Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Nei det er ikke med torx tror jeg, men det er skruer med hull inkludert en en låsetråd som forhindrer den å skru seg ut.

Tror disse skruene skulle skrus fast med rundt 10 Nm, men jeg dro til litt ekstra nå bare for å forsikre meg om at de ikke løsnet, da den ene min også var løs da jeg tok opp.

Det er anbefalt med 0.30 mm klaring på M30, men jeg kommer nok til å prøve 0.25 neste gang for å slippe den tikkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den bensintrykkregulatoren kjøpte jeg på www.kimmit-sport.com

Kosta 810kr.

Veldig praktisk sak. Lett å justere på er den og.

Jeg justerte ventilene mine til 0,30 (stramme 0.30`er!) og hører ingenting!

Hvis du legger øret nesten inntill topplokket, så hører du bittelitt, men ikke mye.

Det man nå hører er dysene som vekselvis åpner og lukker seg.. De bråker mye mere enn ventilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trodde det var dysene på min jeg og, men hvis jeg ruser den opp og slipper gassen hører jeg toppen betydelig, men det kan jo være som du sier at det er dysene som bråker mest. Men som sagt, disse motorene skal jo tikke litt, noe som kommer fra dysene hvis alt er i orden.

Du er klar over at bensintrykket skal øke etter som turbotrykket øker ikke sant? Du burde kjøpte en Progressiv bensintrykksregulator fra www.cartech.net, ellers vil du få problemer ved høyere turbotrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått montert turbotrykkmåler`n og boostcontrollern inn i bilen (kommer bilder.. har bare vært litt treg..)

Åsså har jeg bytta det minste av de 2 kretskortene inne i speedometeret.

Så i mårra blir det spennende å se om speedometeret funker :wink:

(Det bakerste kretskortet har tydeligvis vært kondens på, for var nemlig så mye irr på det at det ikke var rart det ikke funka..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder må vi ha :) Hvor kjøpte du kretskortene?

Ja, bilder kommer :)

Har ikke kjøpt kretskortene.

Har lånt det bakerste kretskortet fra en E28 525i`s speedometer.

Samme delenummer, så har jeg bare flytta over en brikke for at det skal bli riktig.

Men kretskortet fremme er ikke like i de to speedometerne, og får ikke noe pluss til km/t-instrumentet, så kan ikke bytte de.

Er nok den plussen jeg mangler som forpester kjørecomputern og speedoen.

Fikk i allefall oilservice-lysene til å virke ved å bytte det bakerste (lille) kretskortet!

Men er da ett stykke på veien.

Vet i allefall at det er kretskortene det er noe galt med.

Kjøper kanskje "nytt" hele speedometeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig giddet laste over ett par bilder fra kameraet av boostcontroller og turbotrykkmålern etter jeg monterte de i bilen.

Vet det er ei stygg ramme turbotrykkmålern henger i, men skal bruke interiøret fra 728`n når jeg setter sammen bilen en gang, å da skal jeg bygge det om for å kunne felle inn slike ting, så tar jeg vare på interiøret som står i 745`n nå for å slippe å ødelegge det hvis det skulle gå galt med det andre.

Bilde i allefall:

Bilde0873.jpg

Boostcontrollern.

Bilde0872.jpg

Turbotrykkmålern (har samme farge som resten av dashbordets belysning i mørket)

Bilde087.jpg

Ett helhetslig bilde.

Var ikke så mye til oppdatering egentlig, men alt teller jo :)

Skal ikke begynne skikkelig med oppussinga før bilen har vært på prøveskilt, noe som skjer til helga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ladetrykkmålern er bilextragreier i bilextraramme ja..

Men funker meget bra!

Åsså har du jo det med at viseren er hvit (akkurat som orginale instrumenter)

Skiva/bakgrunnen er sort (akkurat som orginale instrumenter)

og ett HELT identisk orange lys i tallene som det er i resten av interiøret! :)

Skal felles inn en annen plass etterhvert.

(da sammen med litt andre instrumenter jeg trenger også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan jeg nevne at 745`n ble kjørt med prøveskilt i hele dag, å den var utrolig flott å kjøre!

Har stillt ladetrykket på turboen til mellom 1,1 og 1,2 bar (over dobbelt så mye som det orginale trykket) men skal ikke gå noe lengre enn det igrunn.

Den går i allefall sykt godt nå!

ikke mange sekundene fra stillestående før girene er kjørt ut!

Var også en tur nordover på besøk til søstra mi, å har i den annledning tatt ett par bilder:

Bilde875.jpg

Bilde876.jpg

Bilde877.jpg

Bilde880.jpg

Bilde884.jpg

Så nå er det å fintune de få småtingene jeg fant på turen, så blir det kanskje nye prøveskilt ei anna helg før jeg går igang :wink:

(Dette var moro! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...