Gå til innhold

bmw e30 325 prosjekt drift racer


rpm-racing
 Share

Anbefalte innlegg

hei jeg er en gutt på 15 år som har kjøpt meg en bmw e30 323 (325)

bilen den skal bygges om til drifte/sladde bil.

har nå i påskeferien ribba hele bilen er bare dashbord og 2 type-r stoler i nå.

har funnet diverse rust som jeg skal fikse nå etterhvert må bare få tilgang på mig sveis først.

jeg har litt lyst å selge 325 motoren, og montere noe verre men ikke for verst så jeg ikke får det godkjent. hva ville dere satt i som ikke blakker en 15 åring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som et kult prosjekt! Har lyst til å bygge drifting-bmw selv en gang jeg. Kan du si litt om planene du har for bilen med tanke på da spesielt understell? Understellet er jo hele poenget med å få bilen til å drifte lenge og kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk :D

min plan er som følger:

skal starte med å fjerne all rust, forhåpentlighvis får sandblåst hele bilen og grunnet den, så blir det nok et bur fra pedersens racing, og rød eller svart lakk. det er hva jeg kaller fase 1 da.

fase 2 er og kjøpe en 535 e28 eller e34 og ta motor og drivverk fra den, flytte motor litt bakover.

fase 3 er coilovers, foringer, stag og black diamond skiver og belegg.

men før jeg starter på fase 2 og 3 skal jeg montere sammen den nyoverhalte 325 motoren og få bilen først og fremst til å gå :shock:

jeg er jo bare 15 år ennå, men er så heldig at jeg har skaffet meg en fast helgejobb så jeg har litt capital til bilen.

kom gjerne med innspill. jeg vet dette kommer til og bli dyrt men tror ikke jeg er ferdig før 08-sesongen, vil gjøre alt bra fra starten av så ikke noe blir halveis.

mvh Philip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har m50 motoren sån mye mer en m2 2,5 a?? siden den jeg har i nå er nyoverhalt, kvassere kam 3"eksos til første demper så dobbel 2,5 resten og luftfilter.???

men som sagt så er jeg ikke sikker jeg vil bare ha et spennende prosjekt og en morsom bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heii dag tok jeg bort taktrekket og fjerna noen plater der, så lurer jeg en ting: jeg har takluke på bilen så jeg tokk bort alle platene og stoffet og kastet det :roll: så ser jeg at det er en slags lang boks under taket som har en slange koblet til seg på hver side! hva er det den er original, dekker hele taket på en måte. kan man gjøre noe annet en å ha det originale takktrekket der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...