Gå til innhold

Bmw E30 prosjekt 3xx


Bmwfanatic
 Share

Anbefalte innlegg

REDIGERT I ETTERTID! PROSJEKTET HANDLER IKKE LENGRE OM 316 BILEN, MEN EN 320..

SIDE 2 BEGYNNER DET NYE Å TA FORM, VILLE BARE IKKE LAGE EN NY TRÅD!!!! LAR ALT DET GAMLE OGSÅ LIGGE!

_______________________________________

Okay, får legge ut bilen her da, siden den begynner å ta litt form..

Bilen er en 316 med m10 motor, som jeg kjøpte delvis skadd.. Har skiftet frontplate, skjerm og fanger.. Ene døra bør også skiftes, men jeg har endel deler, så det går bra :)

Bilen er i allefall en 1986 modell, som skal inn på eu nå i august.. Så da har jeg brukt litt av tiden nå til å få den igjennom.. Jeg kjørte den på vising, men den gikk ikke igjennom pga bærekuler og noe, så det er fikset, skal snart på etterkontroll, og da er den godkjent i over 2 år :)

Planen er å få nedi en 3.5, eller 2.8, alt etter hva jeg får tak i.. Lakkerer den selv, siden det ikke er så nøye i grunn, skal bli mest moro med denne bilen tenkte jeg.. Senkesett er i allefall innkjøpt ;)

e3001.jpg

e3002.jpg

e3003.jpg

e3004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja, klokka er vakker den..

Hadde ikke tenkt å ha turteller der til å begynne med, har lagd de hvite skivene der selv, så jeg orker ikke stri mer med det i første omgang.. Har turteller der som lufteventilen er, så jeg har da turteller, bare ikke der den skal være :P

Har satt på spoiler, og driver å skifter eksospakning nå, siste innspurt til eu etterkontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ha den på etterkontroll, og alle mangler er seff fikser, MEN..

Jeg er usikker på CO'en, for den var høy.. Oljereturen har jeg fjernet, og kjører ut, så den ikke skal bli surere av den grunn.. Men jeg vet som sagt ikke.. Går den ikke igjennom, får jeg trygle og be til han som jobber der, for jeg skal jo ikke engang bruke den motoren..

Usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU kontrollen gikk bra, men måtte trygle litt som jeg sa over her, ang co'en.. men uansett skal jeg ikke bruke denne motoren, så det gjør ingenting om den ikke går helt pent, for nå er den godkjent, og det var det jeg skulle bruke den til :)

Bilder fra dagens verk, senking!

Fremme må man ta av hele bærebroa, veldig enkelt igrunn.. Vet ikke om man MÅ, men det er en fordel..

Bak er det veldig lett, ta av demperen, og bruk brekkjern!

e3005.jpg

e3006.jpg

e3007.jpg

e3008.jpg

e3009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen er EU ok, og skilta kommer på mandag.. Men bilen vil ikke gå skikkelig, såklart, så motorplanene må nesten sette i gang nå.. hehe..!

Så, noen som har noen forslag, siden det haster litt.. noe til salgs? jeg må ha bensinretur, og pumpe, noen forslag til noe smart?

Har tenkt på å sette nedi en m30 motor, og har også hørt att m50 går greit nedi, men dette vet jeg lite om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk www.koed.dk de selger brukte motorer med ombygningskit for e30.

f.eks:

E36 325i M50 / E34 525i M50, 6 cyl. 192 HK / 245 NM www3171 DKK 13.999,00

Alle kittene leveres med :

Komplet motor inkl. motorophæng og gearkasse samt kardan.

Forreste del af udstødningen.

Køler og kølerslanger

Ombygningskit til bremseforstærker i motorrum.

Diverse monteringsdele.

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke intressert i min BMW E23 M30 motor på 2,8 liter med innsprøytning og rekkesekser? Menuell 4-trinns girkasse.

Starter lett og går pent! Lekker ikke olje, og går som ei klokke. Ble overhalt toppen på den ei stund før den ble avskilta.

En del ventiltikking, men det er bare å skru opp å justere ventilene.

Er ikke sikkert jeg skal selge den, kun hvis jeg får kjøpt en anna bil jeg ser på.. Men har i allefall fått ett bud på 3000kr for motoren med girkasse, innsprøytning, ledningsnett og hjerne.

Du får tenke på det :wink:

har som sagt stått i en BMW E23 728i fra 1979, som har gått 255.000km.

har vært kjørt av godt voksene folk nesten hele livet, og har kun blitt ungdomskjørt de siste 4-5 årene før den ble avskiltet og solgt til meg gunnet at han kjøpte seg ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m30b28 er en spennende motor, og var jo planen med m30, så det er ingen umulighet..

jeg henter meg en 320i i sta, for nå MÅ jeg ha motor.. men bare midlertidlig.. jeg har rett og slett ikke funnet noe annet.. Oppdateringer følger ;)

Og takk til deg Nino, får bare følge med, ser deg sikkert på flisa etterhvert og, har skilt på delebilen jeg hentet, og får skilt på denne nå i morgen, mandag den 3. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice. ja, så deg jo på Fredag (?) hehe.. så deg i en bmw. men, jeg var lettere beruset. så husker ikke hva det var for en bmw... hehe

je driver å lager tell en grillplass og greier om dagen, så da dumper det nok inn en liten invitasjon til dere ifra Hedmark her på bimmers. så om ikke noe anna skjer. så sees vi da Mathis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...