Gå til innhold

Bmw E23 728i restaurering. Herved erklært AVSLUTTET :(


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ikke fått gjort så mye i dag på grunn av kulde, men i det minste så har jeg da fått flerret ut alt av gamle stereoledninger som en gang har vært jukset sammen av tidligere eier! :x

Ble en bra bunt av alle de ledningene som jeg rett og slett skal kaste:

Bilde_018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater sånn jalla-stereo kobling! tidligere eier av min bil hadde klipt av BMW-pluggen bak spillern og bare skjøta alt i sukker-bit, var bare 12cm med sukker bit bak spillern, jævla idiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spessielt glad i en haug med lappverk bak hvert ett panel/gulvtrekk og lignende jeg heller.. :?

Så når jeg kommer så langt at jeg skal bygge stereo, så skal jeg ta meg god tid til å trekke opp skikkelige stereokabler, og gjøre skikkelig arbeid! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke heller i dag gjort så veldig mye med BMW`en annet enn at jeg har fått skrudd fra hverandre det panelet som holder på plass hele styringsmekanismen til klimannlegget, og gjort det klar for lakkering, så på mandag er det ut å handle lakk.. :)

Bilde_020.jpg

Skal lakkere alle lær og plast-deler inni bilen med sort vinyl-lakk som er tøyelig og samtidig gir en halvblank, glatt og fin overflate. (snakker da om dørtrekk, dashbord, og slike ting)

Og det som er av stoff, vil bli trekkt opp med mørkt grått og til dels sort nytt stoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppdateringer:

Bilde_022.jpg

Måtte ut med bakruta tidligere enn planlagt pågrunn av rustangrep langs pakningskanten over ruta.. :x

Bilde_021.jpg

Her har jeg pusset bort litt overflaterust på taket, før jeg hadde på ett tynnt lag sparkel, og deretter rusthindrende grunning.

Og sjekk ut fargen på grunninga! :D

Bilde_023.jpg

Og her er foresten ett bilde av det panelet til klimanlegget! :)

På bildet er panelet ferdig lakkert i den fargen hele dashbordet kommer til å få etterhvert! :wink:

Bilde_026.jpg

For å få ett cleen look på bilen når den er ferdig vil jeg fjerne låsen bakpå bagasjelokket, og for å få det opp uten låsen der bake har jeg kjøpt en elektrisk bakaskjelokkåpner som utløser låsen ved å trykke på en knapp inni bilen! 8)

Bilde_027.jpg

Og her er det som var inni eska, nemlig utløseren! var med en stygg bryter, og noen ledninger også, men jeg skal bruke en mye penere bryter.

Er enda mye "kosearbeid" for å bli kvitt all rusten jeg har møtt på underveis, men forhåpentligvis dukker det ikke opp noe mere nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rustgrunningen liknet rimelig mye på orginalfargen til bilen den! :)

Så i morra blir det pussing, og sparkling av flere rustangrep.. (desverre)

Men bilen er jo tross alt fra 1979, så egentlig er den ikke så veldig ille angrepet!

Taket er rustfritt, bagasjelokket er rustfritt, alle dørene er rustfrie, og til og med panseret har ikke en eneste rustflekk! Faktisk ingen bulker i bilen heller! (sett bortifra noen få steinsprang her og der)

Eneste stedene det er grov rust/har rustet hull er: Begge kanalene, begge forskjermene, begge bakskjermene, og ett bittelite hull i torpedoveggen mellom forhjul, og "cockpiten".

Blir nok å sveise det som er rustent på kanalene, og på torpedoveggen, og så vil alle skjermene bli byttet ut i nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bablet om det anlegget, syns jeg du tok av fullstendig, og det har jeg ikke så stor tro på att du står for..

Ble litt vel mye fantasi, og om du har så så mange subber av diverse slag, vil det vel ikke nødvendigvis si att du har ett bra anlegg.. Men nok om den saken.. :)

Dritkule biler, og kult att du begynner på en sånn bil.. Savner å se sånne på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående det annlegget så er det realistiske planer! Når bilen en dag er ferdig, så kommer jeg etterhvert il å kjøpe litt og litt kvalitets stereo etterhvert som jeg får råd, helt til slutt ender jeg opp med ett sykt annlegg!

Men planene er jo at stereoen ikke skal inn før om noen år enda, men det kommer! Bare vent å se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har skjedd litt her også, men ikke så mye egentlig, da jeg har gjort mye finpuss på lettsykkel-prosjektet mitt for tiden..

Men har da kommet igang med noen stygge rusthull! :x

Og her er resultatet:

Bimmer_38.jpg

1: Fjern dårlig/porøst stål.

Bimmer_43.jpg

2: Slip rent stålet som er igjen.

Bimmer_44.jpg

3: Klipp til stålgitter for å stive av sparkelen med.

Bimmer_45.jpg

4: Legg på første lag glassfibersparkel.

Bimmer_46.jpg

5: Slip ned første lag med glassfibersparkel, å klargjør for finsparkelen.

OPPDATERINGER FØLGER I DETTE INNLEGGET!!

Det var vel egentlig dagens arbeid :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...