Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

DTM potte?! Ikke for å virke respektløs, men ærlig talt?

3200 rpm høres i grunn ikke så gale ut egentlig. Da du får på boostcontroll vil du merke at den begynner å lade på rundt 2200 rpm.

dtm og pysh pysh....

Leste i en annen tråd at den var ganske sportslig, noe som sikkert stemmer og som bl.a filmen til lien beviser ganske bra! men alikevel er det ingen sportsbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DTM potte?! Ikke for å virke respektløs, men ærlig talt?

3200 rpm høres i grunn ikke så gale ut egentlig. Da du får på boostcontroll vil du merke at den begynner å lade på rundt 2200 rpm.

dtm og pysh pysh....

Leste i en annen tråd at den var ganske sportslig, noe som sikkert stemmer og som bl.a filmen til lien beviser ganske bra! men alikevel er det ingen sportsbil...

Har aldri sagt at det er noe sportsbil.

Hvis du undersøkøker litt, så vil du se at jeg har sagt at det er en familiebil med sportslige egenskaper :wink:

Og ikke vær FOR kritiske til meg heller.

Er tross alt en 16-åring vi snakker om her...

Og det er slik man mister motet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen blir nok bra den, du må bare ta tiden til hjelp.. regner med at du ikke har noe planer om å ha bilen ferdig før du har fått lappen..

og på 2 år lærer du mye, noe som resulterer i at du helt sikkert kommer til å skifte mening om mange ting, og endre på mange ting på bilen din underveis.. men dette er en prosess du må gjennom tor jeg..

mange av de tidligere planene mine som jeg synes er teite nå, men sånn er det bare, man lever å lærer..

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ja, kjenner meg litt igjen fra 728 prosjektet jeg starta i fjor. Har endra mening flere ganger der.

Men når det gjelder når jeg regner med å være ferdig med 745`n, så har jeg ikke gått inn for å få den ferdig til jeg har lappen.

Skal gjøre ting ordentlig, ellers blir det ikke noe bil av det.

Skal ikke se bortifra at jeg kaaaaanskje har den på veien når jeg er 18, men den er nok LANGT ifra ferdig da. Da er den kanskje lakkert, og sammensatt om jeg jobber fort og godt, men det gjennstår nok en del deler og finpuss, og det er førstav da jeg kan begynne å modifisere det som skal modifiseres på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Påtide med oppdateringer: (MASSE bilder!)

Ja, nå har pakken jeg bestilte kommet.

Det jeg har bestillt/fått er: Boostcontroller, KSR-filter, Justerbar bensintrykkregulator, DTM-potte, og Dumpventil.

Her er bilder av delen:

Bilde067.jpg

DTM-potte.. Alt for liten, og ble stygg på bilen, så denne selger jeg mest sannsynlig til en kompis av meg.

Bilde068.jpg

KSR-filter ovenfra.

Bilde069.jpg

KSR-filter fra siden (dette er stort!)

Bilde070.jpg

Dumpventil.

Bilde071.jpg

Boostcontroller.

Bilde072.jpg

Justerbar bensintrykkregulator.

Bilde073.jpg

Sammen med halvlitersflaske.

Bilde074.jpg

Sammen med halvlitersflaske.

Bilde075.jpg

Sammen med halvlitersflaske.

Bilde076.jpg

Sammen med halvlitersflaske.

Det var delene jeg har kjøpt.

Ellers har jeg brukt helga til å justere ventiler, montere boostcontroller, filter, og justerbar bensintrykkregulator.

Og da jeg tok av topplokket venta en MEGET hyggelig overaskelse meg: :P

Bilde077.jpg

NULL gugge eller noe enda bilen har stått i tre år!

Og olja som var der var akkurat som den skulle være.

Bilde078.jpg

Ett lite oversiktsbilde.

Bilde079.jpg

Den skittne intercoolern.

Her har jeg begynt å få på plass ting igjen: (bilder tatt like etter oppstart)

Bilde080.jpg

Fra venstre side.

Bilde082.jpg

Fra høyre side.

Bilde084.jpg

Ovenfra.

Bilde083.jpg

Filter, LMM, og boostcontroller. (boostcontrollern skal inn i bilen etterhvert som jeg får tak i lengre slanger til den)

Så det har helga gått vekk til.

Gjenstår eksos, dumpventil, og turbotrykkmåler så jeg får stillt opp trykket nå.

Ellers kan jeg jo nevne at DTM potta nesten ble for liten, og at den ikke passa til bilen.. (som jeg ikke ville høre på da andre sa det til meg..) Så den blir nok solgt til en kompis av meg.

Det jeg kommer til å gjøre istedenfor er å fjerne den midre potta og kjøre med orginal fram og bakpotte, bare med anna endestuss.

Da regner jeg med at jeg får den frem den velkjente BMW-rekkesekserlyden.

Stille, men grom når man gir på.

Etter at jeg fikk montert disse delene og blandt annet justert bensintrykket til det optimale har motoren gått helt nydelig!

Ingen tegn til ugange eller ulyder, og den tikker ikke i det heletatt.

Helt stabil på tomgang/turtall, og finnes nesten ikke svetting.

Kun en ting gjenstår for at motoren skal være perfekt: Det kosmetiske, samt at pluggledninga til den ene sylindern kutter innimellom, så det må jeg ordne opp i.

Alt i alt er jeg bare storfornøyd.

(ps: MEGET skittent i motorommet mitt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser godt ut Lien! Og jeg er litt glad for at den der DTM-potta der ikke passa.. ;)

Bilde077.jpg

Håper du sjekka at skruene som holder oljerøret i midten der satt fast.. hadde akkurat oppe toppdekselet og stakk opp oljehullene i det røret der, skal jo være et kjent problem på M30.. så prata jeg tilfeldigvis med Sømme på mob da jeg holdt på å skru det på igjen, og da nevnte han at de to boltene måtte sjekkes i tillegg.. så jeg fant ut at jeg vel fikk gjøre det når jeg først var i gang, skrudde av igjen, og oppdaget til min store forbauselse at den forreste var helt løs, stod knapt nedi... :shock: Good thing at Kjetil nevnte det, ellers er jeg redd det hadde blitt et fint ras i løpet av _kort_ tid. Heldigvis var det ingen som helst slitekanter på kammen what-so-ever. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette :) Hvor kjøpte du den bensintrykksregulatoren? Hvor mye justerte du ventilene til?

Jeg har nemlig problemer med litt tikking i motoren selv om toppen ble overhalt for 80 000 siden. Kan det være at olje hullene er tette som du sier Gunnar? Hvor mye ventilklaring har du på din M30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du sjekka at skruene som holder oljerøret i midten der satt fast.. hadde akkurat oppe toppdekselet og stakk opp oljehullene i det røret der, skal jo være et kjent problem på M30.. så prata jeg tilfeldigvis med Sømme på mob da jeg holdt på å skru det på igjen, og da nevnte han at de to boltene måtte sjekkes i tillegg.. så jeg fant ut at jeg vel fikk gjøre det når jeg først var i gang, skrudde av igjen, og oppdaget til min store forbauselse at den forreste var helt løs, stod knapt nedi... :shock: Good thing at Kjetil nevnte det, ellers er jeg redd det hadde blitt et fint ras i løpet av _kort_ tid. Heldigvis var det ingen som helst slitekanter på kammen what-so-ever. :)

...har havarert vippearm ved at den skruen har løsnet....plutselig hørtes 525'n ut som en Audi...fikk skrudd av toppdekslet...der jeg oppdaget knekt vippearm...og skruen som hadde forårsaket det?...den fant jeg nede ved registerkjedestrammeren :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...