Gå til innhold

M535 -87 / M535 Turbo -85


Ralston
 Share

Anbefalte innlegg

Hej, ganska ny här på forumet och tänkte dela med mig lite av mina bilar.

Hämtade nya bruksbilen i helgen, en vit M535ia -87 som konverterats till Manuell. Bilen är ganska rikligt utrustad med c-lås, el-hissar, eltaklucka, AC dock ej fungerande, farthållare, stora färddatorn, larm, rollo och Svart elstyrt sportskinn inredning. Hämtade även mina nyrenoverade BBS RS 18" fälgar som ska på bilen när jag köpt däck. Förhoppningsvis kommer jag synas med denna bil på någon framtida banträff här i norge då jag jobbar i oslo.

Nästa bil, en Blå M535 -85 som står i garaget för helrenovering och turbo bygge, kommer utrustas med nyrenoverad 3.4liters motor från 745. Alpina topppakning och arp bultar. Kommer köras med orginal turbo och styrsystem första säsong så jag får allt att lira. Vxl. blir den tredelade Getrag 265 med en M5 3.91 diff i ändan. även bromsar kommer uppdateras, blir om jag får tagpå 345mm 4kolvs och 328 en kolvs från m5 -94 och framåt. Annars blir det nån form av porsche ok runtom. även stötdämpare ska bytas till coil-overs och justerbara krängningshämmare från verrera 25mm resp. 18mm.

Bilen håller på att lättas förfullt, asfaltsmattor och underredsmassa är borta, glasfiber skärmar, huv och baklucka är på gång att bli tillverkade.

Här kommer lite bilder, för mer bilder från den påbörjade renoveringen av den blå finner ni på http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id32612_page0.html

2658633.jpg

2658631.jpg

2658634.jpg

2672682.jpg

2658627.jpg

918073.jpg

918075.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tack før alla værmande kommentarer, roligt att det är fler änn jag som gillar bilarna.

David> fina e28:or finns det inte så många av och det är svårt att sätta ett pris på, men en M535 i bra skick får man før runt 30`000, skall den vara i topp skick så kostar dom 50-60`000

R Andersen> har ju inte ens fått på dom på bilen, men ger du mig ett väldigt bra bud så kanske, ett bra bud är i mina øgon runt 20`000 utan däck fälgarna är helt ny renmoverade før 8000:- med polerade och riktade kanter, ny lack och nya splitbultar mäter 18" 8,5" med offset 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tack før alla værmande kommentarer, roligt att det är fler änn jag som gillar bilarna.

David> fina e28:or finns det inte så många av och det är svårt att sätta ett pris på, men en M535 i bra skick får man før runt 30`000, skall den vara i topp skick så kostar dom 50-60`000

R Andersen> har ju inte ens fått på dom på bilen, men ger du mig ett väldigt bra bud så kanske, ett bra bud är i mina øgon runt 20`000 utan däck fälgarna är helt ny renmoverade før 8000:- med polerade och riktade kanter, ny lack och nya splitbultar mäter 18" 8,5" med offset 13

Som jeg sa på E28.se, vis bilder når du får dekk på felgene :)

Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tack før alla værmande kommentarer, roligt att det är fler änn jag som gillar bilarna.

David> fina e28:or finns det inte så många av och det är svårt att sätta ett pris på, men en M535 i bra skick får man før runt 30`000, skall den vara i topp skick så kostar dom 50-60`000

R Andersen> har ju inte ens fått på dom på bilen, men ger du mig ett väldigt bra bud så kanske, ett bra bud är i mina øgon runt 20`000 utan däck fälgarna är helt ny renmoverade før 8000:- med polerade och riktade kanter, ny lack och nya splitbultar mäter 18" 8,5" med offset 13

Som jeg sa på E28.se, vis bilder når du får dekk på felgene :)

Nydelig!

ska jag göra, blir dock först om en månad, har fälgarna 60mil från mig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...