Gå til innhold

DIY: Ettermontering av kjørekomputer på E46 (med flere).


Fuzzy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har E38 730i, med utetemp i speedometeret og aut. klima anlegg (alt digitalt)...trenger jeg bare "armen" med BC knappen, den som biler med BC har..? så drar jeg på BMW verksted og får di til å "aktivere" ?må ha klarhet i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Var i går og bestilte time for å montert BC, og de sa at man måtte ha en kabelsats også for å få dette til å fungere....

Trenger ikke det dersom du har "automatisk klima" dvs klima-anlegg med digital visning av innstillt temperatur; da trenger du kun ny blinklyshendel eller "mitt trykk-knapp-triks" samt en aktivering.

Siden du har manuell klima trenger du ett kabelsett, men jeg antar du har nødvendig ute-temp sensor. Dersom du lager "trykk-knapp-BC" selv er det ikke nødvendig med kabelsettet - du drar bare kabelen rett opp i instrumentpanelet.

Tror nødvendig kabelsett følger med i "BC-hendel-pakka" som selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at det Fuzzy sier er korrekt for biler med digital klima. Jeg informerte fattern om prosedyren da han kjøpte sin E46. Han kjøpte og monterte blinklysspak med BC-knapp fra en skadebil, så var det bare å aktivere det. Ingen ekstra kabelsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en oversikt over de forskjellige funksjonene en kan aktivere/deaktivere /trikse med på nyere BMW'er ... ?

Hadde vært kjekt å sett hva en egentlig kan gjøre med bilen. Det skal vistnok være store muligheter, men jeg har ikke kommet noen vei med verkstedet.. virker som om de ikke har peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en oversikt over de forskjellige funksjonene en kan aktivere/deaktivere /trikse med på nyere BMW'er ... ?

Hadde vært kjekt å sett hva en egentlig kan gjøre med bilen. Det skal vistnok være store muligheter, men jeg har ikke kommet noen vei med verkstedet.. virker som om de ikke har peiling

Har ingen komplett oversikt, men hvis de går inn på aktiveringsbiten i softwaren de bruker, så får du opp en liste over hva de kan gjøre der.

Det man som oftest kan gjøre på f.eks. E46 er miles/km, fahrenheit/celsius, autolåsing, kjørelys, slå på kjørecomputer (som da innebærer, utetemp, forbruk, distance to empty ++)..

Da fattern var og fikk aktivert kjørecomputeren gikk mekanikeren gjennom en hel liste som han spurte om han ville ha endra noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å aktivere med Carsoft? har nå bestillt fullt Carsoft utstyr.

Det går ikke.

Det må gjøres med skikkelig BMW-utstyr. Carsoft mangler en god del av denne funksjonaliteten.

Ingen andre programmer en kan bruke heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...