Gå til innhold

BMW 520i->525/M5 BILDER på s.2!


C0bra
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt bimmeren i 2 gode år nå, og har gjort litt forskjellig med den. Men gidder ikke skrive så mye om det nå, kan heller komme tilbake med det.

Kan heller ta det helvetes dritte som er nå..

Skulle i dag montere komplett fk coilover senkesett :D:D:D:D Så begynte med å jekke opp bilen og løsne opp framme. Seff satt ting FAST! og jeg manglet 46 pipe til hjullageret, så ble en rask tur til jobb for å finne pipe.. Vel tilbake fikk jeg d-montert lit til, men fant ikke 19pipen min, så begynte å d-montere bak.. Der var rutinen GODT jobd inn med å ta ut baksete og hattehylle så det gikk fort. Fikk løsna de 3 skruene oppe, og mutteren nede. Danglet så litt til nede for å løsne demperen fra bærebrua, ikke Faen om den kom.. Fikk så besøk av onkelen min som kom med fjørpresser, håndslegge og storslegg og tenkte gydd sjit, men NEI ikke fan om det løsna.. Måtte reis ut å få tak i skjærebrenner for å få løst di jævla demperene!

Så til eventyret foran igjen.. Her fikk jeg lånt 19pipe av onkelen min, og fikk løsnet det som var.. Så så jeg at stabilisator stagene ikke var helt 100, så tenkte at jeg bare skifter dem.. Skulle så slå ut ABS- sensorene, men gadd ikke stresse å tenkte at jeg bare skifter dem også når jeg er godt i gang :) Hjullageret så litt merkelig ut(mange deler :P ) når jeg tok det av, og tenkte ikke mer over det. Fikk så løsnet bremseskjoldet på ene fjørbeinet foran.

Gikk så inn for å finne pris på det jeg må kjøpe i morgen, fikk da TOTALT SJOKK når jeg så prisen på ett JÆVLA hjullager, 1975kr pr stk!!! Er så inni helvete forbanna på driten, hvorfor ikke ha enkelt løst hjullager som andre dritt biler til 300kr?

Det var da begynnelsen på min prosjekt tråd. Kommer tilbake med mer og forhåpentlig vis bilder når jeg har kommet over hjullager sjokket!

EDIT:

Annet som er gjort med bilen før er:

8.5*18" BBS RX felger med Sportiva 235/40-18 framme og falken FK451 bak

Koed grenrør

Sebring bak og mellompotte

Fjernet katalysator

K&N 57i kit

Fjernet diverse asfaltmatter

Odyssey PC1700 batteri

Stinger 0awg kabler lagt opp til anlegg

Nylig skiftet klosser og skiver foran

Lyktelister

Skal prøve å få lakt opp bilder i morgen :)

EDIT: Hmmz, bildene ble veeeldig små når jeg la dem inn på photobucket:S Skal prøve å ordne noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket bare på gs i går kveld.

Skal høre på jobb med mekonomen og bavaria i dag, forhåpentlig vis litt billigere!

Ellers så må det jo skiftes hvis det er ødelagt, men kan heller se litt nøyere over det i dag hvis det skal koste så sykt mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til Schmiedmann i Skien. De har hjullager foran til ca en høvding og bak til en drøy "300-lapp". :-)

Jeg syns faktisk ikke BMW-deler er så dyrt...har bytta litt forskjellig på de to BMW'ene jeg har hatt og er igrunn positivt overrasket. Dyreste til nå var ny topp på den gamle e30'en...men så ble det bra også! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens økt over:)

Har fått på demperene og er ferdig bak:D Framme venter jeg på hjullager og ABS-sensorene, skal komme i morgentidlig:D Har kjørt 5mil til OS-bildeler i dag, bare for å få fjørbeinslager bak og betale ABS-følerene. Fikk også satt på nye stabilisator stag foran:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alt ferdig montert:D Må si det var en befrielse å bli ferdig med det:) Har nå justert bilen ganske godt ned, har 1.5cm til jeg bunner både bak og foran. Slik det er nå klarer jeg akkuratt få inn en fing over dekket;) Har også testet litt i dag, og har ikke tatt nedi eller subba noen plass, selv med 4voksne i bilen:D Så etter påske skal den senkes MAX

Syntes enda bilen er litt for slapp i fisken, så når pengene begynner å komme på plass igjen blir det nok en del powerflex foringer rundt om, og nye stabstag.

Men er ut i fra det jeg har prøvd i dag, VEELDIG godt fornøyd med FK settet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fk settet funker gydd :D Mista lappen når jeg skulle teste det :oops: Så nå står bilen i garasjen på ubestemt tid..

Har til nå skrudd av radiator, innsug, gasspjeld og alt det.. Holder på å tilpasse elektrisk vifte :)

Ser ut til at det blir motorbytte også, er vann i oljen og olje i vannet ser det ut til :?

Så planene nå er å avskilte bilen, betale den helvetes fartsbota :evil: få tak i M50B25 motor, skifte alle foringer i understellet(powerflex), få på M5 stabstag framme og bak, få på 540 eller bedre bremser foran. Og få godkjent bilen slik over nyttår.. Er bare lærling, så går litt treigt med peng :(

Men får se utover året hvordan det utarter seg :D

Digicammet er fucka, skal prøve å få lagt inn noen mobilbilder inntil videre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ligger dårlig an med bilder:S USB'en er fucka på maskinen så får ikke inn mobilbilder heller:(

Men har nå fått ut motor og gearkasse, skrudd ned og tatt fra hverandre mesteparten av bakstillinga.

TROR jeg skal bestille meg Cobra clubman stoler og luisi ratt i morgen:) Men må sjekke litt hvordan kontoen liker det først:P

Har funnet ut at det blir tur til koed i sommer hvertfall! er jo under 1/2 pris på foringer og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...