Gå til innhold

Poleringstid...tips og råd?


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg brukt Whitespirit til å fjerne asfalt osv. Gått rundt hele bilen på fangere og under sidelistene, så vasket vanlig med såpe og vann, deretter polert.

Men har i vinter oppdaget at avfettingen i selvvasken på Statoil gjør samme nytte, så i år dropper jeg Whitespiriten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nevnt det før, og kan si det igjen - til den lave prisen det koster, er Biltemas kaldavfetting helt utrolig. Dritten renner av, med litt børsting på steder hvor møkka ligger i flere lag, så er jeg kjempefornøyd med produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheMan; JAAAAAAAAAA! :lol:

Her er noen bilder før og etter behandlingen....jeg kan si at bilen ble båe svartere og blankere...

Men at Meguiars lakkrens fjerner små riper kan jeg ikke forstå. Behandlingen gjør så vidt jeg kan se at små riper vises enda bedre mot en enda svartere bakgrunn. hehe.

Før:

DSCN5172.jpg

Før:

DSCN5171.jpg

Se forskjell mellom framdør og bakdør. Framdør er lakkrenset:

DSCN5185.jpg

Etter:

DSCN5191.jpg

Etter: (Her kan samboer med barnevogn speiles i lakken :-) )

DSCN5192a.jpg

Mye jobb for å få et penere resultat. En gang i året holdermed denne 3-steps behandlingen for min del :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trotto: Brukte du polermaskin, og evt hvilken.

Bilen ble mye blankere og du fikk bort mye dritt, men jeg er ikke så veldig imponert over resultatet :? Men det har kanskje noe med at det er gammel og slitt lakk. Og det er VELDIG vanskelig å få svarte slitte lakker fin igjen. Da kreves det noen timer arbeid. På svarte lakker vises striper veldig godt, og svart lakk blir veldig lett grå.

Har enda ikke truffet på noe vidundermiddel for dette! Kanskje noen her på forumet har et tips eller to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TheMan: Jeg brukte ca. 3,5 timer på lakkrensen, 2,5 på polish og 2,5 på voks. Lakkrensen er vel den som fungerte mest...sånn på direkten selvasagt. Det andre har nok en mer langtidsvirkning. ;)

Mr.Vaslag: Jeg brukte ikke polermaskin nei. Og er veldig enig med deg - den ble mye penere, men er ikke imponert selv heller. Lakken er ikke såååå gammel som bilen, den ble lakkert på nytt en gang mellom 1997 og 1999, så vidt jeg vet. Og i løpet av et par år kommer jeg nok til å lakkere den på nytt. Steinsprut på sort lakk er grusomt stygt. Hadde de bare brukt sort primer. :wink: Jeg anbefaler lakkrensen - den renser - mer fjerner ikke riper. Vedrørende steg 2 og 3, vil jeg vente litt med dommen - bilen ble jo kjørt retti garasjen etter fotoshooten. :-) Men i morra skal den ut på en luftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotto: er HELT enig med deg, lakkrensen fjerner faktisk ikke riper i det hele tatt... har prøvd den sjøl... noen som har tips hva som faktisk går an fjerne riper med (for hånd).. noen som har erfaring med scratch X? ifølge de som solgte dette produktet måtte man være ekstremt forsiktig med scratch X`en fordi man lett kunne gå gjennom lakken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
TheMan; JAAAAAAAAAA! :lol:

Her er noen bilder før og etter behandlingen....jeg kan si at bilen ble båe svartere og blankere...

Men at Meguiars lakkrens fjerner små riper kan jeg ikke forstå. Behandlingen gjør så vidt jeg kan se at små riper vises enda bedre mot en enda svartere bakgrunn. hehe.

Før:

DSCN5172.jpg

Før:

DSCN5171.jpg

Se forskjell mellom framdør og bakdør. Framdør er lakkrenset:

DSCN5185.jpg

Etter:

DSCN5191.jpg

Etter: (Her kan samboer med barnevogn speiles i lakken :-) )

DSCN5192a.jpg

Mye jobb for å få et penere resultat. En gang i året holdermed denne 3-steps behandlingen for min del :|

Vist du skal fjerne småe riper må du ha passelig grove pads som sliper ned lakken, ellers blir de ofte bare fylt igjen med poleringsmiddel.

Jeg er ikke serlig god på dette selv, men vet at biltema hetter fungerer ikke til å fjærne riper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...