Gå til innhold

Bmw 518 med 525 motor og drivverk


Lamaen
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig den kammen er bra, men den er til M20 og du har M30 så den passer veldig dårlig. Du får forrsten ikke tak i chip til motor'n din som har L-jetronic så vidt jeg har fått med meg.

M30B25 går da ikke så dårlig som folk skal ha det til. Holdt jamt med en e30 325 over sletta på isen til Hebbe i vinter med min 525i 82mod. Så klart er den noe helt annet enn en 3.5, men når du først har den andre så. Lykke til med bygginga! :)

Hilsen Trond

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide

mener det er m20b25 jeg har :D

Den motor'n som sitter i den bulka bilen er en M30 av et eller annet slag, og siden du sier det er 2,5 så stoler jeg på det. M20B25 ble aldri levert i E28, den kom først i e34 karossen. Man får riktig nok b20 og b27 men itte b25.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den kammen er bra, men den er til M20 og du har M30 så den passer veldig dårlig. Du får forrsten ikke tak i chip til motor'n din som har L-jetronic så vidt jeg har fått med meg.

M30B25 går da ikke så dårlig som folk skal ha det til. Holdt jamt med en e30 325 over sletta på isen til Hebbe i vinter med min 525i 82mod. Så klart er den noe helt annet enn en 3.5, men når du først har den andre så. Lykke til med bygginga! :)

Hilsen Trond

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide

mener det er m20b25 jeg har :D

Den motor'n som sitter i den bulka bilen er en M30 av et eller annet slag, og siden du sier det er 2,5 så stoler jeg på det. M20B25 ble aldri levert i E28, den kom først i e34 karossen. Man får riktig nok b20 og b27 men itte b25.

Hilsen Trond

Det kan hende men viss du ser på linken jeg sendte så stod det ikke om noen m30 med 2.5L motor?

men kan jo være att det mangler noe der da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den kammen er bra, men den er til M20 og du har M30 så den passer veldig dårlig. Du får forrsten ikke tak i chip til motor'n din som har L-jetronic så vidt jeg har fått med meg.

M30B25 går da ikke så dårlig som folk skal ha det til. Holdt jamt med en e30 325 over sletta på isen til Hebbe i vinter med min 525i 82mod. Så klart er den noe helt annet enn en 3.5, men når du først har den andre så. Lykke til med bygginga! :)

Hilsen Trond

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide

mener det er m20b25 jeg har :D

Den motor'n som sitter i den bulka bilen er en M30 av et eller annet slag, og siden du sier det er 2,5 så stoler jeg på det. M20B25 ble aldri levert i E28, den kom først i e34 karossen. Man får riktig nok b20 og b27 men itte b25.

Hilsen Trond

Det kan hende men viss du ser på linken jeg sendte så stod det ikke om noen m30 med 2.5L motor?

men kan jo være att det mangler noe der da :wink:

Hehe... så ikke det jeg, men der mangler faktisk både M30B25 og B28. Jeg har begge motorene så jeg veit at de finnes. For å skille M20 og M30 kan du lett se på innsuget. På M20 peker spjeldhuset vekk fra motoren, mens det på M30 peker innover mot motoren og har luftfilterboksen liggende oppå motor'n. Det er enkleste måte å se det på, men den største forskjellen er at M30 har register kjede mens M20 har reim.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del du hadde såpass vett at du tappa olja av motoren før du snudde den bilen på hodet.. :?

Men for all del: Stå på, blir sikkert god bil når du er ferdig. :wink:

Litt liten motor for min del.. (er kresen jeg.. minimum 200hk.. Hvis det er noe under, så blir det i såfall bruksbil..) hehe :lol:

Du får no bli gammel nok til å ha bruksbil først...

Selv om jeg er 16 år gammel, så betyr ikke det at jeg ikke kan noenting..

Du ser jo: 4 bilder, hvor den ene er en 745, og den andre en 728i, og de to andre bare skrapbiler som jeg skal kvitte meg med.. De har fungert som jordebiler..

Å jeg har kjørt bil i snart 4 år nå.. Bare så det er sagt.

ikke på vei så mye akkurat, men har lært en GOD del om hvordan jeg skal håndtere en bil!

Er mye trening i å ligge å leke seg på jorder og etter gamle traktorstier (bruker en gammel japsebil som jordebil, ikke BMW`ene, bare så ingen kritiserer meg her!)

Å enda mere trening er det i å ligge på glattisen på vintern å trene på breisladder osv..

Så er i allefall ikke HELT noob når jeg kommer i trafikken en dag.. :roll:

Å ikke mobb aldern min.. Da skal du såfall få se at jeg kjører fra deg! :wink:

Sorry for off-topic..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bli fin bil detta.. men for guds skyld få av de "rust"bue listene...

lykke til..

bmw_728i: jøss å sinna a. må jo si det virker litt rart av deg å påstå at alt under 200hk er bruksbil for deg som bare er 16år..

gleder meg forresten til å se den charade'n din med 160hk's motorsykkelmotor en dag i fremtiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fikk jeg hentet "ny" bilen :D

har byttet baklys og ordnet vindusheisene bak så langt, det som gjenstår er spissingen må ordnes, bremslysene, nærlys, speedometer og litt rust

Å dama har vasket hele biln invendig :D

den andre bilen er det ikke gjort noe særlig mer med pga ferie og jeg som er lat... skal prøve å få tatt av bakakslingen i dag eller imorgen den er nesten helt løs må bare få av demeperne som sitter som f....

men det årner slegga:)

her kommer noen bilder av ny bilen:)

dsc00131cg7.jpg

dsc00132lq0.jpg

dsc00133ls4.jpg

dsc00129lk6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...