Gå til innhold

-Sammy's 325iCLR


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fannt ut at bilen min mest trolig har hatt et større orginal hifi-anlegg enn det den hadde da jeg kjøpte den. Dette fordi bak dørpanelene mine fant jeg ledninger for både mellomtone og høytone. (jeg har kun mellomtone i dørpanelene mine) Samme bak på hattehyllen, der tror jeg det egentlig skal stå sånne store bokser med lavtone/høytone i ett. Men det var der ikke da jeg kjøpte bilen.

Så da tenkte jeg at jeg skulle montere noen tweetere/høytone som jeg har hatt liggende. Tenkte å montere de ca. der orginale høytone står orginalt fra fabrikk.

Tenker jeg går for noen helt enkle PIONEER TS-S15 da de fulgte med noen andre høytalere jeg kjøpte tidligere.

1129989956.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rieger E46, den gjør rumpa kraftig! åååh, den er så feeet! hvis ikke må du gjerne sponse meg med en slik :D

Tror nok jeg siger i retningen av e46 m3look ja, men det blir ikke heelt enda.

http://bimmers.no/viewtopic.php?t=60499&start=0

(trass i resultatene her da, tror kanskje det har blitt litt feil da jeg posta InfinityII som egentlig er bakfanger som passer til Infinity bredding da.)

Pen bil, likte alt unntatt bakfanger som så mange her har nevnt før..

Har du vurdert å sote rutene? Tror det ville gjort helheten mer komplett..

Som jeg har bestemt meg for skal bakfangeren byttes, fatter ikke hvordan jeg kunne velge denne egentlig. Må ha tatt noe kraftig..

Og vinduene skal sotes etterhvert ja, må bare oppdrive noe cash først :wink:

http://www.solfilmhalvpris.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte dremel og 3-4 valium :lol: for å skjere ut dørpanelene, så snittet jeg skinnet og drog det gjennom på baksiden. Tweeteren holder seg på plass av seg selv. Jeg må ellers si meg fornøyd med resultatet:)

DSC01856.jpg

Ser ut som litt kokain-produksjon/testing akkurat her :P forige eier, nok en gang, har greid å knekke hele dørpanelet. Så har han prøvd å lime det med polyester.. jaja

DSC01866.jpg

DSC01862.jpg

DSC01865.jpg

DSC01857.jpg

DSC01858.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vert lyd fra mellomtonene i dørene mine, og det kom heller ikke noe fra høytonene da de var montert. "Hva kan vere galt" tenkte jeg. Så jeg skaffet meg et par orginal forsterkere fra noen bmw'r som skulle vrakes, og testet begge disse. DSC01882.jpg

Men nei, fortsatt like stille. Da var det bare en ting å gjøre, dra ut headunit'n. Og -det- er noe som helst aldri skjer, for fy %!" med ledninger det blir bak en pioneer AVIC X1R... :shock: heelt utrolig. Åsså arbeidet med å stappe den inn igjen da :?

Men jeg fant ikke noe å bli klok av da jeg satt der med spillern og spaghetti'n. Alt så greit ut, HELT til jeg dro det jeg trodde var bmw-iso kontakten ut fra dashen. Joa der òg har forige eier vert. Han hadde tatt en orginal bmw kontakt, kuttet av alt på baksiden og lagt opp sine egne kabler bak bmw kontakten. Så koblet videre utover med iso, som jeg naturligvis hadde koblet spillern min opp mot. Jeg trodde egentlig ikke mine egne øyne da jeg såg det, da gikk det kniver gjennom hjertet altså.. Hadde virkelig adolf'en av en bileier KUTTET :whut: i orginal ledningsnettet ?! Bare en måte å finne ut dette på, det var å følge ledningene fra orginalforsterkeren og frem. Opp med teppe, ut med girmansjett og kjørekomputer. Ledningene gikk iallefall så langt da, så da virket det som at det kanskje va lys i enden av tunellen. Og joda ledningene gikk helt opp dit alle andre var buntet sammen, men den fortsatte enda litt lengre opp, bak og til siden. Etter å ha nesten knekt armen på flere steder, traff jeg noe som virket mistenksomt som en bmw orginal kontakt! :) lykke!

Ikke vet jeg hvorfor forige eier hadde lagt opp ting slik, han hadde jo brukt like rævdårlige ledninger som orginalt + at han hadde bare lagt opp til sparkepanel og hattehylle. Så etter jeg fikk koblet om og gjort alt rett, så hey presto, da kom det lyd fra alle kanter :lol: Glad jeg fikk ordna èn ting som har vert feil.

For å drive mellomtone og tweeter går det greit å bruke orginal ledningene eller bør man bytte de ut med litt noe av litt mere proff kvalitet? Skal til å oppgradere litt videre på lydfronten så lurer litt :)

Audiofronten:

Har så langt:

*Pioneer AVIC X1R,

*Har byttet ut alle orginal høytalere til Pioneer (skal finne ut nøyaktig hvilke høytalere det er, ganske lenge siden jeg satt de inn så jeg har glemt hva de heter..)

*Panasonic 18" :P skal byttes ut, ja.

*Boschman 5 kanaler 900w, jalla clas ohlson greier! Men den får faktisk attentommern til å slå da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Feit bil! Godt det er noen som satser på annet enn m-styling her i landet. Begynner å bli mange av m-e36.

Hvor kjøpte midlene du brukte for å shine felgene?

*Autosol ca 198kr,- for 1L (fåes hos f.eks. clas ohlson)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=15073973

*En hardvoks, jeg brukte noe gammelt jeg fannt i kjellern. Det var "Blue Coral Carnauba" Vet ikke om den er isalg lengre.. Men jeg tror Sonax sin flytende hardvoks også duger ca 98kr,- (fåes hos f.eks. clas ohlson) http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=19194566

Bare for å ha sagt det mener jeg vel Infinity II fangern er for bredding?

Det er den nok ja, var bare jeg som ble litt ivrig der gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...