Gå til innhold

Bmw E23 728i restaurering. Herved erklært AVSLUTTET :(


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det påtide med oppdatering da!

Har gjort en god del med lettsykkelen men enda ikke ferdig, så dermed heller ikke fortseettet på bmw`en enda..

MEN, jeg har fått litt fritid å sitte på pc`n i stedet, og der her jeg photoshoppet litt og satt inn litt diamantplate, instrumenter og brytere, og det store spørsmålet er om jeg burde bygge det sånnt når jeg skal begynne inni bilen?

HVA SYNES DERE?

Instrumentpanel_001.jpg

Burde jeg gjøre det slikt inni eller har dere forslag til andre måter å gjøre det på????? Personlig tror jeg jeg gjør det slikt jeg :)

PS. Skal selvfølgelig ikke bare ha amperemeter der, har bare hatt 3 amperemeter der for å slippe å finne bilde av 3 instrumenter! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, siden du spør, jeg synes ikke at det ser ut i det hele tatt. Skal man gjøre noe med en bil, og spesielt interiøret, bør det se ut som det er levert slik fra fabrikk. Ikke ta de fire siste ordene ordrett, men når det pluteslig komme en flekk med slik i et ellers gjennomført dashbord i svart eller noe så blir det ikke helt riktig. Også ser det litt for "moderne" ut. Og ettersom typen materiale skiller seg så veldig ut ifra resten, blir dette det eneste jeg legger merke til på bilen.

Det var en negativ kommentar, men du spurte om hva jeg synes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, negativ kanskje, men jeg for min del synes alle negative komentarer skal være like velkommen som de positive så jeg får noen meninger å gå etter, og med de tilbakemeldingene jeg også har fått en annen plass samt at jeg selv også har grublet litt så har jeg kommet frem til at det blir SORT dashbord overalt, men instrumenter skal jeg ha der :wink:

Og til deg steffen, så ble det nok ikke så mye jobbing denne helga, men har da montert ett drøss med detaljer jeg har hatt i småbiter og lakkert på lettsykkelen, så den er snart klar for montering! :D

Noen som stemmer for at jeg legger ut egen prosjektråd om lettmotorsykkelen også her, eller er lettmotorsykkel fy fy på ett bilforum tro? -dere bestemmer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan vel fortelle at planene for bilen er klar nå, har blitt 100% enig med meg selv om farge, styling, motor, felger/dekk, og til dels litt av understellet også :)

Fargen skal bli en nokså fin blåfarge som jeg ikke har sett mange biler med, jeg skal ha 18"tomms felger på den (har enda ikke bestemt hvordan, muligens M5 look felger) og så skal jeg etterhvert (sikkert værtfall 5-6 år til) skal jeg sende motoren og den ferdige bilen til VS motor tenkte jeg og få bygd inn turbo i den, planen er da mellom 600-800hk en plass, får se hvor mye motoren tåler og hva det vil koste!

Når det gjelder understell så blir jeg vel å montere 750 bremser, muligens 750 diff og drivakslinger om jeg får det til å passe som det skal. :P

Tilslutt får jeg vel si at jeg har planer om en eller annen fanger fra E46 fremme og sideskjørt fra E36 om jeg får det til å passe med noen modifikasjoner.

Kom gjerne med forslag til hva DERE syns om dette :)

Og en takk til stensheim her på forumet som eier denne bilen og også har gitt meg fargekoden han har på denne blå E30`en, så min vil bli lakkert i samme farge:

HPIM0123.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sub skal jeg ha, men den blir bygd bak bakseteryggene (2 stk 12"tommere) og så er det plater mellom høytalerne og bagasjerommet, så de vil ikke synes fra noen retning i bilen faktisk!

Og for å få frem lyden fra dem har jeg to hull i hattehylla med 2 gamle høytalergriller festet over, så det ser ut som det bare er vanlige høytalere i hattehylla samt at subbene og forsterkern vil bli skjult! :)

Men når jeg tenker mutimedia som nevnt i tidligere innlegg så mener jeg vel mest skikkelig stereo, dvd, ett par tv`er og sånne ting, ikke å fylle bilen med sub`er vettu :wink:

EDIT: Planene for stereo i bilen er endret!! Den vil bli fullspekket med meget kraftig og gjennomført stereo!

