mere innpå akkurat det, var bare en mening fra min side hvis du fatter.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort så mye denne uke grunnet hektisk periode på jobb.

Har også slått fra meg planene om Shadowflames grunnet inkompetent lakkerer. blir ren Kosmossort metallic, samme som på min E39 523

Jeg begynte med panseret i dag. har sveiset igjen logoen dær også.

Skal begynne med luftinntak på lørdag.

02020020web.jpg

02020019web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok like fint med sparkel, men holdbarheten på det er ikke like bra. Det er lett at det løsner ved vibrasjoner eller lignende.

Jeg er også av den oppfatning av at man skal bruke minst mulig sparkel, kun for å få finishen bra.

Men det er bare min mening :wink:

Jeg har også borret hull i panseret under plata jeg har sveiset i. dette har jeg gjort for å techtylere fra innsiden for å unngå rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Se her ja! :)

Kjipt når andre mere "nødvendige" ting som hus kommer iveien, men det er jo godt å se at du har kommet igang igjen :wink:

Bare sørg for å fortsette å oppdatere med bilder så vi får følge med underveis så skal nok ingen komme å klage!

Bra at du bytter ut alt av "rust-deler" så slipper du å lakkere bilen på nytt bare noen år etter restaureringen på grunn av nydannede rustbobler under lakken.

Blir nok fint dette her ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...