Gå til innhold

DIY: Ettermontering av kjørekomputer på E46 (med flere).


Fuzzy
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan er det å ettermontere obc på e36 med automatisk klima(digital).

Ligger kablene klare eller?

E36 har separat kjørecomputer i midtkonsollet, så der sier det seg egentlig selv at man må montere denne for å få det til å fungere. Grunnen til at det er så enkelt på E46 er at der er all funksjonalitet innebygd i instrumentpanelet, og det er instrumentpanelet som brukes til kjørecomputer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Har automatisk klima og alt som skal til. Men paa min gaar det kun 3 ledninger inn i pluggen inn til hendelen. Eg mangler den gul rode. Finner den ikke noen steder. Betyr det at det ikke gaar an paa min bil ?

Har E46 318i 99 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Fikk tak i Blinklys spake med kjørekomputer knapp.. så tok jeg kontakt med Trondsen bil i Tromsø. Dem sku ha 3100 for å aktivere BC.

Noen som vet andre plasser man kan få det gjort i nærheten ?

Det var da en syk pris for noe som tar 10 minutter... Kan skjønne at de tar betalt for 1/2-1 time, men 3100... helt vilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den gir signal til hjernen om å switche funksjon.

Du får kjørecomputer av å ha en knapp tilkoblet og dra til et verksted med riktig elektronisk utstyr for aktivering av BC-funksjonen. Har du ikke aut. klima mangler du et par tempsensorer..

Faderen gjorde forresten nettopp dette på sin E46, men han satte inn original spak med BC-knapp. Det rare der var at klokka forsvant fra dashen da dette ble gjort. Noen som har vært borti det før? OS som solgte ham spaken mente det var noe feil med spaken.. skjedde visst nok ofte.. synes det høres rart ut!

På min er det heller ikke klokke i dashen, og jeg har OBC. På en kompis sin E46 uten OBC er det klokke på displayet i dashen. Men jeg kan ta fram klokka ved å klikke på BC-knappen på venstre rattspak, regner med alle som har OBC kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Drar denne opp igjen jeg, er det noen som har prøvd dette med å ettermontere kjørecomputer i e39? Jeg har en donorbil med liten kjørecomputer og skulle gjerne hatt denne over i min. Noen som vet hvordan dette må gjøres eller om det i det hele tatt er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Monterte idag spaken på min E46 2001 modell.

Fikk vite fra Furubakken Bil på Bekkestua at det ikke var nødvendig med aktivering på 2001 modell...

Men de har tydligvis tatt feil. På displayet vises bare klokkeslettet som tidligere.... skjer ingenting når jeg trykker på BC knappen :(

Hvor mye tar Bilia for en 10minutters aktiveringsjobb?

Har forresten automatisk klimaanlegg så tempfølere burde være på plass..

Standard nå er at klokka vises...

Fant dette i et forum...

Here is the MODIC coding menu

1) Go to ZCS Coding

2) Select E46 Series

3) Select Recode or retrofit

4) Select Kombi

5) Select Turn Signal

6) Enable OBC

You may get an error...just touch the OBC button to complete!

The dealer should charge you for a half hour, do not pay more than that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...