Gå til innhold

Min E34 Touring. [Solgt 12.05.08]


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 348
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang. bremseskiver måtte jeg bytte ved forrige service på Volvo'n. Den som utfører service for meg anbefalte meg å bytte til Brembo skiver. Omtrent samme pris som original. Han brukte også noen klosser som ikke var originale. Ble visstnok brukt i Formel-biler i de lavere klasser.

Uansett. Det var en positiv forbedring. Brembo skiver kan også anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskerte opp gummipakninger rundt stemplene og det som ikke skulle lakkeres, og brukte motorlakk. Det fins jo egen lakk til kalippere som tåler varme og er tykkere enn motorlakk. Men jeg fikk ikke tak i det i sølvfarge, kun sånne grelle signalfarger :? . Og, nei du trenger ikke å sandblåse, kan bruke stålbørste. Men du kommer lettere til i kriker og kroker med sandblåsing :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hipp hurra for en gledens dag! Har i lengere tid hatt problemer med vibrasjoner i 80- 90km/t når sommerhjula er på :x .

Etter å ha saumfart div. forum og bl.a denne siden, tok jeg en tur opp til BMW her i Tønsberg for å handle 750iL casterstagforinger. Det hadde di jo selvfølgelig ikke inne, ikke M5 heller, så da ble det ordinære som ble kjøpt.

Leste i denne tråden at en hadde fylt foringa med smeltelim, så jeg gjorde det jeg også.

Resultatet er ihvertfall helt konge, føler nesten at jeg har ny bil. INGEN vibrasjon, IKKE klunke lyd ved rygging på ugjevn underlag og kjærringa er fornøyd (kansje det viktigste :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ett godt utgangspunkt. Har stått tørt og innendørs siden 1986. Blir spennende å se hva brodern får ut av denne -70 modellen. Du får pisken når du ser han på verkstedet, han er verdens treigeste fyr(i forhold til meg) :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ett godt utgangspunkt. Har stått tørt og innendørs siden 1986. Blir spennende å se hva brodern får ut av denne -70 modellen. Du får pisken når du ser han på verkstedet, han er verdens treigeste fyr(i forhold til meg) :lol: .

Ja er absulut et mega bra utgangpunkt..Han har vel i planene å holde den orginal vel?? Ja ska få opp dampen på han jeg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel strengt tatt ike mulig å få kjøpt slike lykter over disk. MEN

hva jeg mener å huske SteffanC har gjort er å kjøpe hvite blinklysglass. altså kun det hvite glasset som sitter i lyktene bak. så har han fjernet det gule glasset og erstattet det med det hvite.

En annen kamerat her på Flisa har akkurat gjort dette med sin e34 touring. Han har gjort en ting som dere må være påpasslige med når dere gjor dette. det fulgte nemlig med ett lim med de hvite glassene hans. og dette limet var gult. så, resultatet ble att du ser en gul lim-stripe imellom det hvite og røde glasset på lyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw T. Stemmer det som teck skriver her. Kjøper det hvite glasset her. Så er det bare å finne frem dremmelen og beg. å skjære vekk det forferdelige oransje glasset. Det som er viktig, er å få vekk alt som er oransj, ellers så syns det igjennom det hvite glasset.

Det følger ikke med lim, ihvertfall fikk ikke jeg med det. Så jeg kjøpte lim på Clas Ohlson, og det er veldig viktig å få det skikkelig tett. Kondens og dugg ser amatørmessig ut, ingen BMW fortjener vel det? :lol: .

Avsluttet det hele med å lakke feltet mellom det røde og hvite, samt rundt det hvite glasset svart matt.

Står en flott DIY med bilder her på Touringklubben sin side :wink: .

Forøvrig så har jeg ett sett med baklykter liggende som blinkglasset er rødlakka. Kan godt kjøpe inn hvite glass til de, og bygge de om. Selges da for 2000kr :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dig_kam_680.jpg

Ja, da er Touringen lastet opp for 6 dager i Horsens i Danmark. Har vært å hentet fatterns skiboks. Som forøvrig ikke kler bilen så veldig, men har veldig god plass. Har f.eks to sportstriller, reiseseng til minstemann, sparkesykkel og div. klær og sko lastet opp i den :D . Så nå er det god plass inne i bilen.

Snakkes neste uke dere :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...