Gå til innhold

318is e30 og e34 535i prosjekttråd


Jonass
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt e30en siden oktober og 535 kjøpte jeg nå i slutten av mai.

Har gjort en del med e30, byttet alt av foringer dempere fjærer, satt på stabstag foran bak.

Spesc e30 som jeg har gjort iløpet av vinteren.

Senkestt 60/40 med apex sport, weitec stabstag foran og bak, powerflex foringer foran, ellers er resten orginale men nye.

Dette funker meget bra, er spent på hvordan den vil oppføre seg på banen.

Kjøpt trimchip fra normantic merkte ikke noe forskjell men kan dra den lengre på girene nå som gjør at den treffer litt bedre på turtall i høyere fart.

Har 15org bmw/bbs felger med 205/50 dekk pluss et sett med 16tommere som jeg fikk med men de blir stående urørt.

Motor er helt orginal, men syns den går ganske bra til en 1.8l å være.

Ellers så har jeg montert komplett mtech interiør som jeg hadde liggende, kjøpt et omp semska skinn ratt som er digg å ha på banekjøring.

Planene for bilen iløpet av vinteren er og lette den mest mulig bygge bur og få på et skikkeli sett me dempere og fjører. Motoren vil stå urørt visst det ikke skjer noe med den iløpet av sommeren.

Noen bilder :

isbakfra3mg.th.jpg

isforfra5nq.th.jpg

Så til e34 en:

Kjøpte den med defekt motor men foreløpig så sjønner jeg ikke helt hva som feiler den.

Det ble trykk i systemet sa selgern og det stemte forsåvidt, men etter å ha fylt på 6liter vann og lufta skikkeli så blir det ikke trykk nå lenger. Bilen blir heller ikke varm men kald når jeg kjører. lurer på om det er noe termostat der i det hele tatt.

Men bilen skal nå fikses uansett hva som er feil.

Den er kjøpt av filur på forumet så dere har sikkert sett den før.

Tar meg frihet til å legge ut et par av bildene han har tatt.

535i0059vk.th.jpg

535i0093gk.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har faktisk ikke funnet noe rusthull på den, virker veldi ok rustmessig i karrosseri bortsett fra at det er en god del bulker og matt i lakken..

Får se om jeg fikser det og opplakkering men det er jo liksom ikke det som jeg bryr meg mest om foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Du har altså fått 5'ern i normal gange nå? Når du nå nevner termostaten så tok jeg ut innmaten på den gamle og satte i bare rammen for å se om det ble bedre kjøling etter havariet, har nok ikke husket å satt inn den nye da...

Savner bilen allerede jeg, håper du får den i orden. Hvis motorn ikke lar seg ordne så kan du jo høre med Star Bildeler.no, de har en komplett 535i delebil til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada 5eren er oppe å går nå den :)

Fikk i ny termostat og så var det bare å tut å kjør.

Har kjørt ca 70mil etter det og alt virker ok ihvertfall

Ellers det jeg har gjort med bilen iløpet av sommeren er:

Rotor og fordelelokk, ny bensintrykksregulator.

styresnekka er bytta

bytta foringer i casterstagforan powerflex

Bytta begge bærearmene til aluminium og foringer i stabstaget også dette i powerflex.

Bilen ble som ny og kjøre! tight og fin i styringa.

Ellers er det blitt ny girkule, mtech ratt, har kjøpt alt av deler til overføringa av gir da den kan være litt vrien å få i 2dre enkelte ganger, men filur den girkula som sto på gjorde jo slik at den nesten var umulig å gire med syns nå jeg :) Altfor høy!

Skal bytte dette når clutchen og utløserlagret skal byttes som jeg var så heldig å få med på kjøpet :)

Bilen går veldig bra nå men det blir ikke nå langtur før jeg får på nytt bakstell.

Står 520bakstell på nå og det blir jo helt feil utveksling.

Har altfor høyt turtall nå i 5gir ca 3000 i 100km/t..

Så brukt bakstell er kjøpt inn og skal monteres iløpet av høsten med nye foringer og hele pakka.

Men nå er det bare en uke til acr og da skal isbilen få kjørt seg igjen :)

Er ikke gjort så mye med den eneste bytta starter og litt vacumslanger osv osv..

Gleder meg! Håper på ihverttfall 100runder denne gang, sist ble det ca 60runder men det ble så mye kø i piten så venta jo i timesvis på og komme seg ut igjen på banen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...