Gå til innhold

Hvem er vi? - Presenter deg!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Ey!

Navn: Alexander Albertsen

Alder: 20år

bosted: Mosjøen (ja, jeg kjenner Idol-Sandra..)

Biler: har nå en 93mod 320i! ex-bilen var en 91modell 316i :)

En gang Bmw, alltid bmw <3

Ellers, fikk jeg meg dame for 14dager siden. Jeg liker biler (ikke skruing på motorer og slikt.. Men karosseri, styling) og slikt.

Har også en brennende fortid som iherdig Counter strike spiller. :P

Holder nå også på med et oppussingsprosjekt på min 320i.

skal på fult bodykit, samt ny lakkering står like rundt hjørnet. har pusset ned bilen så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra Hemne(ca 10 mil utenfor Trondheim).

På den tiden jeg har skaffa meg det utvalgte BMW'n er jeg mest sannsynlig blitt Trondheimer.

Navn: Espen

Alder: 15

Kjøretøy: Derbi Senda SM X-Race 04 (har kosta meg ca 24000,-)

Yrke: Ungdommsskole, går ut 10*klasse i 2007.

Er en ordentlig BMW entusiast, skal gå opp til 70000,- eller mere for førstegangsbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Heter Marius og kommer fra Vestnes, er 18 år(blir 19) og har vært sammen med min kjære i 2 og et halvt år nå:D har hatt 3 BMW'er, en 320i m-tech e30, en 323i e30 og nå har jeg en e28 518 som er meget bra..

Jeg jobber som lærling i Maritim Motor som er en kjempe bra plass å jobbe, bare trivelige folk der:)

ellers er jeg iherdig BMW fan, har alltid likt BMW siden jeg var bitte liten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

Navn: Reidar O. R.

Alder: 20 år

Bosted: Surnadal, sessvollmoen i morgen, bardufoss snart tror jeg :wink:

Yrke: bilmek. lærling :wink:

Intressene mine er bil,bil,bil, kansje litt trening, snowboard, sykling, vannski (jævli moro!!) og det som ellers bråker og/eller går fort :wink:

Har planer om å bygge 318is TURBO,bilen skal jo stå uansett når jeg er i militære så... :P

Er singel,noe som virker veldig greit for tiden...mye mer å se på fest da :lol:

Ellers er jeg IKKE noe flink med data,noe som merkes gjennom at jeg aldri har lagt ut bilde eller noe her på bimmers....! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisn!

Jeg heter Fredrik og er 19 år (1987 model). Bor for tiden i Tromsø, og tror jeg skal bli her en stund til. For tiden er jeg student og deltidsarbeider på Bakehuset Nord-Norge. Er hvertfall som poteten og jobber som baker og pakker :wink: noe som resulterte i nesten 50 % stilling i 2005. Den vil bli noe adskillig større i 2006.

Jeg har hvert interessert i BMW siden jeg vokste opp. Fadern er BMW entusiast og jeg følger med :P

Min første bil ble en BMW 2002 Touring 1974 model. Jeg har den enda, men den skal pusses opp og bli strøken! Kan bare nevne at jeg elsker den bilen! Noe tøffere og fetere bil å kjøre skal du lete lenge etter om du ikke har tenkt å gå opp i 1.000 000 flisers klassen.

For tiden kjører jeg en E-36 318iS 1992 model som for såvidt er en grei bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

Navn: Thomas S

Bosted: Gjesåsen (hedmark) 4 mil unna Elverum

Yrke: student, begynner på vk1 motorsportmekanikker på våler

Bil: ingen :P

jeg har fortiden bare 3 mopeder, men skal selge drittet til vinteren og kjøpe meg e30 et eller annet.

min stor lidenskap er biler, og da spesielt Bmw. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

jeg heter Tim, er 20 år (1986 modell) og bor på Hamar.

er utdannet bilmekaniker men mangler læretid.

jeg kjører Bmw såklart he he, førstebilen var en 1986 318 m-tech

som ble totalvraket etter at en idiot kolliderte i den. jeg hadde bilen i kun en måned :cry:

etter dette kjøpte jeg da en 1987 320i m-tech som er bilen jeg har den dag idag.

