Gå til innhold

BMW 635 csi Twin Turbo(Alpina B7s)-81


 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge "dyret" mitt p.g.a tid og plass mangel etter hus kjøp. Bilen er godkjent med twin turbo og motoren er bygget hos turbo karlsen(var da benket til 517hk og 744nm v/1,1bar, kan kjøre oppsettet på min 1,65bar uten problem ifølge karlsen) Alt av ringer og lager i motor er byttet i vinter og pr. idag står d en gt37 turbo m/grendrør på mont, men det komplette twim tubo settet føger med. (for detaljer av B7s`n,se: www.midtnorskgatebil.com/Rep_09_09_BMW_Alpina.php ) kontakt meg på tlf 98688821 eller på e-mail:torolavaafloy@hotmail.com for sp.mål. Pris ant:ca kr.150.000,- (innbytte/bytte kan vurderes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

den rusten som er på bilen blir fjærnet i disse dager, ny overhalete T3 turboene blir montert+nye dyser... da blir den gulle go igjen.

innbytte i amcar/bmw eller anna gøy KAN vurderes... ER I PENGE KNIPE, derfor vurderes salg.... haster? ja :cry:

ta kontakt for mere info.... 24t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 years later...

Da er det påtide med litt oppdatering av BMW 635 csi Twin Turbo(Alpina B7s)-81. All rust fjærnet av fagfolk, tillpasset -86mod M535i bakhjuls stilling(klarer 750nm pr24time,den org klarte bare 300nm pr24time så den kardangen slet jeg løs fra traversen, også prob m/at slet jeg mellom akselen)

Motoren komme i med de 2 største T3 turbo`n og ny datasprut. Satt i 6 nye dyser i stede for 12stk som tidligere.(oppsett pr. idag er 600hk++)

Mye hjelp i fra Arild Solberg i innkjøp og monterings prosessen av motoren og alt som er over hode på oss vanlig døende på når det gjelder mont. av d.sprut, og turbo valg m.m

Nye bræmser rundt om(org middlertidig, men blir ant 750i 330mm el. K.sport 330mm), alt av foringer i understellet er byttet, pulverlakkert forhjulsstillingen, kjøp på ny B7-83 front m/alt som måtte byttes for at den skulle passe(alt under fenderlisten på fanger måtte byttes,total kost 15000,- bare i deler).

18" Org Alpina felger(9,5&10,5), F1 carbon speil, dobbel alu.vinge, Dørstokkene skal senkes slik at de går rett ned fra døra og ned til gjekkfeste nivå før den svinger inn til dobbelt falsen i nedre kant av org kanal, hjulbuene står også for tur da de må breddes litt pga felgene. Og det er bestilt E60 M5 side vent på fram skjemene.

Bak er det fjærnet reservehjulsbrønn og org.bensintank, mont.fuelcell, 10l.tank for vannsprut utvendig på intercooler og batterikasse + litt stereo for vekta bak sin del.

Etter 4år med tenking, har jeg endelig bestemt meg for lakkeringen, linken under er det bilde som jeg har tatt lakkering og fagre valg i fra, men også denne bilen som har inspirert av valg jeg har gjort på div andre ting utvendig på min B7s.

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploa ... 0091l2.jpg

Håper jeg får tid til å gjør ferdig til sommeren, gleder meg som ett barn på julaften til trykksiden er ferdig mappet, fikk bare mappet suge siden i 09.

Selvkost så langt med kjøp av bilen(190000,-), er nå blitt brukt over 500000,-

Min profil Twin Turbo var blokkert, så jeg måtte lage en ny ....

Gooo Hælg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...