Gå til innhold

E34 1991 Småfikling og holde pen "prosjekt"/showca


Stonescream
 Share

Anbefalte innlegg

Føler liksom som den havner mellom 2 stoler den saken her, men for meg er det et "prosjekt" mens det for andre er litt helgejobb:

Min E34 som kom til Norge for ett par år siden.

Akkurat runda 200 000 og 150 000 av de ble kjørt i Tyskland så ikke alt for mange vintre med salt og faenskap.

Ps. i vognkortet står det at det er en E36, 520i som er Grå

Jaja, like greit det sikkert.

Er nok en av de få i Norge som putrer rundt med et effektanlegg som er ment for E36 også. Ikke rart det rasler og "piper" litt i koblingene på det av og til.

On dah Todo list:

Ting som MÅ gjøres før vinter og drittvær:

1. Skifte Casterstagene fremme + foringer så jeg får bort risting og forhåpentligvis litt slark i styringa. Få den mer presis og "tight". Kanskje redusere litt sporinga og.

2. På høgre side er det ei lang stripe i lakken etter at en møtte en tysk bobilturist i en sving og alternativet var grøfta eller bobilen head-on.

3. Flekke og pusse bort steinsprutflekker og lignende.

4. Skifte plugger

5. Pusse litt smårust under, ta på rustbeskyttende maling og tektyl så den er så klar for vinteren som den kan bli.

6. Gå over effektanlegget å sjekke overganger og evt feste litt bedre og kanskje sveise et lite hull som jeg tror finnes der.

7. Dra over interiøret med skinnprodukter ett par ganger sånn at jeg får renska ut og behandla det litt skikkelig. Begynner å bli litt tørt.

8. Få festa noen av plastikken fremme litt skikkelig. Tidligere eier hilsa på autovernet såvidt og alt er ikke 100% fremme.

Styling og pynt kategorien:

1. Hvite blinklys fremme og bak. (Er i posten så håper på å få montert de bake i løpet av helga )

2. Fjerne gamle rester av solfilmen som var på sidevindua på passasjerdørene. ( Skal kanskje ha på ny, men var skikkelig jalla den som var på så stygt og "uprofft").

3. Hodestøtter i skinn bak?

4. Avtagbart hengerfeste. Så at det ikke kosta så mange tusen så greit å ha.

5. Muligens senke den litt. Liker å ha det litt mykt over humpene her i Oslo så tviler egentlig på at jeg gjør dette... men hvem veit

Lyd:

1. Finjustere anlegget litt samt skifte signalkabel og remote. Får susing om jeg kobler på de 4 utgangene fra spiller.

2. Feste skikkelig høyttalerne i hattehylla. Nå ligger de bare løst.

3. Lage basskassen litt lavere så jeg får satt den helt inn til seteryggen. Nå er den 3-5 cm for høy. Småirriterendes.

Ja, det var vel det...

Litt bilder av doningen. Noen fra i vinter, noen fra forrige helg.

Fra i vinter med flyttelass på vei ned til Østlandet:

084.jpg

På vei opp Strynefjellet og Hjelledalen:

085.jpg

Slik så fronten ut når jeg kom ned til Sinsenkrysset.

Skal tektylere og flekke så bilen står litt bedre rusta mot dette denne vinteren.

088.jpg

Fra sist helg med sommerskoa på (Rondell 58 8,5x17 på alle fire. 225 fremme og 235 bak)

086.jpg

087.jpg

Stereoanlegget med forsterker + kabler som er montert i taket på bagasjerommet.

(Veldig godt fornøyd med denne løsninga. Lå på ryggen i bagasjerommet gjennom 3 dager for å få det til.)

090.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få på sommerdekka med felger var digg.

Satte på nye sidelys"bokser" i dag med kvite blinklys øverst.

Tok bare å satte i de blanke pærene som sto på de originale.

Blinker hvitt, men er kanskje ikke så alt for farlig?

Litt engstelig for de pakningene som var på de. Trro det er mye hull som vann og dritt kan komme seg gjennom. Ikke akkurat imponert over de "Ja! Ja! Light" lyktene fra GS.

Et lite bilde av dagens skruing:

lykter%20002.jpg

Når jeg nå får på refleksplata så blir det fint det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått gjort litt på bilen.

Satt på hvite blinkers fremme

Refleksplate bak.

Skifta casterstagene fremme.

Stramma håndbrekket

Skal kjøpe meg ett par oppkjøringsramper å flekke under bilen kanskje neste helg. Pusse litt rust, lakke med brunox og litt lakk samt hive på litt tektyl.

Et herlig griseri, men blir bra når ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mye bedre hvite blinkers gjør seg på BMW'ene 8) .

Tok bare å satte i de blanke pærene som sto på de originale.

Blinker hvitt, men er kanskje ikke så alt for farlig?

Blinklys skal lyse oransj, så gå for innkjøp av sølvfargede blinkpærer :P .

PS: Legg ut noen bilder av fronten med nye blinklykter også :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...