Gå til innhold

BMW 528ia bilcrossprosjekt


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, i dag fikk jeg hjem en 1976 modell BMW 633CSi med manuell gir. I følge papirene var dette den første 6`eren som ble tatt inn i Norge! Eieren var klar over at dette var en bil som burde restaureres, og demonterte bilen og leverte den på sandblåsing. Desverre for han (men ikke for meg :lol: ) datt bilen av løftebukken, landet på høyre side og laget rift i bakskjermen, gjorde taket skjevt og knuste vinduet på høyre dør og frontrute som ikke er å oppdrive nytt lenger. Han ble oppgitt og solgte den som delebil til meg for 4500 kr!

Bilen gikk når han satte den ifra seg, og skal starte bare jeg plugger i hjernen igjen, den tok han inn i hus så den ikke skulle bli ødelagt av fuktighet. Denne skal jeg lage bilcrossbil av er planen og denne linken vil bli fylt opp med bilder i løpet av helgen. Dette kan bli morro! Følg med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Burde fremdeles blitt restaurert spørr du meg, om man så må få tak i brukt rute fra f.eks Tyskland eller noe. Trodde da uansett at man kunne få laget en rute til hvilkensomhelst bil idag jeg, lever tross alt i 2006. Synes det er litt synd at en såpass skjelden klassiker skal ende sine dager på rallycrossbanen :(

Hvordan i all verden kan en bil falle av en løftebukk egentlig? Løfter da biler i været hver dag i uka, og trodde nå hvis man løfter bilen riktig(man skal vel være rimelig tett i pappen for å sette labbene så feil at bilen kan falle av vel?) og bilen først står på bukken så holder vel tyngdekraften den på labbene til bukken? Hmm, jaja, kunne jo vært en defekt løftebukk da :roll:

Men men, du får ha lykke til selv om jeg ikke er så posetiv til prosjektet ditt :) God helg forresten 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denna kjøpte jeg av Skjalg! Ruter får en vel tak i, men ikke til en rimelig penge! Eller? Tross alt bilcross det er snakk om, kan bare hive i noen plexiruter jeg skjærer til og klistrer på med sicaflex og selvborende skruer.

Meningen med dette prosjektet er at jeg skal stille med noe helt spesielt på bilcrossbanen, som til nå er dominert av bobler, volvoer, opler og forder. De BMW`ene jeg har sett på bilcrossløp ex; 728i, 732i, 528i, og 330i har alltid vært i en A finale, så jeg tror jeg vil gjøre det bra med denne bilen. Var en M535i som kom på 3 plass i landsfinalen i bilcross i fjor forresten!

Når dere ser bildene vil dere se at det er for mye arbeid til å restaurere på. Mangler stort sett hele interiøret, og der bilen er blitt sandblåst, har det stått ubehandlet så rusten må pusses bort igjen.. Kommer som sagt bilder i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alt som er å få tak i av 6`er deler jeg! Må ha et delelager når vi skal ut å krasje litt.. :D

Da finner du snart ut at det er ekstremt dyre deler til 6-serie... :wink:

Ztemmer... :wink:

Priseksempel: frontfanger 14000,- Forskjermer per stk 6000,- etc..

BTW... Sjekket nå, hadde kun (desverre) venstre dør igjen.. :cry: Den høgre, samt panser og bakluke er gone by the wind..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...