jeg har nylig gått til innkjøp av en 1985 323i m-tech som delebil.

at alle bilene er m-tech har skjedd kun ved tilfeldighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Stian S

Bosted: trondheim (heimdal)

Årsmodell: 1985

Kjøretøy: Bmw 323 Cia (cab) 2000mod

utdanning: Maskinfag arbeider. men er ventilsjons montør (bedre betalt;)

nei, hva skal man si da..liker å cruse med bimmern i torndheim da..og er jo kjempe intressert i bil...har vært opp verksted til faren min sida jeg har slutta med bleien.. og kvinnfolk har jo aldri vært å forakte..har jo en dame og..skru bil er jo å koslig å gjør i helgene..

Mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på hær:)

Heter Tor-Arne, er 21år, og bor i en liten bygd utenfor Harstad i sør-troms. Er utdannet Service Elektronikker, og jobber for tiden som selger/montør på en liten bedrift som monterer/selger stereo, radiokommunikasjon og mobiltelefoner..

Har hatt forskjellige bilmerker, men har bestandig hatt lyst på bmw. Begynte for ca ett halvt år siden og lete etter en fin e34, men da en kompis tilbydde meg en E36 320i 24v coupe han hadde stående var saken avgjort, jeg slo til.. Og angrer ikkje på dette valget:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten skrive meg med på tråden jeg og.

Navn: Stian Simonsen.

Alder: 22.

Yrke: elektrikerlærling

Utdanning: 3 år almenne økonomiske og administrative fag, gk og vk1 elektro.

Bor for tiden i åfjord hos min far, men flytter snart til Trondheim for å begynne som lærling hos Beta elektro.

Har alltid hatt interesse for teknisk hobby, med en uvane for å grave meg dypt ned i alle tilgjengelige detaljer jeg kan finne.

Har hatt en økende interesse for Bmw, nærmere e28 siden jeg anskaffet meg en -82 modell 520i da jeg var 16 år, denne ble da satt istand og blir fortsatt aktivt pusset, rustreparert og oppgradert som tidens tann stadig sliter på den.

Har for tiden satt inn større krengningshemmer, tårnstag, ekstra instrumenter (spenning, vanntemp, vaacum, elektronisk kompass m ute\innetemp), m-tech frontspoiler, sideskjørt, org zender bagasjelukeleppe, Ramair filter, modifisert filterboks m, dobbelt innsugsrør. 8" swiss audio sub, jbl gtq360 w amp, 3 veis lukket hattehyllehøytalere, lærtrekt askebeger og askebegerholder, ekte lærgirdamask, lærtrekt sidespeildeksel osv osv.

Nå med oppdatert innsprøytning.

Ble ifjor den stolte eier av en 528ia -86 som har blitt base for mitt store projekt som jeg anslår til å ta 2-3 år.

Denne bilen har blitt fullstendig rustsveiset, var 10 store rusthull i kanaler, motorrom, bagasjerom, har ikke styr over tiden det tok, men sveising med elektrodesveis er vanskelig å få fint med tynnplate.

Bilen er også ombygd til manuell girkasse, har sveisa fjerbeinstag foran og bak.

Fremtiden involverer e34 535 bremser, coilovers eller et edc system, en sugemotor på 2,8 liter med masse pulver :twisted: , megasquirt datasprut, lsd med 3,64 eller 4,10,

Lærtrekt midtkonsoll, håndtak i dører, instrumentpanel (forresten ferdig med den, ble perfekt), lærsportsseter eller bøtteseter, lærratt, onboard computer for full kontroll over dataspruten, fullt racing instrumentering med oljetemp, oljetrykk, batterispenning, amp, vanntemp, vaacum shiftlight i instrumentpanel der automatlysene satt.

Utvendig vil den få modifisert e34 styling, Rieger gtr frontspoiler, hekkskjørt, rieger infinity sideskjørt, e34 angeleyes, e34 blinklys foran, sorte sideblinkers, hele bilen blir sort, eller sort metallic.

