Gå til innhold

Poleringstid...tips og råd?


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

Ja nå begynner det å nærme seg tid for polering. Er det noen som kan anbefale noe bra poleringsmiddel? Vært en del snakk om Royalshine her, noen her som har kjøpt det og polert selv? Jeg selv har en diamantsvart e34, 91mod, er det noe spesielt poleringsmiddel som egner seg for denne fargen?

Hva bruker dere på svarte gummilister og plastfangere/skjørt for at disse skal holde glansen?

Takker for svar, og tar gjerne imot andre tips for at bilen skal skinne når solen kommer og veiene tørre! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du ikke har poleringsmaskin vil jeg anbefale Europris. De har en kombinert vinkelsliper/poleringsmaskin med hastighetsregulering. Kostet ca. 400 kroner. Selvfølgelig ikke helt proff, men grei nok. Har ikke benyttet den jeg har kjøpt enda, men gleder meg til å sette i gang. Autoglym er bra som poleringsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har poleringsmaskin vil jeg anbefale Europris. De har en kombinert vinkelsliper/poleringsmaskin med hastighetsregulering. Kostet ca. 400 kroner. Selvfølgelig ikke helt proff, men grei nok. Har ikke benyttet den jeg har kjøpt enda, men gleder meg til å sette i gang. Autoglym er bra som poleringsmiddel.

Hvordan kan du anbefale noe du selv ikke har prøvd?

:roll:

Personlig ville jeg ikke anbefalt noe man kan kjøpe på slike butikker, hvertfall ikke redskap!

Autoglym er bra, men det finnes ulike serier, husker ikke hvem at de som er best, stikk ned til noen som er proffe, og be om tips og råd fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym har et poleringsmiddel som egner seg bra på sort lakk. Husker ikke hva den heter.

Autoglym Ultra Deep Shine.

Jeg synes det funker utmerket. Lett å smøre på, lett å gni av og gir super glans, spesielt kombinert med andre Autoglym-guffer. Men ikke dermed sagt at det ikke finnes noe bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal selv gå på Mors Cooper med mye plast på. bruker Autoglym Bumper care. den er dyr, og noe skikkelig møkk å få på lakk, men fungerer VELDIG bra på plast som skal se lekkert ut. Holder også veldig lenge. Godt tips er å ta seg veldig god tid.. spesiellt på avfetting, rensing så lakken er helt ren og pen når poleringen begynner. jeg polerer med hånd, og trives med det, skal sies at jeg bruker veldig lang tid og er meget nøye, maskin er sikkert fornuftig, egentlig... Kjøpte nettopp meguaris spray, som jeg såvidt har testet... grei å jobbe med, grei når man har vasket bilen og vil ha en ekstra shine på en hverdag eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting noen her kanskje kan svare på... er vel drøye 5,5 grader i Oslo nå.. er det for kaldt til at man kan Polere ?

Så lenge det er tørt og fint i været og flere plussgrader så ville jeg bare satt i gang. Det finnes sikkert en vitenskapelig ideell temperatur, men hvis denne bare inntreffer hvert skuddår så får man jo aldri polert bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sikkert på flaskene, men jeg har hørt at temperaturen bør ligge over 15 grader - og unngå direkte sollys.

Et tips - smør inn plasten FØR du polerer.

Håkon nevner problemene med å få Bumper Care på lakken, men de er trolig ingenting mot å få polervoks på plasten.

Jeg polerer også kun for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes sikkert like bra produkter som autoglym,men noen er harde å legge på og andre er seige å gni av osv. synes glymmen har vært grei i bruk og gitt riktig glans over akseptabel tid. tidligere har jeg brukt biltema polish som jeg ikke har noe å utsette på,men har blitt "fin" på det etter jeg fikk bmw :roll:

bruker polerpapir,men har hørt at det skal ripe :?: noen som har noen alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sikkert på flaskene, men jeg har hørt at temperaturen bør ligge over 15 grader - og unngå direkte sollys.

Korrekt!

Jeg bruker sonax, og den er utrolig lett å jobbe med samtidig som den ikke legger igjen hvite flekker på svarte plastdeler. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...