Gå til innhold

Hvem er vi? - Presenter deg!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ! " Stjeler denne fra Arnie1981 " 

 

Mitt navn: Joakim Lorentzen

Alder:  92 modell

Bosted: Fredrikstad

Jobb: Transportmegler.   Sender varer fra Norge og til Europa , og fra Europa til Norge. Toll dokumenter osv

 

Nåværende BMW: E39 525TDS 98 modell, full mtech.   E36 325 TDS , "leketøy / driftebil prosjekt " 

Tidligere BMW: 3 stykk E46 , E30 , E12 , E28 , E39 

 

Har hatt mye forskjellige biler, alt fra Audi til Chevrolet Tahoe. Selv eldre BMW er deiligere og kjøre syns jeg enn mye annet jeg har eid. 

 

 

Tiden går til jobb , kjæreste, bil, trening ++ 

Endret av e30_joakim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Mitt navn: Rune Kampenes
Alder: 72 modell
Bosted: Sarpsborg
Jobb: lokomotivfører (verdens beste jobb)

Har meldt meg inn nesten kun for og kunne kommentere litt i tråden til Fredrik etter og ha vært en flittig leser noen år.

Ellers er jeg ungkar og spillemann fra Ise i Sarpsborg som har vært aktiv i BMWccn endel år nå. Hobbybilen er en 83 modell 735 som jeg har foretatt en rullende restaurering av de siste 15 årene og bruksbilen er en 2005 modell Z4. Det er en perfekt vinterbil.

 

post-84807-0-73344000-1424543321_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein Susrud

 

69-mod, Gift, 3 barn, 2 barnebarn så langt. Bor på Notodden i egenbygget enebolig og jobber for tiden på Kongsberg (se LinkdIN om man vil jage karrieren) og tilbringer sommerene på Hytta ved Farsjø i Sannidal ved Kragerø.

 

Kommer fra en familie med bilinterresse fra laaaangt tilbake i generasjoner og har greid og la det genet flyte videre....

 

Ser helst at BMW'n er over 30 år gammel og 'stallen' er det linker til i signarturen, har kjørt og kjører fortsatt mye VW til daglig bruk.

 

Får aldri tid nok i verkstedet desverre når man har for mange andre hobbyer, hus, hytte og en jobb som krever mye, samt mye styrer og stell som skal holdes vedlike.

 

Finns på både BMWCCN, Bimmers, Bimmeren, Facebook, LinkdIN, 02Classic og bmwe21.net, samt en masse andre ikke norske forum rundt om.

 

Vh. Stein

stein@susrud.com

steinsusrud@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Navn: Mia Elise Heum
Yrke: Kommende elektriker/bilmekanikerstudnt (fortsatt ikke bestemt meg helt enda)
Sted: Arendal - Aust Agder
Født: 27.07.94

Eier en 2007mod 318d BMW E90 som jeg selfølgelig har alt for store planer for i forhold til min egen kompetanse. Besto nettopp lappen , to og ett halvt år for seint ute. 
Ellers går det i trening, hest, og TV - ikke så veldig innholdsrikt! haha!
Er singel, og har en liten kopi av meg selv på 2 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg gått glipp av, men bedre sent enn aldri.

 

Navn: Magnus Langvik

Utdanning: Elektrikker fagbrev gruppe L + Bachelor Elkraft, jobber nå med byggautomasjon :) 

Sted: Trondheim ( Men jeg er Haldenser )

Født: 03.06.90

 

Eier for tiden en 05 E60 525d som jeg er godt fornøyd med, er også deleier i en gammel VW K70 ( egentlig NSU K70 før de ble kjøpt opp ) og ikke minst hobbyprosjektet som er en relativt oppjazza Puch Maxi S. 

Ellers har jeg hatt altfor mange biler i mitt eie i løpet av de siste 10 årene, vært innom Volvo, Mazda, VW, Audi og Nissan. Men kjærligheten er BMW, og jeg har hatt E30, E36, E39, E34 og nå min E60. Skulle jeg valgt fra ønskelisten er det helt klart en E34 M5 3.8 som står øverst, om ikke E28 M5 / M535i.

 

Fritiden brukes under, over eller inni bilen hvis jeg ikke har tatt turen på treningsstudioet. 50/50 Trening og bilnarkoman, dårlig kombinert med at jeg er grusomt glad i øl og gode kamerater.

