Gå til innhold

jeg trenger veltebur.


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Pedersen har hvertfall rimelige bur. Jeg vet ikke om de er gode. Men det var visst ikke spørsmålet her. Skal man ha gode bur, må man til noen som bygger det direkte inn i bilen. Rallyprodukter i Sverige f.eks. er bra på dette, men da koster buret 25-35.000,- og det spørs om det kan regnes som rimelig.....

Pedersens bur har så langt ikke imponert meg med passform, men det går jo an å tilpasse dette nøyaktig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hjelp. ser at pedersen racing sine bur er fia bur.holder for meg.prisen er også overkommelig.litt kutting må man regne med.er usikker på om jeg skal ha hel bur. da må man gjennom dasjen ågreier.men stiver opp en del da:)hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte buret mitt derfra og er meget fornøyd, blir det dårlig er det din skyld, hehe.. for du får jo bare en haug med rør! Alle røra må kuttes til og sveises selv ja! Sjekk ut bilsportboka hvis du skal bygge det skikkelig!

Og husk at det IKKE er lov å slipe sveisene :wink:

har du bilder? må se hvordan det tar seg ut. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at det IKKE er lov å slipe sveisene :wink:
Det gikk litt kaldt gjennom meg når jeg leste denne linjen din, Jarle. Mente du det, eller betyr " ;-) " at det er tøffest med uslipte sveiser?

I Bilsportboken står dette om sveising av bur:

11.2.2.8. Sveiseinstruksjoner

All sveising skal være av best mulig kvalitet med full gjennomsveising (dekkgass-sveising anbefales). Hele rørets omkrets skal sveises. Selv om et pent utseende på en sveis ikke nødvendigvis er garanti for en god sveis, så er en stygt utført sveis aldri tegn på godt utført arbeid. Ved bruk av herdet stål må det spesielt tas hensyn til fabrikantens anvisninger (elektroder, dekkgass-sveising etc.). Det skal påpekes at bruk av varmebehandlet stål eller stål med høyt karboninnhold kan medføre problemer, og at dårlig produksjonskvalitet (sveisearbeid) kan forårsake nedsatt styrke og elastisitet (sprøhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE lov å slipe på sveisene! Når jeg ville slipe ned sveisene for å få det penere, så fikk jeg beskjed om at det måtte jeg ikke finne på å gjøre, han som sa det har vært teknisk kontrollør(eller hva det heter) i rally og h-løp!

Men ta å sjekk det opp først, jeg turte hvertfall ikke å røre sveisene på mitt bur etter jeg fikk høre dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...