Gå til innhold

E30 M3 S14turbo


skjaak.net
 Share

Anbefalte innlegg

så en annen 325 cab på et eller annet forum med golf breddere og gts styling.. ble meget bra også.. bredderene ble forma inn med sideskjørt og fangere,så helheten ble meget bra..

spent på hvordan m3 vil se ut med hjulbuer..stå på!

edit: der fant jeg tråden for dem som vil se,vurderer sterkt dette selv.

http://bilforumet.net/showthread.php?t=80689&highlight=bmw+bredding

dette var glassfiber da..

regner med du skal bruke stål?? er det orginale Golf 2 hjulbuer eller bredda ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stå på og sett på de G2 bredderne. Ser tøft ut hvertfall;) Høres ut som en bøllete bil også, godkjennes på veg??

Skal godkjennes for vanlig veg ja. Men ikke med maks effekt og det hjulopphenget, det er umulig vil jeg tro(evt TUV). Og det er ekstremt ukomfortabelt, bare stål mot stål :wink: det tar jo bare en time å skifte hjulloppheng....

Motor bør gå greit å godkjenne ettersom jeg bruker M10blokk, det blir jo bare en modifisert 2002turbo motor hehe :wink:

Høres bra ut!

Hvilket sprut tenker du kjøre med?

Da blei det sittepåtur på meg da...hehe :P

Sprut er ikke bestemt ennå, men det blir nok Autronic SM4 eller Electromotive TEC3r.

Får håpe det ikke tar for mange år før jeg er ferdig da :wink:

så en annen 325 cab på et eller annet forum med golf breddere og gts styling.. ble meget bra også.. bredderene ble forma inn med sideskjørt og fangere,så helheten ble meget bra..

spent på hvordan m3 vil se ut med hjulbuer..stå på!

edit: der fant jeg tråden for dem som vil se,vurderer sterkt dette selv.

http://bilforumet.net/showthread.php?t=80689&highlight=bmw+bredding

dette var glassfiber da..

regner med du skal bruke stål?? er det orginale Golf 2 hjulbuer eller bredda ?

Skal forme fangere etter breddingen, slik at det går skrå fremover som på div racing biler.

Jeg skal ikke bredde med glassfiber, bedre å sveise enn å lime. Men skal lage framskjermene og fangere i glassfiber dersom jeg får det til. Skal prøve meg på panser og bakluke neste uke, vist jeg overlever TOOL på Quart festivalen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor bør gå greit å godkjenne ettersom jeg bruker M10blokk, det blir jo bare en modifisert 2002turbo motor hehe :wink:

Det kan bli vanskelig å få godkjet en eldre motor i nyere bil.

Snakka med en på biltilsynet som sa at du i utgangspunktet skal bruke nyere motor pga. CO verdiene. Overstiger M10 motoren E30ens originale CO er godkjenning umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli vanskelig å få godkjet en eldre motor i nyere bil.

Snakka med en på biltilsynet som sa at du i utgangspunktet skal bruke nyere motor pga. CO verdiene. Overstiger M10 motoren E30ens originale CO er godkjenning umulig.

CO bør ikke være noe problem på gatemap...

Men ja.... jeg er forberedt på at jeg ikke får godkjent bilen, da må jeg vurdere TUV. Eventuelt finne på noe annet smart...

Det viktigste for meg er at jeg får dokumentert alt, med tanke på regresskrav osv. dersom katastrofen virkelig skulle være ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli vanskelig å få godkjet en eldre motor i nyere bil.

Snakka med en på biltilsynet som sa at du i utgangspunktet skal bruke nyere motor pga. CO verdiene. Overstiger M10 motoren E30ens originale CO er godkjenning umulig.

CO bør ikke være noe problem på gatemap...

Men ja.... jeg er forberedt på at jeg ikke får godkjent bilen, da må jeg vurdere TUV. Eventuelt finne på noe annet smart...

Det viktigste for meg er at jeg får dokumentert alt, med tanke på regresskrav osv. dersom katastrofen virkelig skulle være ute...

Okay. Du virker jo godt forberedt, så det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...