 

 

Tjollahopp! 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei !


Mitt navn: Thomas Steinnes Foldal (Tsf)
Alder:  94 modell
Bosted: Ørsta
Jobb: Industrimekaniker.  

Nåværende BMW: E39 530D Msport, E39 520D eier også 2 stk Mercedes S123 300TDT
Tidligere BMW: Bmw E34 525 TDS og Honda Accord 2,2 Volvo 745 16V

 

post-54560-0-52690000-1428770492_thumb.j

post-54560-0-38126900-1428770495_thumb.j

post-54560-0-71756200-1428770497_thumb.j

post-54560-0-74697000-1428770500_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Stian

Yrke: Utdanna landbruksmekaniker og fagbrev som det. Jobber nå offshore, og litt på land i friperioder

Bosted: Kristiansand for øyeblikket 

Født: 1992

 

 

Nåværende køyretøy : 

1996 Toyota Corolla som eg aldri blir kvitt, men som går og går, praktisk bil  :lol:

2003 BMW 318ci facelift, godkjent ombygd som M3 i mitt eige, storfornøgd med den  :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nicholas er navnet

 

Lærling i salgsfaget er yrket (skal bli bilselger)

 

Bor i Ålesund

 

Født i 1995

 

Nåverendes kjøretøy er:

 

- BMW E46 318 98'

- BMW E46 318 99'

 

Tidligere:

 

Golf 3 1,8( 90hk (gikk som ei hore)) 1992

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ok.

Heter Espen

Bor i Drammen.

Er født for lenge siden, lenge før svart/hvit tv. Iallefall i norge. Har hørt om månelandingen men da var jeg ikke gammel nok til og se på TV. (måtte legge meg)

Har jobb, og en hobby.

Jobb = overleve.

Hobby = BMW og moro.

 

Tidligere kjøretøy. :-k  Trur det er 35 eller 36, så tar for mye plass.

Men før BMW ble på dagsorden i 2010 hadde jeg en BMW E3 3.0S 1974 mod i 1985 og en BMW E34 535 Shadowline 1993 mod. i 2002.

Neste ble en BMW E34 1993 540iA i 2010 og etter det kun BMW.

Har nå, sammen med min samboer, E38 728iA 1996 mod. min hverdagsbil, E38 735iA 1997 mod. hennes hverdagsbil og våres E31 840 Ci 1993 mod.

Bonus = samboer. :klemme:

 

Følger mest med på teknisk tråder her på Bimmers, men hender jeg kjeder meg litt, så kikker litt på Annet også (derfor jeg er her nå), da sjelden prosjekter, for så mye kjeder jeg meg ikke. 8-[

Så dere får ha meg unnskylt hvis noen føler seg oversett.

Sikker mye imponerende arbeid som dere legger ned i bilene deres.

Selv er jeg her på Bimmers mest for tips slik at bilholdet blir billigst mulig. \:D/

Mange som er dyktige her, så takk for det!

Prøver og gi noe tilbake så svarer på det jeg trur er riktig og det som er riktig! O:)

Det jeg ikke har peiling på, lar jeg noen andre ta seg av. ;)

Liker og ordne ting selv, og blir veldig fornøyd når jeg får til noe.

Prøver å få med meg litt asfalt-racing om sommeren, da Historisk Racing og GT klassene i NM Racing.

Det syntes jeg er gøy og noen ganger spennende og se på. :cool:

Foto er noe jeg syntes er gøy også, men kan ikke kalle meg flink, men hender jeg har flaks.

Liker også sosiale sammenkomster med bil, da føler man at man har gjort riktig bilvalg. :bmw:

Liker og være mest mulig anonym på nettet, men hilser gjerne på folk utenfor nettet.

Er medlem i Amcar, NSK, BMW CCN, PCN og .... NAF :roll:

Sånn. :bmw:

Da var det gjort.

Neste! :applause:

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fornavnet er Fredrik (en gammel familietradisjon) og yngstemann i familien har derfor også Fredrik som fornavn i likhet med samtlige førstefødte mannlige medlemmer av familien siden 1698. Jeg har også en voksen datter med min kjære, som i likhet med meg selv svakt husker Jimmy Carter som USA's president. Han var commander in chief i perioden 1977-81.

