Gå til innhold

Bmw 518 med 525 motor og drivverk


Lamaen
 Share

Anbefalte innlegg

dette er min første tråd her:)

Historien begynner slik att min bil hadde ett uhell etter ei dame som ikke overholdt vikeplikten sin å smadra fronten sin i min å gjorde bilen rammeskjev :cry:

men egentlig like greit når vi snudde bilen på taket så var det så mye rust att jeg ble skremt.

motoren berget akkurat så nå står bila på taket å jeg holder for øyeblikket med å ta ut motor og girkasse:)

jeg har en 518 på handa som jeg henter forhåpentligvis i måneden her:D

dette blir ett langt prosjekt pga att jeg har veldig lyst til å trimme motoren litt når jeg først har tatt den ut.

Bil nr 1 er en BMW 525I 84 E28

krasjet bil med bra motor og drivverk

Bil nr 2 er en BMW 518I 85 E28

kjempe fint karroseri og interriør, svak motor men det blir 8)

er også noen feil.. nærlys virker ikke, speedometer virker ikke og bremsene må gåes over igjen bilen har godt 160000km ca og har stått i det siste året..

jeg har bare nett når jeg er på jobb så svarer bare på dagtid som regel;)

kan også godt hende jeg kommer med tåpelige spørsmål siden jeg ikke har skrudd så my bil men håper på gode svar jeg :wink:

dsc00055ho0.jpg

dsc00054rw2.th.jpg

dsc00052fc4.th.jpg

dsc00053vg7.th.jpg

dsc00068ni2.th.jpg

dsc00094ni8.th.jpg

dsc00095bs7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e28 e konge bila:D:D stå på!! men en 525 m30 motor e litt lat da igrunn, prøv å finn en 535 elns i stede...

ja skulle hadd det ja;)

bare lærling.. så peng boka rekker ikke til desverre. men jeg tenkte på chip på 525'en da, da blir det rundt 170ca så powerfilter og effektanlegg.

kanskje kvasskam og porting også:) får se hva jeg finner ut men blir uansett ei bil som drikker bensin:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e28 e konge bila:D:D stå på!! men en 525 m30 motor e litt lat da igrunn, prøv å finn en 535 elns i stede...

ja skulle hadd det ja;)

bare lærling.. så peng boka rekker ikke til desverre. men jeg tenkte på chip på 525'en da, da blir det rundt 170ca så powerfilter og effektanlegg.

kanskje kvasskam og porting også:) får se hva jeg finner ut men blir uansett ei bil som drikker bensin:P hehe

Tror ikke jeg ville hatt deg som verksted mann, vis det er sånn du kommer til alt som er under bilen :lol:

Stå på! Blir bra det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del du hadde såpass vett at du tappa olja av motoren før du snudde den bilen på hodet.. :?

Men for all del: Stå på, blir sikkert god bil når du er ferdig. :wink:

Litt liten motor for min del.. (er kresen jeg.. minimum 200hk.. Hvis det er noe under, så blir det i såfall bruksbil..) hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den kammen er bra, men den er til M20 og du har M30 så den passer veldig dårlig. Du får forrsten ikke tak i chip til motor'n din som har L-jetronic så vidt jeg har fått med meg.

M30B25 går da ikke så dårlig som folk skal ha det til. Holdt jamt med en e30 325 over sletta på isen til Hebbe i vinter med min 525i 82mod. Så klart er den noe helt annet enn en 3.5, men når du først har den andre så. Lykke til med bygginga! :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del du hadde såpass vett at du tappa olja av motoren før du snudde den bilen på hodet.. :?

Men for all del: Stå på, blir sikkert god bil når du er ferdig. :wink:

Litt liten motor for min del.. (er kresen jeg.. minimum 200hk.. Hvis det er noe under, så blir det i såfall bruksbil..) hehe :lol:

Du får no bli gammel nok til å ha bruksbil først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den kammen er bra, men den er til M20 og du har M30 så den passer veldig dårlig. Du får forrsten ikke tak i chip til motor'n din som har L-jetronic så vidt jeg har fått med meg.

M30B25 går da ikke så dårlig som folk skal ha det til. Holdt jamt med en e30 325 over sletta på isen til Hebbe i vinter med min 525i 82mod. Så klart er den noe helt annet enn en 3.5, men når du først har den andre så. Lykke til med bygginga! :)

Hilsen Trond

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide

mener det er m20b25 jeg har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...