Motorens specs og deler er for tiden hemmeligstemplet, men blir en hissig 2,8 :twisted:

Har alltid gjort alt på bilene mine selv, har blitt svært knyttet til de på grunn av dette.

Har prøvd mange forskjellige biler, toyota,audi, folkevogn peugot, mitshubishi, men ingen måler seg med bmw i kjøreglede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vel min tur også da,

Navn: Runar Austnes

Alder: 22år (I dag :happybday: )

Yrke: Selvstendig næringsdrivende, distrubsjon kjøring.

Kjøretøy: 1981 Bmw 635csi som er godbilen og 2004 Vw Touran som arbeidsbil. Samboern greide jeg å få prakka på en E34 520i for ca 2 år siden, hun kjørte Golf før.

Jeg bor i den lille, trivelige byen Molde sammen med min kjære samboer og våre to katter.

Mine interesser er nok bil og alt som har med bil å gjøre og alt er selv lært gjennom at jeg kjøpte min første Bmw (635`en) som 17 åring og har hatt den som prosjekt siden, alt som er gjort med den har jeg gjort selv utenom lakkeringen. Utrolig nok er den såpass "ferdig" nå at den står med skilt på og kan brukes utvalgte søndager 8).

Ellers er jeg nok bare en vanlig dødelig person som så mange andre her inne.... :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings!

Navn: Paul Christer Holand

Alder: 23år

Bosted: Fredrikstad

Yrke: VVS ingeniør

Kjøretøy: BMW 520iAT E39 1998 modell.

Ja... Er ganske fersk her slik. Kjøpte min første BMW nå i sommer (ENDELIG). Spør du kameratene mine, så hører du nok at jeg har gnåla om BMW i alle år. Har siden jeg var kjempeliten hatt sansen for BMW. Men jeg ville ikke kjøpe noe før jeg kom over det jeg ville ha. Så langt kom jeg ikke... hehe! Måtte begynne med en 520 selv om den helst skulle vært en M5, som er målet! pluss en div. andre BMW'er :D

Tidligere biler:

Opel Omega(rust) 87mod.

Volvo 245 92mod.

Volvo 760 tic 88mod. (270hk)

Mitsubishi L300 87mod.

Litt av en skryteliste :oops:

Ellers så er jeg en ganske vanlig bilfrelst ungkar og bor i en leilighet rett utenfor Fredrikstad.

Fritid går med til kamerater, fest, musikk og sitte foran skjermen her. Siden jeg kjøpte BMW'en, så har det gått med mange timer bak rattet for å nyte den nye opplevelsen og til å gjøre div. oppgraderinger som stereo og slitne deler.

Nja.. alt i denne denne omgang 8)

Hei hå! Hyggelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at etter alle de timene kjæresten min har brukt på dette forumet, har han ikke laget en presentasjon av seg selv! Det finnes vel en viss mulighet for at Andreas er litt for opptatt å google etter ting han kan pynte på bilen sin med, og siden jeg ikke gjør det, kan jeg presentere han! (noe KAN jo jeg også :wink: )

MW9Z3390.thumb.jpg

Dette er altså Andreas.

Han er 27, minerydder i Telemark bataljon og bor på hybel på Rena Leir. I helgene pendler han til Orkdalen til meg, der jeg kjøpte meg hus en liten stund før jeg møtte Andreas.

Til neste år flytter nok soldaten hit 100%. Hittil har han hovedsakelig flyttet inn i uthuset med alt verktøyet sitt, og i garasjen der sleden sto parkert i vinter mens han var i Afganistan. (vinterbil? Hmmm...)

Siden både hus, hage og garasje er i en målestokk som er litt knapp for våre behov, har vi planer om å flytte tilbake til Molde der vi faktisk begge to kommer fra, og mulig bygge hus der. Inntil da, må jeg nok vente med BMW-kjøp selv, siden jeg er avhengig av 4-hjulstrekker for å komme meg opp til huset vinterstid. ("huset" til BMW'n ligger nede v/hovedveien)

Vel og merke har jeg faktisk hatt dobbelt så mange BMW'er som Andreas, altså 2 :wink: men det var noen gamle 5'ere: 520 & 528i, nå derimot kjører jeg mest hans bil så lenge det ikke er vinter da :evil:

DSC00497.thumb.jpg

Andreas og Nina

(bildet er tatt av Nathalie på 7 år!)

