Gå til innhold

E21 1976 320/4 - Veteranprosjekt eller ikke


cc300
 Share

Anbefalte innlegg

På tide å børste støvet av min gamle e21 som er veteran i år. Eneste problemet er at denne bilen ikke har hatt skilter på mange mange år. Har hatt bilen i 4 år, stått lagret på en bondegård. Eid av én familie visstnok, stått lagret i mange år før jeg kjøpte den i 2002. Den har tilsynelatende gått 115000km. Km stand er nok riktig, har sjekket med forsikringselskapet og bilen er lite slitt og ikke minst - helt orginal så vidt jeg kan se.

Oppgaven min denne våren er å se om det er mulig å få skilter på den igjen. I så fall blir det som veteranbil, siden bilen er 30 år. Problemet er tiden den har stått stille. Bremser er gone, mye rust enkelte steder, mye rust under. Slik var den da jeg kjøpte den i 2002. Hvordan den er nå, er hva jeg skal finne ut....

Skal den få leve som veteran eller er det kroken på døra, liksom...

I første omgang blir det en skikkelig rengjøring og gjennomgang av status. Prøve å finne ut litt mer om historien på den også. Kommer hele tiden til å vurdere å selge den, så feel free to gi bud på PM.

I går fikk jeg den tauet fra lagringstedet og hjem på gårdsplassen. Her er utgangspunktet, etter en rask runde med kamera:

320a1je.jpg

320c8hu.jpg

320e1mn.jpg

Ja, det er faktisk lakken på panseret -Fjord Blue Metallic:

320f9wz.jpg

Trenger rengjøring inne også:

320g6tz.jpg

Eh.. Jeg trodde Mikke Mus bodde i Andeby:

320h5uj.jpg

Jeg har ikke vært under bilen enda, der er det sikkert ganske ille, men bilen har også andre områder som sliter med rust:

320j3fh.jpg

320k5wt.jpg

Potensialet til forbedringer er der:

320i4hn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har du bestemt deg for å fikse den opp eller hva?

Hvis du skal fikse den opp burde du ikke vente..

Og det vet jeg av erfaring, da jeg selv var ett par år for sent ute, og med s¨mye rust som du har, så blir det fort det DOBBELTE om du lar den stå 2 år til..

Spesielt hvis den skal stå ute! :roll:

Men for all del!

Fin prosjektbil! :wink:

Har du noen planer å dele med oss? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...