Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Det fins faktisk ei orginal rep bok te e23 på cd. utgitt av mobile tradition. Har den på pc'en min . Står mest relatert te 2 genrasjon e23. Sto forvinnende lite om akkurat det med varmeappartet. dekker ellers det mest en kommer borti med disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei altså, viftene går, det gjør de :)

Problemet ligger vel helst i vacumsystemet, for det kommer kun luft til vinduene uansett hva jeg trykker på.

Men det er egentlig en bagatell for meg å fikse.

Slike ting klarer jeg fint å ordne opp i selv, men så var det dette med bensintilførselen og alt det elektriske greiern og bensintrykket og slike ting.. :?

Men skal se litt gjennom de rep-manuelene dere linker til :)

Fint at folk kan hjelpe med å finne slike ting til meg i nødens stund :P

Når det gjelder bensintrykket som er for høyt, så er det muligens vacumsystemet som svikter, for vacumsystemet til viftene og det funker heller ikke som det skal som sagt.

Åsså var det jo dette med luftmengdemåleren: Plugger man i pluggen til den, så stopper den bare. :(

Rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del arbeid hvis viftene dine ikke går. Da må du ut med hele dashbordet for å komme til. Deretter må du overhale hele vakuumsystemet som styrer vifter og varme inn i kupeen. Dette kostet 30 000 da min bestefar gjorde det på bilen og det er ofte akkurat denne reperasjonen som gjør at mange E23 eiere mister motet..

Trenger ikke å være så galt som dette. 30000???? jaja... Kan fikse alt for 15k jeg heller da :wink: , så slipper han billig unna, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del arbeid hvis viftene dine ikke går. Da må du ut med hele dashbordet for å komme til. Deretter må du overhale hele vakuumsystemet som styrer vifter og varme inn i kupeen. Dette kostet 30 000 da min bestefar gjorde det på bilen og det er ofte akkurat denne reperasjonen som gjør at mange E23 eiere mister motet..

Trenger ikke å være så galt som dette. 30000???? jaja... Kan fikse alt for 15k jeg heller da :wink: , så slipper han billig unna, hehe..

Tror jeg er i stand til å fikse det selv jeg.. :roll:

Har jo tross alt erfaringer etter den 728`n jeg skrudde helt i småbiter og begynte å pusse på før jeg datt over den 745`n her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del arbeid hvis viftene dine ikke går. Da må du ut med hele dashbordet for å komme til. Deretter må du overhale hele vakuumsystemet som styrer vifter og varme inn i kupeen. Dette kostet 30 000 da min bestefar gjorde det på bilen og det er ofte akkurat denne reperasjonen som gjør at mange E23 eiere mister motet..

Trenger ikke å være så galt som dette. 30000???? jaja... Kan fikse alt for 15k jeg heller da :wink: , så slipper han billig unna, hehe..

Det er nok muligheter for at han ble en smule lurt fra verkstedet sin side, men det er MYE arbeid. DET er alt jeg jeg veit.. Jeg trenger ikke bekymre meg for dette uansett så om han betalte 10 000, 40 000 eller 2 mill det bryr jeg meg egentlig mindre om... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke bekymre meg for dette uansett så om han betalte 10 000, 40 000 eller 2 mill det bryr jeg meg egentlig mindre om... 8)

Hehe, nei :lol:

Sålenge det funker nå som du har overtatt bilen så! :)

Har i allefall tuklet litt med det systemet på 728i`n når jeg har holdt på, og kan støtte deg i det at det er MYE arbeid ja..

Men alt skal jo ut før eller siden når bilen skal lakkeres, så da skal jeg gå over alle delene før de blir satt på :wink:

ALT skal være strøkent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som venter på oppdateringer her?

I såfall, har kommer de:

Grunnet lite interesse av å stå ute å skru, så har jeg besluttet å ikke røre motoren før faren min er ferdig med å bytte motor i Tahoe`n sin. (for da får jeg komme inn i garagen å skru, og der er det mye bedre både med lys og vektøy, samt ligge under bilen, slipper å ligge på vond grus/stein)

Men i mellomtiden mens jeg venter på garageplass har jeg gjort følgende:

(les under hvert bilde)

Bilde049.jpg

Montert enderørene i chrome som jeg hadde liggende etter 728i`n.

(mye penere enn de skittene stålrørene som var der fra før)

Bilde051.jpg

Tatt ut hattehylla for opptrekking.

(ikke en eneste rustflekk å finne under verken seter eller hattehylle!)

sdhth.jpg

Sånn så hattehylla ut før..

Stygg, ikke sant?

Bilde052.jpg

Sånn ser den ut nå. Trekkt opp i sort stoff :wink:

Ser med engang at her trengs det nye seter! (blir vel kanskje sorte bøffelskinnseter tenker jeg :) )

Bilde053.jpg

Ble jo fint :)

(ser veldig lyst/grått ut da blitsen er litt kraftig.. Er mye mørkere i virkeligheten.)

Bilde054.jpg

Trenger sårt nye seter.. *sukk*

(BTW: De to "høytalerne" dere ser i midten der er ikke høytalerne, bare dekslene til 2 gamle høytalere jeg la der.. Så har ikke laget noe hull til de!)

Bilde047.jpg

Måtte bare! :) hehe

Har også fikset litt skrumusikk i bilen (veldig jalla koblet sammen.. Som sagt: Kun beregnet som skrumusikk)

Bilde044.jpg

Prøvemontering av spiller (måtte ha ut hele panelet grunnet at kasettspillern som sto der opprinnelig satt bom fast.. :roll: )

Bilde045.jpg

Ferdig kobla :)

(som sagt, er veldig jalla kobla, men er beregnet som skrumusikk i tiden fremmover..)

