Gå til innhold

Hvem er vi? - Presenter deg!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg heter Torstein, og er 96'modell :)

Jeg går på industriteknologi, på Bergen maritime videregående. Jeg bor på Søfteland/Os og busser til Bergen hver dag.

 

Jeg kjøpte meg en Toyota mr2 ifra 1988 ( første versjon) med supercharged motor for 2 år siden, som prosjekt. Den er nå "ferdig", men med tanke på kvaliteten på japsestålet ifra 80-tallet er så dårlig at det ruster opp bare en snur ryggen til :mrgreen:   :P , vil jeg ikke utsette denne bilen for norske salte veier :)

 

Det blir BMW som bruksbil/vinterbil, da det stort sett går i BMW i kamerat gjengen, at jeg digger lyden av BMW 6'ere og at kjørekomforten/egenskapene skal være på topp :D

 

BMW'er jeg kan tenke meg er E30, E34, eller E39, :P har også sett litt på E46, meeen neee, :P gått litt vekk ifra det igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Navn: Lars Erik

Bosted: Bergen (Nesttun)

Alder: 17

Kjøretøy: '07 Yamaha YBR 125

 

Født ved Akershus Universitets sykehus i Oktober '96, flytta til den lille bygda Eidfjord i Hardanger i 98, og har bodd der, til jeg begynte på skole i Bergen, hvor jeg nå studerer Automasjon VG2. Var ikke noe særlig interresert i bil før våren 2012, og siden har jeg dyrket interresen for det med motor så godt som mulig. Ble for alvor interresert i BMW i vår/sommer, da jeg skjønte hvor gode dem faktisk var. :) Har hengt rundt på andre bilforum før jeg joinet bimmers. 

 

Ønsker meg en E39 sedan facelift, men etter litt krangling med far (og problemer med økonomien, som mange studenter har...), så begynner jeg å sikte meg inn for noe billigere, kanskje en E34? Favoritt modellene er E30, E34, E38, E39 og E46, men begynner å få smaken litt for de nyere generasjonene også ;) 

 

Er forøvrig også interresert i mat (litt for interresert, hehe...), data, og kvinnfolk  :cool: og er jo som en skikkelig bygde-mann glad i en god fest med gode venner i ny og ne :drink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.Jeg heter Jan-Arve Enoksen.

Bosted.Ålesund

Alder.54

Biler. BMW E46 2002 mod 325cia med masse Induvidial utstyr.Le Mans Blau.

BMW M635CSI som er momset  inn fra Tyskland ca 1995 og godkjent skjøtet med 635 med norske papirer(som var mulig den gang).Dvs.skiftet bakre karosserideler fra den norske over M bilen.Selvfølgelig gjort hos godkjent karosseriverksted og i samarbeid med Biltilsynet.Har i ettertid funnet ut at bilen er iflg.BMW fabrikken trolig den tidligst produserte M635 som finnes i VERDEN.Den har forøvrig VIN nr 1050005.Og iflg.Fagfolk ble den første som ble solgt "over disk" nr 6 eller 7.Har eid bilen siden 2004 og den var strøken når jeg kjøpte den.Har forøvrig kostet på bilen MASSE penger fordi jeg er et petimeter og bilen er såpass sjelden.Bilen er Hennarot m.sort skinn sportsinteriør +++.Ligger bilder på min Facebookprofil.Vurderer salg av bilen da jeg har (dessverre) fått viktigere prioriteringer.Dette er jo en bil som kommer til å stige i pris.Bilen er forresten produsert den 3 nov.1983 og ble eid av BMW fabrikken i nesten 2 år(til sept 85).Hvis intresse,kontakt meg helst privat.Selges for riktig pris,til rett person.

Har også en ganske strøken Audi GT Coupe 5E.1986 mod som er ganske strøken.Men det er en annen sak.He he.

Forøvrig så har jeg en samboer.Og hun er ca middels interessert i biler,og ikke spes glad for at M635en tar opp garasjen som vi bygde for mange år siden.Bilen har omtrent ikke stått utendørs ei natt(unntatt når vi har vært på treff el lignende).Står vinterlagret i garasja fra ca okt til april/mai.

Tar gjerne imot saklige kommentarer her,men evt spm ang kjøp tas helst privat.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Heisann! Jeg heter Henrik Nardo.
Jeg er 17 år gammel og bor i Oslo.
Studerer for å bli elektriker! Ingen jobb ved siden av, foreløpig.

