Gå til innhold

E30 M3 S14turbo


skjaak.net
 Share

Anbefalte innlegg

Driver med ett evighetsprosjekt, E30 M3 S14turbo

Hva tror folket om å bredde M3'n som vist på vedlagte bilder??

Er selv giret på breddingen men litt skeptisk på baksjermene, men synest at framskjermene og helheten vil bli veldig tøff! Naturligvis sammen med 12x19"bak og 9,5x19" forran, bildene ser jalla ut, bare prototype og myye bedre i virkligheten.

Alle som har sett prototypen på bredding er meget positive, hva tror dere?? (ikke noe for orginal politi!!!)

Bildene:

http://www.skjaak.net/cpg148/displayima ... m=18&pos=1

http://www.skjaak.net/cpg148/displayima ... m=18&pos=7

Den første som gjetter hvilken bil jeg henter bredderne fra skal få en en tur på bane når bilen omsider står ferdig;-)

Hele prosjektet her:

http://www.skjaak.net

Sidene omhandler også en Audi 90q typ 85 som er meget morsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var greit, men jeg ville nok helst hatt e30 m3 skjermene orginale. De er jo ganske så brede. Ville kanskje heller valsa de litt istendenfor disse ekstra kantene. De er kanskje fra Volvo eller Ford ? :P

Helge Vik har en ganske saftig bredda e30 m3..Den syns jeg er fet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med ett evighetsprosjekt, E30 M3 S14turbo

Hva tror folket om å bredde M3'n som vist på vedlagte bilder??

Er selv giret på breddingen men litt skeptisk på baksjermene, men synest at framskjermene og helheten vil bli veldig tøff! Naturligvis sammen med 12x19"bak og 9,5x19" forran, bildene ser jalla ut, bare prototype og myye bedre i virkligheten.

Alle som har sett prototypen på bredding er meget positive, hva tror dere?? (ikke noe for orginal politi!!!)

Bildene:

http://www.skjaak.net/cpg148/displayima ... m=18&pos=1

http://www.skjaak.net/cpg148/displayima ... m=18&pos=7

Den første som gjetter hvilken bil jeg henter bredderne fra skal få en en tur på bane når bilen omsider står ferdig;-)

Hele prosjektet her:

http://www.skjaak.net

Sidene omhandler også en Audi 90q typ 85 som er meget morsom

Er dette en ORIGINAL M3 eller Helge Viik spesial (lapskaus)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en ORIGINAL M3 eller Helge Viik spesial (lapskaus)?

En orginal M3, men bærer desverre preg av hard bruk siden den var ny i 86. En bærearm og travers var skakk, frontkassen var bulkete, nedre delen på ene baksjermen er dårlig lappet(to lag med plate) osv.

Derfor har jeg ikke dårlig samvittighet og de bruker jo orginale M3'er som rally og rallycross biler også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste over alt jeg har gjort så langt:

-Egenkonstruert forsterket bakstilling med Uni-balls, chamber, caster & toe kan justeres.

-Egenkonstruert høydejusterbart hjuloppheng, 60mm H&R race fjærer(beregnet i sammarbeid med Ground Control), Bilstein dempere.

-Egenkonstruert demonterbar frontkasett, ofginale innfestinger for lykter og panser er flyttet over.

-5serie diff chimset til ca75% sperre.

-345mm bremseskiver framme med 4pot Wilwood calipper.

-Uni-Balls på servostag.

-Motor rettstilles og flyttes ca 10cm bakover.

-E34 M5 radiator.

-6punkt skrubur.

-Bremsekraftforsterker fjernet.

-Asfaltmatter fjernet.

-OMP og sabelt glassfiber bøttestoler.

-Sparco treeiket semsket ratt med snap off.

-Sparco 3" 4pkt. belter.

-Evo 2 leppe.

-Hartge fjærbeinsstag.

Liste over ting som skal gjøres:

-e36m3 eller Mcoupe skiver bak med 4pot Wilwood calipper.

-Fuelcell.

-Vindtunel under bilen, med egen bakfanger.

-Eksos ut på siden, pga vindtulelen.

-Lage glassfiber bakluke, panser og sjermer forran.

-Bredde karoseriet.

-Lage gulv og div annet interiør i glassfiber

-Lage bærearmer forran med Uni-bals.

-All tectyl skal fjernes og bilen skal lakkeres under.

-Sote ruter-

-Lage krengningshemmere med kniver, 30mm forran og 35mm bak.

-600x300x75mm Intercooler 3" inn og ut.

-Hellakkering.

-11-12x19" & 9x19" Show felger + 10x18" & 8,5x18" BBS RC + 8,5x17" BBS RC

Motor specs så langt:

-M10 blokk 2150cc, resten av motordelene brukes fra M3 S14 motoren .

-Smidd veiv, balansert.

-Lettet svinghjul(svinghjul og clutch totalt 11kg).

-3platet Tilton Clutch, denne takler ca 1200nm.

-PO H-profil råder.

-JE race stempel(kompresjon skal være 8,5).

-Cometic trelags stål toppakning.

-Orginal M3 S14topp 16 ventiler.

-Innovative Street Heat T60-1 turbo, 4"inn 2,5 ut.

-Innovative Pro-Gate 42mm wastegate.

-Maskinering av blokk, veiv, svinghjul m.m. utført av VS Motor.

-Begynt design av innsug, går over til ett stort gasspjeld.

Ting som skal gjøres med motoren:

-Motorfester blir av stål til travers og ramme. Riste riste,bråke bråke:(

-Datasprut med direct fire.

-Underspyling av stemel.

-Konstruere puls-splitt grenrør.

-4" Downpipe.

-Konstruere egen bunnpanne.

-Bygge om en evo oljepumpe.

-Ny oljekjøler.

-800cc dyser.

-To store bensinpumper.

Mer informasjon og bilder på: http://www.skjaak.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Tror de skjermbredderene dine kan bli bra jeg.. Om du har sett nye bilder av SSPerformance sin E30, så har de gjort noe tilsvarende det du tenker på, og det ser latterlig fett ut... Vet det ligger bilder på Gatebil.no forumet samt Bilforumet.no

Mvh Bjørn B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...