Bilde046.jpg

Endelig montert :wink:

Har også montert 4 fronthøytalere jeg hadde liggende. 2 stk i hattehylla, og 2 stk fremme ved dørken. (valgte 2 fronthøytalere i hattehylla for å slippe å lage hull i hattehylla.. De passet nemlig akkurat såvidt det var neddi orginalhulla i hattehylla :wink: )

Bilde055.jpg

Og her er en av de 4 sommerfelgene som fulgte med bilen.. :roll:

Stygglakkert i sort..

Skal ta dekkene av de og pusse de ned og lakkere de i sølv, så får jeg hive på vinterdekk på de, så skaffer jeg meg breeeede 18" tommere med polerte små kanter til sommerdekk når den tid kommer og jeg har råd til det :wink:

Det var vel dagens oppdateringer :bmw:

Venter ennå på garageplass, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket den slangen ja, og gått over alt av bansinslanger og vacumslanger til det systemet der, men kan jo være ei lita sprekke jeg nesten ikke klarer å se.

Kan jo være verdt forsøket å bytte.

Men det er ikke muligheter for at bensintrykkregulatoren kan ha satt seg fast eller blitt "treg"?

Bilen har stått lagra innendørs i fred og ro i 3 år før jeg var å henta den.

Så den har stått ei stund ja..

Forrige eier sa at den gikk som ei klokke da han henta og kjørte den nordover.

Da kjørte han hele 15 mil med den.

Senere har det blitt byttet bensinpumpe, frontrute, gulv, kanaler, og litt sånne "småting".

Åsså har han holdt på med mange andre biler og ikke hatt tid til denne (han hadde jo 6-7-8 biler syns jeg han snakka i) og dermed har denne blitt stående til han flytta sørover og ikke kunne ta denne med seg, og da måtte den fort bort, så da fikk jeg den for 20 000kr, selv om den egentlig var solgt for 40 000kr, men han fikk aldri pengene av han fyren, så da henta han tilbake bilen, og deretter kjøpte jeg den for 20 000kr som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdateringer:

Da er feilen som gjorde at bilen ikke gikk funnet ut av :)

Har nå strekkt opp nye ledninger til bensinpumpene (de var feilkoblet av en eller anna som har tuklet med det før meg.. :roll: )

Å jeg har bytta LMM på den, å etter jeg bytta LMM har motoren gått som ei klokke :wink: (og som ei kule for den saks skyld! :) )

Fikk i allefall prøvekjørt den litt i gata i dag, å den gikk som fy :wink:

Blir kanskje prøveskilt til uka også :)

Så ENESTE feilene jeg vet av på bilen nå, er:

*Speedometer funker ikke (sikkert enkel sak å fikse. )

*Åsså slås bare kjørecomputeren seg av med det samme den skrus på.

*Åsså må klimaanlegget fikses.

Når det gjelder klimaanlegget, så funker det jo som sagt kun det som går opp til ruta.. men da jeg forsøkte å vri på temperaturen, så var det sånn: Vridde jeg mot kalt, så ble det varme, og motsatt.

Noe som er ett tegn på at vacumslangene er koblet feil av en eller anna..

Så det skal ikke vært noe problem såfall.

Så når jeg har fått prøvekjørt bilen og konstantert hva som er galt og ikke, så vil prosjektet begynne fortløpende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lite oppdateringer i denne tråden her til nå.

har fått justert littegranne tenningsdeler i motorommet og fått motoren til å male som ei katt nå.

Har også ryddet litt opp i diverse ledninger og slikt inne i bilen.

Så er kun å justere ventilene nå, og vente til 26 september så jeg får hatt bilen på prøveskilt og prøvd den litt (er da jeg har lov å øvelseskjøre :wink: ) så skal jeg sette igang.

Har også vasket og polert bilen for første gang i mitt eie for noen dager siden, så det kommer vel 2-3 bilder etter vaskinga også etterhvert som jeg får tid. :)

Venter også på lønning nå, så blir det bestilling av littegranne trim også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo bli bra den bilen der. men det krever nok litt tid å penger, slik som stort sett alle prosjekt gjør :lol:

så du skulle bestille deg "litt trim", bare lurer på hva det blir for noe?

burde vel komme langt med BTR, boost controller, annen WG, chip og tenningsforsinker på den der..

eller skal du dra strikken noe lengere enn det og kline til med datasprut/tenning, større dyser, større turbo og hele "pakét"??

lykke til forresten, kommer til å følge med i stillhet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bilen har jeg jo nettopp kjøpt for 20 000kr, så klarer såvidt det er å skrape sammen ca. 5500kr etter at den er betalt.

Og når det gjelder trim, så blir jeg å bruke mesteparten av pengene jeg har til overs nå til å bestille: Boostcontroller, Dumpventil, K&N filter, DTM 2,5" effektbakpotte, og justerbar bensintrykkregulator som en start.

Dette får bli første bestilling. Må nok jobbe litt til for å få råd til resten av trimmen.

Resten av trimmen vil si: Porting av topp, chip, og datasprut. Blir nok noe mere, men kommer ann på hvor god råd jeg har.. Blir i allefall det som er nevnt, det er bestemt.

Regner med jeg skal klare å ta ut 450hk ved hjelp av det der.

Men blir "kun" en plass mellom 300-350hk i starten inntill jeg får fatt i all trimmen.

For tenningen og bensinsystemet er ikke godt nok for mere enn litt over 300hk etter den første trim-bestillingen min.

Må også få overhalt turboen, for den er det litt slakk i, og slik den er nå, så kommer ikke den før omkring 3200rpm.. Skal vel komme en plass mellom 2500-3000rpm ett sted egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...