For uten bilen sin har mannen andre særdeles dyre hobbier som foto (fått mange 20" felger og dekk for kameraet hans!, minst 8!) og syklene hans (sånne som man tråkker på) koster nesten like mye til sammen!

Det eneste som er billig i Andreas' sitt liv, er nok dama :oops:

Til gjengjeld er hun veldig god å ha når en sitter i Afganistan og skal ha bilen på verksted, service og div. annet.

Diagonal_bil.thumb.jpg

Gliset.

(trillebåra i bakgrunnen er derimot MIN :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

eg e michael busatt i bærum for øyeblikket.

jobbe som elektriker lærling i oslo

e egentli frå bømlo som er ei øy on the westcoast.

e 20 år og har oppdaga gleden me bmw. har alltid likt bil og bil design.

kjøre ein 318is 92 mod. diamant svart og har for store felga.

planen med den:

-leppe foran

-den bitte lille spoileren bak

-sota ruter

-fantastisk anlegg

meir er kje planlagt siden planen er å skaffe ein 328i som skal yte rundt om 250 gamp.

før eg såg på bmw hadde eg ein toyota camry som eg kjørte i hel.

digge gammalt dags nok å kjøra fortast frå A te B

gjelde kje me størst motor men unike kjøre eg engenskapa(svingane!!).

men har jo blitt hekta på drifting men får jo seff kje prøvd sjøl. treng jo litt meir M-pulver onda pansere for da.

har eit drømme proskjekt om å få meg ein strøken E36 M3 GT som eg kan gjera heilt nice og trimma med orginale motorsport deler hehe prøva vertfall. med diskre styling. er kjedeli på den styling fronten, men eg synes bilen orginalt ser bra ut. romskip fasonga passe likssom ikkje.

ellers å bygga anlegg e kanskje ein hobby som e vert å forsetta med. på norske veier med køa og trafikk kan da vær kjedeli å prøva null te 100 heila tio så då ite mi meining gjelde da me eit anlegg som sparke og spele bra øh fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Navn: Marius Valle

Alder: 25 år

Bosted: Bergen

Yrke: Journalist

Kjøretøy: BMW 520i E34, 1991-modell (registrert i Tyskland i 1990, importert til Norwegen i 1994)

Min første bil var en 518 (uten 'i') 83-modell. Fikk den for drømmeprisen 6000 kroner! Måtte bytte noen stag, og CO-en var for høy, men fikk den igjennom EU-kontrollen. Var for øvrig ikke noe rust noe sted, bortsett fra under batteriet.

Denne kjørte jeg i omtrent ett år, men ble tvunget til å selge da jeg gikk inn i kongens klær. Fikk 8000 for den :)

Etter at jeg dimmet var jeg billøs i ca 4 år. Siden jeg bor i Bergen sentrum, jobber der og har gått på skole der har jeg ikke hatt noe behov for å ha bil. Helt til mora mi byttet ut sin gamle 92 Peugeot 309GLX, som jeg overtok. Da fant jeg tilbake til gledene ved å ha egen bil.

Kjørte fransk diesel i omtrent ett år, helt til registerreima røyk. Og i stedet for å repare bestemte jeg meg for å kjøpe ny bil og hive den franske skranglekassa på dynga.

Da jeg prøvekjørte 520i-en var jeg solgt :D Nå er jeg tilbake til BMW igjen!

EDIT 12. mars 07:

Kjøpte en E39 523ia på fredag, og er storfornøyd. Bilen er "nesten ny", og meget pen for å være en 96-modell.

Nå er E34-en til salgs. Skal bare mekke i stand et par småting, og gå over bilen med Clas Ohlsons top of the line poleringsmaskin ;)

Under er bilde av gamlegliset og nyegliset.

DSC00205-542x407.JPG

Har ikke noe reelt behov for å ha bil, men hei, bil er en hobby og en lidenskap :) Spesielt BMW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...