Gå til innhold

Min 525i... Nå til salgs. Noen interessert? Billig.


thomkleven
 Share

Anbefalte innlegg

bmw525i0ga.th.jpg

bmw525i33ib.th.jpg

Mitt prosjekt\bruksbil...

Foreløpig original 2,5 liter, 12V... Er bare et KN 57i kit på den for øyeblikket, den står og venter på chip... Muligens motoroverhaling, eller byttemotor... Har tross alt travet godt over 300k nå.

Men den sviver som en klokke, og går bra, så alt vel så langt... Hehe

I bakgrunnen kan gamlebilen skimtes, 520i fra '88... Det var en god bil. Angrer på det salget.. Men måtte ha større motor... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av de 3 BMWene jeg har hatt:

BMW 318i 1985

bmw318ismall5qb.th.jpg

BMW 520i 1988

bmw520i47tp.th.jpg

bmw520i9small2py.th.jpg

BMW 525i 1990

bmw525i2small5pu.th.jpg

bmw525i3small1kw.th.jpg

Har hatt et par andre biler også, men dette er ikke verdt å nevne, da disse ikke er BMW. :-)

Den e30'en er forresten den samme som "bmwguden" driver og bygger på...

BMW FOR LIFE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den forrige bilen, 520i 12V, monterte jeg chip fra www.trimchip.com, og hadde da fra før av kun et innsatsfilter fra K&N. Chipen skulle i følge papirene gi 19hk. Og økningen i effekt og dreiemoment merket jeg veldig godt i forhold til hvordan bilen var før. ¨

På 525i, 12V, skal chipen gi ca. 20hk., og koster ikke mer enn 1500kr...

Så er jo en relativt billig oppgradering.

I og med at motoren skal byttes ut, er jo ikke de større mekaniske inngrep noe særlig vits.

Men hva slags forslag har du?

Har etter hvert tenkt å kjøpe grenrør også, dette vil hjelpe litt.

Vet noen om dette passer sammen med originalt eksosanlegg, eller må jeg bytte resten også samtidig?

Har begrenset med penger, og effektanlegg koster jo pinadø 5500kr. Og det er jo et billig et. (Simons)

Noen forslag til bra grenrør? Ikke rustfritt. Gjerne billig. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 for en chip er en god deal. Kunne jeg fått en chip til min for 1500 så hadde jeg også slått til.

Nei, nå har vel koed tilbud på grenrør til din bil, og da får man fetere lyd+litt effekt.

Er du medlem i BMWCCN får du minst 35% på effektanlegg fra simons på Bang & Folkestad(den avtalen fikk jeg i havn, hehe), så da rettferdiggjør det litt mer et slikt anlegg 8) .

Hvorfor ikke rustfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Beklager, enten husket jeg feil, eller så er info endret, men var inne på nettsiden og sjekket nå. Og effektøkning på 325i, er 16hk.

Er litt annet oppsett på chippen til 525i, men havner vel på ca. samme.

Han som driver www.trimchip.com er tilsluttet BMWCCN, og har gode skussmål, drevet med BMW lenge.

Var veldig godt fornøyd med den gamle jeg hadde.

Grunnen til at chip er så billig til denne bilen, er pga. at jeg monterer den selv. På denne gamle motorstyringen trengs ingen lodding, er bare å åpne opp hjerner, pelle ut den gamle chippen, og montere den nye rett i printkortet. :)

Grunnen til at jeg ikke vil ha rustfritt, er prisen... Bilen kommer ikke til å holde så lenge at grenrøret vil ruste i stykker. Hehe.

Ok, takker for info, skal sjekke ut dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Koed har et billig og bra? grenrør til alle M20, tror det var på ca 1800Dkk hvis jeg ikke husker feil. Noen som har erfaringer med dette? Vurderer nå dette selv til våren. Så de hadde komplett Simons etter grenrør til M20B25 for 2900Dkk. Dette er gode priser eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har grenrør til M20B25, men passer dette på 5 serien?... Tror også det er bra, men vet ikke om det passer...

Ikke sikkert at det er så billig, som skrevet tidligere på denne tråden, hør på pris hos Bang og Folkestad, de gir 35% rabatt ved medlemsskap i BMWCCN. Medlemskap koster 400 i året, så det kan være verdt det å melde seg inn bare pga. d..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arait! Thank you...

Hørte med Koed. Greinrøre te e30 passet på eksosanlegget på min.

Men dette fikk de ikke inn igjen på en måned... :(

Men må nok jobbe en del overtid før jeg får råd likevel. Bilen skal eu- godkjennes nå... :? HJEEELP!!! Dette kan aldri gå bra.

Jaja, den tid, den sorg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...