Hele bagasjerommet skal fylles! Bilen skal bli mere "show-car" enn bruksbil!

Skal bygge opp hele bagasjerommet i MDF plater (hvis det var det det het?) og så skal det inn 2-stk 15" subber i bagasjerommet, og under plexiglass i gulvet skal det komme to kraftige forsterkere, og så skal det inn 2-stk 12" subber inni bakseteryggen, det skal 2-stk 6*9" høytalere i hattehyllen SAMT 2-stk mere "vanlige" høytalere i hattehyllen! (4 høytalere bare i hattehyllen!) og så skal det 2-stk 8" subber fremme foran førerdørene nede med gulvet, og 4-stk tweetere (tweeterne skal det 2 stk av i hver fordør) og sist men ikke minst skal det inn en CD7mp3 spiller i dashen, og 1 liten TV-skjerm :wink:

Dette er MEGET kostbart, så førstav når bilen er ferdig vil jeg begynne å kjøpe 2 og 2 høytalere/forsterker og alt sånn etterhvert som jeg får råd til det fremover!

Men alt av kabler, og bygging/innredning til dette skal bygges så fort bilen er lakkert, og interiøret skal monteres! :)

Stereo for sikkert 30-40 000kr, men jeg er ikke som ungdom flest som bruker penger på røyk, og andre rusmidler.. JEG derimot bruker ALLE pengene mine på biler, mopeder, lettsykkler osv osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja desverre s har det nok vært stille en stund.. :(

Har satt den til side nå mens jeg holder på å restaurere lettmotorsykkelen min!

Tok visst litt lengre tid med lettmotorsykkelen min enn jeg hadde planlagt, men til gjengjeld så blir jo resultatet helt supert! :P

Har brukt nesten 3 måneder på lettmotorsykkelen min nå, og hvis du har lyst så kan du jo ta en kikk på det prosjektet mitt også mens du venter på oppdateringer av E23 prosjektet :wink:

Her er link til lettsykkel-restaureringen: http://gatebilforum.diskusjonsforum.no/ ... t39-0.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er flink til å mekke på lettmotorsykkel, det skal du ha! På det ene bildet av 7`eren skimter jeg en E28 bilcrossbil! :D Det varmet mitt hjerte. Blir nok bilcrossbil av min E28 hvis jeg ikke får solgt den. Vet du hvem som eier den. Går den fremdeles. Er den til salgs? Hvilken motor står i den? Hvis det er mindre enn 2,8 er det ikke interessant, må jo ha litt power...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er flink til å mekke på lettmotorsykkel, det skal du ha! På det ene bildet av 7`eren skimter jeg en E28 bilcrossbil! :D Det varmet mitt hjerte. Blir nok bilcrossbil av min E28 hvis jeg ikke får solgt den. Vet du hvem som eier den. Går den fremdeles. Er den til salgs? Hvilken motor står i den? Hvis det er mindre enn 2,8 er det ikke interessant, må jo ha litt power...

Ja det skal være sikkert og visst at jeg vet! :D

Er faktisk broren min og en kompis av ham som kjøpte den for ett par år siden, så ribbet de ut alt interiøret og de delene som ikke trengs på bilen før de malte den i sort/gul..

Etter dette ble det vel egentlig ikke så mye av bilcrossprosjektet egentlig.

Det som gjennstår på den bilcros(E28) bimmern er å sveise veltebur og sette i skikkelige seter, og alt har de liggende, men interessen har ikke vært så veldig stor, så det har endt opp med dette og ingenting mere.. :(

Forøvrig så er det en 525i fra 80-tallet en plass.. ikke 100% sikker på årstall, menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det manuell gir? Er motoren bra? Kan i så fall bytte motor fra 528 jeg har, trenger ikke så stor motor på veien har jeg funnet ut, bare på bane :P

Jepp det er manuell gir på den!

Husker ikke hvilken stand motoren er i da jeg ikke har sett den i gang på en god stund i og med at det er broren min som styrer med den..

Skal høre med han! KANSKJE han er intressert i å bytte for alt jeg vet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...