 

Alltid hatt interesse for bil siden jeg var bittebitteliten. Alltid drømt om å ta lappen på dagen, noe som beklageligvis ikke lar seg gjøre. Bursdag på en søndag. Menmen, interessen har alltid vært der og er der fortsatt. Tok mopedlappen September 2012, og trilla rundt på en fabrikkny Yamaha Aerox (scooter) i 45 km/t, før jeg fant ut at det var litt teit. Kjører nå en Yamaha TZR med fullt 70cc oppsett, og gleder meg virkelig til tak over hodet, fire hjul og ikke ha noia. :) Kjører også enduro! :)

 

Mine kjøretøy;

Yamaha YZ125 '06

Prosjekt jeg har hatt siden sommeren. Kjøpte den ganske sliten, rådelager og linklager på vei til å gå. Splittet motoren og fant ut at det var like så greit å bytte alle lagre. I samme sleng kjøpte jeg heller en helt ny veiv istedenfor å kun kjøpe rådelageret. Og deretter, ny plastikk med dekalsett og nummerdekaler. Så og si ferdig med den nå! Ble fin, synes jeg. På bildet ser du fra jeg henta den, til det nye kåpesettet og etter dekalsett.

 

jujx1i.jpg
264t379.jpg
Garasjen, hvor du ser i døra - Min YZ125, TZRen min helt innerst der. En KTM SX200, og en Beta RR Factory 300. Kun 2-takt! :)

 

Yamaha Aerox '12
Mitt aller første kjøretøy. Kjøpte denne helt ny, med 0 KM på tellern fra Yamaha Moss. Stolt og fornøyd gutt med lappen i hånda og scooter nylig innkjøpt lasta vi den inn i bilen! Slik ble den etterhvert da :) (Bildet tatt fra nye eier)

 

33ccgts.jpg

Yamaha TZR70 '09
Solgte da Aeroxen etter å ha hatt den i 6 måneder. R-sykkel var tøft. Til tross for 50cc motor. Kjøpte meg nå denne TZRen, og eier den fortsatt. Vært litt av et prosjekt, brukt masse penger. Har investert i komplett 70cc mid-race oppsett, så følger trafikken med et ålreit lydnivå. Trynet med den i sommer, så er riper og sprekker i kåpene nå. De er levert til norges- & verdensmester i bil lakkering, og blir lakkert i fargen Deep Black over vinteren!

 

293vbx2.jpg

rte1l1.jpg

Citroen Berlingo '04

Dette ble da min første bil. Stefaren min mistet lappen i August, og solgte unna sin Honda Civic '13, og leverte tilbake firmabilen. Han hadde da denne Berlingoen til overs, og jeg har nå fått denne. Skulle egentlig kjøpe den tilbake av meg, men vi ble enige om at han får låne den til jeg har lappen mot at han betaler forsikring og årsavgift for 2014. Planene er vel egentlig å bare bruke denne til cross, til jeg får firmabil og deretter selge den.

 

xpbq5j.jpg

Blir snart BMW på meg, forhåpentligvis! Tankene er da rettet mot en E46 320D  :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo

 

Kan vel begynne med å presentere meg aller først. Heter Andreas Nærbø og er 16 år, snart 17. Kommer fra en øy som heter Mosterøy utenfor Stavanger. Men går nå på skoleskipet Sjøkurs i Kristiandsand. Det var her BMW interresen kom skikkelig frem igjen. Har egentlig likt BMW hele livet siden jeg var liten men så har bil egentlig dabbet litt av etersom jeg gledet meg til mopedlappen som jeg fikk ifjor. Når har moped begynt å dabbe av og jeg har begynt å glede meg noe innsides til lappen på bil. Har begynt å se på bil og bestemt meg for at det enten blir en 3 serie eller 5 serie. Og har kikket endel på E36 og E34 :) Kan også nevne at jeg tar endel bilder på fritiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann.

 

Eg heter Roy og idag har eg endelig oppfylt en drøm til, nemlig hentet min/vår første BMW.

 

Er 33 år, byggmester og til november 2013 drevet eget firma, men har nå valgt å legge hammeren på hylla og blitt byggeleder.

Bor på Straume utenfor Bergen.

 

Har som nevnt hentet bil idag i Hønesfoss.

 

En 2010 Bmw E61 525xDat med shitloads med ekstrautstyr, ihvertfall for en som var vant med V70 med webasto og crusiekontroll som eneste ekstra.

 

Har sittet i bilen 8 timer i strekk fra Hønefoss til Bergen og bare smilt. Gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

John Holmefjord fra Bergen.

30år

Driller offshore.

Bmw E61 525xda 2010

Chevrolet Silverado 2500hd Duramax 2002

Opel Senator A2 3.0i 1986

Mercedes 190c 1964

Opel Ascona Keinath Cab.

