Gå til innhold

1977 528 E12 prosjekt


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Tok av toppdekselet i dag.

Der var det bare luft og 2 klatter med blandingen olje/vann. Så ut som fløte med en touch av kaffe, bare mye tykkere.

Slik så min 528 ut også etter å ha nærmest stått i flere år, men kun korte starter. Skiftet olje på den, kjørte en tank eller to, byttet olje igjen, og ikke noe problem. Klart, det kan være noe annet også.

Har du begynt å plukke bilen allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med BMW-sportssetene mente jeg disse

Er recarostolene til E12 breiere enn de til E21 eller er det ca samme?

Satt og tenkte på det med fargingen i går, det blir å ødelegge egentlig. Du har rett i det! Har muligens fått tak i dører med svart dørtrekk, men det har jo ikke noe å si om dørene er svarte og setene blå, eller er det interiøret ditt med døtrekk også?

Boltene som holder sidene på frontfangeren er ødelagt, prøver å skru dem ut men de snurrer bare. Jeg har nesten ferdigtilpasset BBS-fangeren nå, den må bare av-skjeves. Har ligget oppå en samling med deler til E28.

Men får se hvordan det blir med senking om jeg tar den på eller ikke.

Fant dette bildet forresten

Det er en rå E12 det!

GSS, har du noen pre-facelift deler? Skal ta meg en tur opp på Hedmark Bilsenter i morgen å sjekke om de har noen pre-facelift deler jeg kan komme til å trenge.

Kjører du E12 til daglig forresten?

Og vet du om det er noe konsoll over håndbrekket på noen E12er?

Var og så på den som står på autodb på evje. Skulle kjøre den hjem, men rattlåsen var bare knukket av så det var litt skummelt, pluss at bensintanken var det rustet hull i, så det var ikke noe vits i det hele tatt å ha den. Men den så ut som det lå en håndbrekkonsoll i baksetet der.

fylte bensin på den for 600, men det var ikke vits for plutselig kom det meste ned på beina mine igjen :roll:

Jeg vet ikke hva jeg skal ta tak i først, men det blir vel å fikse toppen regner jeg med. Så får karosseriarbeidet komme etterpå.

Takk for all hjelp til nå!

Interiøret mitt er med dørsider også ja. Blåttt alt sammen.

Fikk du noe fornuftig ut av de positive menneskene på hedmark bilsenter? Jeg vet det har stått en del pre-facelift biler der. Jeg har dessverre ikke noe til de selv.

e12 har ingen konsoll over håndbrekket, kun gummibelgen. e12 som ble produsert i afrika fram til -85 hadde e28 interiør, og dermed konsoll over håndbrekket. Det er eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret mitt er med dørsider også ja. Blåttt alt sammen.

Fikk du noe fornuftig ut av de positive menneskene på hedmark bilsenter? Jeg vet det har stått en del pre-facelift biler der. Jeg har dessverre ikke noe til de selv.

e12 har ingen konsoll over håndbrekket, kun gummibelgen. e12 som ble produsert i afrika fram til -85 hadde e28 interiør, og dermed konsoll over håndbrekket. Det er eneste.

Med trelister også eller? Og nakkestøtter bak? :P

Har forsåvidt trelister til dørene selv, de må bare pusses ned og lakkes opp igjen.

Har ikke vært oppom der enda, men har funnet etpar baklykter på nettsiden deres som jeg lurer på å kjøpe. Og hvis jeg får tak i en komplett pre-facelift delebil så har jeg reserve hvis de skulle bli ødelagt :)

Vet du forresten hvordan jeg får ut tre og kromlistene i dashbordet? Må få ny krom på kromlistene, for det som er nå er irret grønt og jeg må pusse ned treet også, for lakken har sprukket.

Har du forresten noen oversikt over hva ekstrautstyr som var tilgjengelig?

Igjen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trelister er det ikke på disse dørsidene, men det kan monteres på. De på dashbordet kan du ta av på samme måte som de på dørene. Ta håndå på baksiden av dashbordet og rett ut pinnene som sitter på treverket. Sitter også en skrue i enden på framsiden. Se bak på dørsidene dine, så skjønner du hva jeg mener med de pinnene.

Se denne siden for oversikt over ekstrautstyr. Man kunne få mye, klima, nivå, sportsunderstell, + + : http://worschech-it.de/e12/palette/de/02a33l99.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...