Jeg har bodd i Danmark siden 1999 og trives egentlig ganske bra. Selvfølgelig savner jeg av og til Norge, men det er deilig å være norsk i Danmark også. Jeg er opprinnelig fra Oslo og for de som vil vite litt mer om meg har jeg skrevet ganske mye om meg selv i min egen tråd... :)

Jeg har alltid vært bilinteressert og jeg har hatt noen biler (egentlig for mange når jeg tenker etter), men er man litt over middels interessert i biler så ender det som regel slik.

Jeg er utdannet IT-ingeniør og økonom og har bl.a jobbet med å utvikle journalsystemer for danske sykehus, kriminalomsorgen i Norge og banker. Jeg har også utviklet regnskapssystemer og jobbet som selvstendig IT-konsulent i mange år.

Når det gjelder fora har jeg en fortid i BMWCCN's gamle forum på begynnelsen/midten av 2000 tallet, men jeg har aktivt skrevet i dette forumet siden 2003. Jeg har også vært medlem av administratorgruppen, moderatorpanelet samt vært redaktør for forumet. BMW er for meg klart det mest interessante bilmerket, men jeg er åpen for impulser fra andre bilmerker også. BMW er en fantastisk innovativ og flott bilprodusent, men det finnes også andre bilprodusenter som gjør mye fint... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne tråden idag så får vel bli med på bølgen selv om jeg har hatt bilen en liten stund alt :)

 

Navn: Torje (hvor mange vet du som heter dette?)

Bor: Ålesund, men kommer fra sandnes

Jobb: QCM- Quality Controle Mananger (på jakt etter jobb i rogaland, HINT HINT!!)

Hobbyer: Bil, fitness, 3D-design

 

Bil nå:

BMW E82 123d 2008 msport

 

Tidligere:

Mitsubishi Lancer GTi 1993(Landets eneste registrerte)

Opel Vectra A 1992

Mitsubishi Lancer GLi (bygget om til EVO VI)

Audi A6 2000

 

Første bil og stort savn: 

Alfa Romeo 164 3,0 V6

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heia :) Lenge vært et snikmedlem som har kun vært aktiv fra tid til annen. På tide å skrive om seg selv her også nå vel :)

 

Misc

Navn: Vegard

Bor: Kongsberg, Buskerud - er opprinnelig fra Hardanger, Hordaland.

Jobb: Systemutvikler. Jobber for tiden som sikkerhetsarkitekt og programmerer innen java.

Hobbies: Bil, langdistanseløping, terrengløp, sykling, fotografi, computerz, lesing, Donald Pocket (:P), mat :)

 

Bilen min

En nydelig BMW E92 M3 født i 2009. Hun ble født hvit =)

 

Tidligere biler

Audi A4 Allroad, Audi A4 B8, Audi A1 185, BMW 130i, Golf 5 GT, Golf 4, Golf 3

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da får en presentere seg da.

 

Navn: Stig Hansen

 

Sted: Akershus

 

Utdanning: Mekaniker

 

Jobb: Service tekniker

 

Biler: les i bunn da vel :-P

 

Biler jeg har hatt: ja da kræsjer "bimmers" server`n hvis jeg skal skrive ned alle bilene jeg har hatt

 

Interesse: biler såklart ( stort sett litt eldre,å ikke diesel), å hender jeg må gi kjerringa litt oppmerksomhet i ny å ne (ellers får jeg juling)

                  stort sett å finne på jobb,på verkste, evnt hjemme å får juling ta kjerringa.

 

Tileggsinteresse: å virkelig IKKE være interisert i trening å skogturer samt jogging langs vei

                              ( så sant jeg ikke blir skutt etter,da kan det hender jeg småjogger litt faktisk,evnt litt "frisk" gange)

 

                              eneste form for aktivitet foregår i form av at jeg kjører bil med manuell kasse, jobben,får juling av kjærring, være dritings

                              ( å jeg er faktisk ganske flink i alle de sistnevnte aktivitetene,)

 

prestasjoner: Det er vel pent lite, har vel ikke så mye som et diplom engang, eller jo faktisk, fikk jo fagbrev engang.

                       

                        Uoffesiell kretsmester i festival fyll.

 

                        Men noe jeg derimot burde fått premie for.....Jeg har klart og holde den samme veteran forden kjørbar å med skilter i over 7 ÅR !

 

                        (å klart å holde på samme sjef/kjerring i over 7 år, turte ikke noe annet en å nevne hu, ellers får jeg vel juling i dag også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...