Gå til innhold

BMW 528ia bilcrossprosjekt


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja i dag begynte jeg med litt demontering og fjerning av unødvendige ledninger.

Tok av speilene, diverse kromlister, hele sentrallåssystemet, med ledninger og alt, el. vindusheismotorer med ledningsnett, og fjrenet resten av ledningsnettet som går gjennom cupèen, som går til baklys og sånne ting. Måtte legge opp nye ledninger til bensinpumpa.

Det eneste som er igjen av ledninger nå er det som må være til motorstyring og databoks og slikt, pluss ledninger til instrumentpanel og bensinpumpe. Akkurat nok til at bilen starter og går. Ledninger til visker/spyler/bremselys legger jeg opp etterpå, da dette er det eneste som er påbudt i bilcross av elektrisk utstyr.

Fikk meg også et par overraskelser i dag. Venstre dempertårn bak er så å si rustet av. Et under at bilen står oppreist! Skal få tatt bilder av dette. Og så var det et par store hull u gulveet ved føreren, festet til gasspedalen var rustet vekk og et stort hull i det området. Menmen, vi får bare sveise det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, enda ikke mottat noen bud :? Neinei, i dag tok jeg som sagt ut masse av ledningsnettet, Har tatt ut alt på en fin måte, men dritjobb for den som eventuelt kjøper bilen å sette alt inn igjen. Skal si det ble stille med folk som sa at denne bilen måtte reddes etter at vi fikk lagt ut bildene..hehe! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står nå ihvertfall ved at jeg hadde kjøpt bilen på dagen hvis jeg hadde hatt penger og plass! Men er vel ingen skikkelig nevenyttige som har penger og plass, ettersom de har brukt opp pengene og plassen sin på en prosjekt bil de har gående allerede :lol:

Men er veldig enig at det er MYE arbeid som må inn i den bilen, mye sveising, retting og ikke minst skaffe alt av interiør som mangler!! :roll:

Jaja, men får nå håpe at du får laget en skikkelig vinner ut at bilen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si det slik, at hadde bilen hatt komplett interiør og ikke så opprøsket ledningsnett hadde jeg restaurert bilen! Csiturbo fikk nesten overtalt meg til det, men den har nok litt for mange mangler til at jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra bildene så ser den ikke umulig u å restaurere!! :P

Trodde den var MYE værre slik du fremstilte den! og selv da ville jeg ha restaurert den hadde jeg hatt penger!!

Det må da være noen som er i stand til å redde denne fine bilen??!

Og vennligst kjapp dere!! Fyren har jo begynt å kappe sund det orginale ledningsnettet!!!! :shock::evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lecture: ikke kappet det sundt nei, men har tatt det ut på en fin måte og merket alle kontakter, nettopp fordi det skal være enkelt å sette det i en annen 6 serie for den som ville kjøpe ledningsnettet..

Men gjør ikke meg noe om jeg tjener 5000 kr på dette salget. Men kjapp dere! Bilen blir mer og mer bilcrossbil for hver helg som går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir meg, lag bil cross bil av den du... den sjermen eller å det var ikkno særlig!men jaggu hadde jeg gått inn får det, skulle jeg fått den til igjen!

men som sagt, jeg gir meg! lykke til med bil prosjektet ditt! men sørg får at du setter bmw'n på pallen da! der den hører hjemme! :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hmm, enda ikke mottat noen bud :? Neinei, i dag tok jeg som sagt ut masse av ledningsnettet, Har tatt ut alt på en fin måte, men dritjobb for den som eventuelt kjøper bilen å sette alt inn igjen. Skal si det ble stille med folk som sa at denne bilen måtte reddes etter at vi fikk lagt ut bildene..hehe! :lol:

Hehehe, ja jeg flirte godt for meg sjøl her etter å ha lest alle meldingene om å redde bilen og blablabla...helt til bildene kom ut. Denne ser rimelig herpa ut så bygg bilcrossbil med god samvittighet du! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble en liten endring i dag. Kom en og henta 6 serien. Han skal fikse den opp og få den på veien igjen. I bytte fikk jeg en E28 528ia og 16" hjul. Så nå blir det istedenfor bilcrossbil av en 528i istedenfor en 633Csi 8) Nå ble nok mange på forumet her lettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...