Gå til innhold

BMW e30 335


BremvaaG
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ganske ny på dette forumet, men vil ihvertfall legge frem prosjektet til meg og min samboer. Og kanskje kan jeg få litt tips og informasjon fra dere :)

Vi har kjøpt en helt original 318, HELT original :D

Det vi har bestilt:

Rieger GTS Front

m3 Sideskjørt

m3 Vinge

Senkesett 60/60

og vi har en 3,5ltr fra 535 på hånda, men trenger motorfester og girkasse.

Ellers planlegger vi Haltech datasprut og turbo.

- - -

Det jeg lurer på.. hvordan er det med stylinga og STÅLFANGERNE!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva skal til for å få en 535i motor oppi en E30?? Må du bytte mye for at det skal passe? Tenker da også på girkasse,akslinger osv! Har en kamerat som byttet motor i sin E34 535i.. Hadde sikkert fått den billig viss jeg vill ha den.. trenger nok en lettere overhaling men den starter og går! Viss jeg seller M3en vil jeg ha meg ett E30 prosjekt jeg også :D

Lykke til videre,må få ut noen bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver med dette nå.. motor fra 735, har bare tenkt å sveise motorfester, og sveise mellomaksling jeg..

samt annen radiator og el vifte foran for å spare plass.. intressant tema igrunn..

Da kan jeg jo bare med engang si at den kommer til å bli temmelig framtung..

Hvis man skal gjøre dette skikkelig, så skal man flytte torpedoveggen så langt bak som mulig, inklusive motor for å få vekta bak.

Men det er jo selvfølgelig ikke nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke Alpina motorfester til E30. De passer til M30 motoren mener jeg å huske, fra den tiden jeg egentlig skulle kjøpe en E30 med 3.5l motor!

Velkommen til forumet! Og husk at bilder er aldri feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både koed.dk og pure-pf.com selger motorfester til M30 i E30.

Prærien racing gutta har drivi en god del med M30 i E30, og er vel kanskje en av de med størst kompetanse på den delen innad på forumet? http://www.praerien-racing.com/

www.bmwe30.dk står det ganske greit forklart hvordan man tilpassser motoren..

e30.de er jo som sagt nevnt før, og der står strengt tatt det meste man trenger å vite.. Jeg var veldig på nippet til M30 i E30 selv, men ble avlyst i siste sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye hjelp å få på disse forumene :)

Sveise motorfester blir ikke aktuelt for meg.. da kjøper jeg heller litt dyrt :D forresten Tore Østhus (AutoTrim Trondheim) som skal ta for seg motor-delen, og jeg som skal ordne med stylinga. Venter fortsatt på SuperStyling.. deretter kommer det litt bilder og informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...