Gå til innhold

Bmw E30 prosjekt 3xx


Bmwfanatic
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Goodshit flasher! :) Den forrige 528 motoren din gikk da friskt den og (som jeg fikk erfare..) Synd det endte i knekte vippearmer (på morro vis, husker det enda) Skal bli morro å se hvordan den går i forhold til standard 325.. er vel 184 hk og godt oppimot 300Nm i den saken der..

Hvordan gjorde du det med mellomakslen?

Hører også rykter om 320 turbomotor i en viss Opæl der nede..

Og BEHOLD for all del bilen nå da!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den forrige var overraskende frisk egentlig.. var litt nedtur for meg da jeg ikke fikk nedi 3.5 akuratt nå, men da er det da tilpasset m30, så er en smal sak å skifte da jeg får tak i girkasse.. :)

Mellomaksling har jeg ikke laget enda, men det blir jo å sveise.. Bruke bakerste delen av e30'n, og sveise den i rett lengde sammen med 528 akslingen (grøvre kryss i fremste ende)

Vel oddis, jeg har meget lyst på e36, men vi får se åssen dette kommer til å gå.. jeg bestemte meg i allefall for å ikke selge bilen uten motor for det blir jo ett enormt tap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

nå er det i allefall liv i bilen, fikk liksom på eksosen i går.. rakrør med potte bakerst, 2", som det er originalt bakerst på 528.. Ble helt greit, og bråker ikke mye :)

jeg sliter litt med falskluft i innsugpakningen, for da jeg fikk bilen var den helt løs, men jeg skrudde til og håpet på det beste, ble MYE bedre, men desverre så tror jeg det er det som skyldes att den napper på lave turtall, men med en gang man gir gass blir den bra.. hva kan dette skyldes?

i dag er det regnvær ute, og måtte jo ut og teste den.. syns den går meget brukbart, er ikke akuratt hårreisende fælt, men har ett bra drag, og spoler da ut andre giret på asfalt uten å clutche (litt halvrått føre var det i dag)

den ble jo tyngre i fronten, og virker lettere i rompa, det er jo logisk.. så det spoler stort sett med en gang.. hehe.. men det var vel poenget?

alt i alt ble dette meget gøy, bare jeg får motoren til å gå 100% rent, så er jeg fornøyd med bilen som den er nå.. men skal jeg ta av innsuget, skal jeg lage nippel til bremseforsterkeren.. sånn som det er nå må jeg jo kjøre uten..

kommer dessuten bilder senere i dag skal jeg prøve på, skal bare lodde ledningsnettet først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

jo, jeg satt der i garasjen og tenkte på å gjøre det, for det er jo liksom laget for det, men bare støpt igjen.. saken var det att jeg hadde da ikke hatt bil på 3 uker, og MÅTTE ha en bil før jeg ble gal, så tok ingen sjanser på lengre ventetid for å få nedi 3.5.. får ta det ved en senere anledning, for nå er jo alt det andre gjort :)

Ledningsnettet hadde jo 4kantet kontakt, og min hadde rund, så bare loddet dem sammen.. Ble en ledning til overs fra e30 nettet, aner ikke hva den gjør, men har hittil ikke savnet den.. den var blå med hvit stripe tror jeg.. Den var i allefall blå, men den stripa skal jeg ikke si for sikkert, e28'n hadde i allefall ikke denne ledningen..

Resten av ledningene stemte med fargene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva skal man si her.. Prosjektet ble gjennomført, alt virket tilfredsstillende.. Og bilen ble solgt, ganske uplanlagt, men har igrunn lyst på noe nytt..

Vet ikke hva man skal konkludere med.. E30 er for liten? Jeg tror jeg likte E28'n bedre jeg.. Den tiden jeg hadde 2.8 i e30'n likte jeg den klart bedre enn før, men det er noe med plassen inne i bilen..

Så med dette vil jeg si takk for dere som har fulgt med i tråden, og har dere noen spørsmål ang m30 i e30, så skal jeg svare så godt jeg kan..

Nytt prosjekt underveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, da vet jeg det til neste gang jeg har noe sånn i garasjen :)

ja, den er solgt.. er nå på utkikk etter m535, eller ett lignende bra prosjekt..

lyst på en styla e28 med 3.5 i allefall, trenger ikke være originalt.. Vil bare ha en gøy bil, og 3 serien ble igrunn litt liten for meg, det er det eneste jeg har å utsette på den.. Stress med folk baki osv, er jo ikke normalt att dem skal få gnagsår på knea?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...