Veldig lyst på E24 når jeg får bygget garasjen ferdig :-)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Må vel presentere meg jeg også! :)

 

Navn: Anders Monsen Engebretsen
Bor: Råholt (The place to be) to minutter unna Grunnlovsbygda og selveste Eidsvollbygningen (stolt Eidsvolling)
Alder: 22
Kjøretøy: BMW 316 E90 LCI

 

Gått to år på Bygg & Anlegg og ett år på Påbygg (studiekompetanse) ved Eidsvoll Videregående skole. Ble nylig samboer og utvidet deretter familien med en liten katt oppkalt etter assist-kongen i fotball, Mesut Ôzil. Arsenal er selvfølgelig klubben. Jeg jobber som Teknisk medarbeider på Park Inn by Radisson Oslo Airport Gardermoen, som er ett av de to hotellene i Radisson-kjeden i Norge som går best.

 

Etter å ha tilbrakt de to siste årene på Bilforumet og VACN, da jeg har eid to Golf 3 de siste fire årene så konverterte jeg nå nylig til BMW som jeg alltid har hatt en forkjærlighet for. En helt ny, men MYE dyrere verden har nå åpenbart seg.

 

Har spilt fotball siden jeg lærte å gå. Har praktisk talt sovet med en ball hele livet. PC- og musikkproduksjon er også noe jeg brenner veldig for, og det går mest innenfor House-sjangeren. Har også gamet CS:S, COD, FIFA og GTA store deler av livet.

 

Takk for meg, og sjekk gjerne ut bilen min i "Show-off"-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei folkens! Jeg heter Krzysztof (på norsk - Kristoffer). Jeg er fra Polen men bor i Oslo. Jeg har lært norsk i et par månader siden. Alder: 24 år. Jeg er byggingeniør uten jobb i dette øyeblikk :(  Jeg har lyst på egen BMW i fremtida og skal bruke forum for å få så mye opplysninger om BMW bilene så mulig. Første bilen min var BMW e34 1991 sedan sterlingsølv lakk. Jeg er veldig interessert i billebransjen og automotive. Vennlig hilsen til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAVN: Joakim 

BOR: hunndalen rett ved gjøvik :) 

ALDER: 23 

KJØRETØY: 118D E82 + Vespa 77" 50spesial med trim 

 

Gått 2 år elektro og 2,5 år læretid:)

nyutdannet elektriker GR.L, planer om å ta GR.S eller GR.A i nærmeste framtid 

 

kjøpte med bmw høsten 13" etter å hatt audi i et år før det var det peugeot 206 i 3år 

planer om en prosjektbil når jeg er ferdig med 1serien , tipper det blir en e28 eller e46 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Får stemple inn jeg også

 

Bjørn Håvar Falck-Andersen, '79 modell fra Bærum.

 

Venter i disse dager på levering av min aller første BMW. Har tidligere kjørt rundt i en A6 (2001), Golf stv (2004), Golf V GTI (2006) og nå sist en Toyota Avensis da jeg ble pappa. Nå har sistemann blitt 2 år og kona sa jeg hadde betalt nok avlat med Avensisen. Så i sommer har jeg prøvekjøprt mye morro og fikk øynene opp for BMW. Ny F30 (320d) er på vei fra Tyskland. 

I den forferdelig ventetiden begynte jeg å lese tråder her på bimmers.no og fant mye morro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Navn: Jan Steffen Hoem
Bor: Meldal, Sør Trøndelag
Alder: 21
Kjøretøy: BMW 325i e30 cab

Nyutdannet automatiker som jobber på Orkanger.

Venter for øyeblikket på ny bil. Har bestemt meg for å importere en BMW F10 530 DX M-sport.

Har tidligere hatt følgende biler: 

1986 Saab 900i

1989 BMW 325ix e30

1989 BMW 325i e30 cab

 

Bilder av F10 kommer i egen tråd senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei alle sammen :) !

 

Nå er det vel min tur for å presentere meg, altså:

 

Mitt navn: Arkadiusz Sobczak - forkortelse fra navnet mitt er Arek

Alder:  33 år i skrivende stund (1981 modell)

Bosted: Sandefjord

Utdanning: Lærer

Jobb: Lærer

Nåværende BMW: E60 520DA LCI 2008

Tidligere BMW: E46 320I

 

Jeg kommer fra Polen og har bodd i Norge i litt over 6 år. Er en stor BMW entusiast. Ved siden av BMW har sport alltid vært en stor del av mitt liv derfor elsker jeg å trene på et treningssenter særlig med vekter.

 

Hilsen Arek :bart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hunkjønn, 22år og bor i Vestfold. Litt over snittet interessert i bil i forhold til andre jenter på min alder men noe mer enn det er det ikke. Kjører en BMW 540i, litt skrantent utseende men det er innsiden som teller har jeg blitt fortalt :) Blitt ekstremt glad i bilen, elsker å kjøre den, og tar fort en omvei til jobb bare for å kjøre litt til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...